فراخوان مرسدس بنز به خاطر وجود نقص در سیستم استارت/توقف

بروز ایراد در عملکرد سیستم استارت/استاپ مدل‌های ۲۰۱۶ مرسدس بنز GLE450 AMG این شرکت را وادار به فراخوانیاین خودرو برای رفع ایراد کرده است.بسیاری از خودروهای مدرن امروزی به سیستم استارت/استاپ مجهز شده‌اند؛ وجود این سیستم می‌تواند در شهرهای شلوغ و پرترافیک به کاهش مصرف سوخت و همچنین کاهش انتشار گاز CO2 کمک کند. اما در خودروی مرسدس بنز GLE450 AMG مدل ۲۰۱۶ این سیستم تنها نیمی از وظایف خود را انجام می‌دهد.

مرسدس 2 - فراخوان مرسدس بنز به خاطر وجود نقص در سیستم استارت/توقف

با توجه به وجود یک خطا در واحد کنترل الکترونیک موتور، سیستم این خودرو در هنگام فشردن پدال ترمز اقدام به خاموش کردن پیشرانه می‌کند و در ابتدا راننده ممکن است فکر کند که سیستم استارت/استاپ وارد عمل شده است. به هرحال اما با رها کردن پدال ترمز، پیشرانه‌ی خودرو دوباره روشن نمی‌شود و لازم است که راننده برای این کار دوباره و به صورت دستی اقدام به روشن کردن خودرو بکند. با توجه به بروز چنین شرایطی، این خودرو نتوانست از استانداردهای موسسه‌ی NHTSA در مورد سیستم استاپ/استارت بر بیاید، چرا که بسته به نوع ترافیک، چنین خطایی می‌تواند منجر به افزایش احتمال تصادف شود.

مرسدس 4 - فراخوان مرسدس بنز به خاطر وجود نقص در سیستم استارت/توقف

تقربا تعداد ۵ هزار و ۸۲۵ دستگاه خودرو با چنین مشکلی وجود دارند که بنابر اعلام مرسدس بنز، این خودروها در بین تاریخ ۱۰ دسامبر ۲۰۱۴ تا ۶ ژوئن ۲۰۱۶ تولید شده‌اند. پس از هماهنگی با نمایندگان و تعمیرکاران مرسدس بنز و همچنین تحویل نسخه‌ی جدید نرم افزار به آن‌ها، مالکان این خودروها توسط سازنده از زمان مراجعه برای رفع عیب با خبر خواهند شد. تعمیر خودرو و رفع این ایراد تنها به چند دقیقه زمان نیاز دارد و کاملا رایگان است.

مرسدس 3 - فراخوان مرسدس بنز به خاطر وجود نقص در سیستم استارت/توقف مرسدس 1 - فراخوان مرسدس بنز به خاطر وجود نقص در سیستم استارت/توقف

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.