جیپ سالگرد تاسیس خود را با رونمایی از خودرویی خاص جشن گرفت

جشن ۷۵مین سالگرد تاسیس شرکت جیپ، که کار خود را با تولید خودروهای نظامی آغاز کرده بود، برگزار شد. جیپ در این جشن از خودروی مفهومی مشابه با اولین محصول خود، رونمایی کرد.

شرکت جیپ روز گذشته هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس خود را با تولید چند خودروی نظامی که ۷۵ سال پیش کار خود را با  تولید آ‌ن‌ها آغاز کرده بود، جشن گرفت. چند روز پیش در خودروسازی تولدو (Toledo) در ایالت اوهایو (Ohio) است از نسخه‌ی ویژه‌ی هفتاد و پنجمین سالگرد تولد جیپ صحرا رونمایی شد. این نسخه‌ی ویژه بر اساس رانگلر اسپرت و با تغییراتی جهت شبیه کردن آن به جیپ ویلیس ام‌بی، طراحی شده است.

جیپ 3 - جیپ سالگرد تاسیس خود را با رونمایی از خودرویی خاص جشن گرفت

جیپ در ۱۵ ژوئیه ۱۹۴۱ پس از دریافت سفارش تولید ویلیس ام‌بی از دولت، کار خود را رسما آغاز کرد. سفارش اولیه این شرکت تولید ۱۸۰۰۰ دستگاه خودرو به قیمت ۷۴۹ دلار برای هر دستگاه بود.

ساخت جیپ رانگلر به صورتی که شبیه ویلیس ام‌بی نظامی قدیمی باشد، کار بسیار ساده‌ای بود. این مدل شامل رنگ سبز تیره، رینگ‌های ۱۶ اینچی و لاستیک‌­هایی با آج‌­های بزرگ، سپر عقب و جلوی فولادی و صندلی هایی با پارچه‌ی برزنت است. دقیقا مانند اولین محصول جیپ، در این خودرو نیز در و ستون‌های B وجود ندارند. خودروی مفهومی جدید جیپ از یک پیشرانه‌ی ۳.۶ لیتری پنتاستار (Pentastar) به همراه سیستم انتقال قدرت ۶ سرعته‌ی دستی استفاده کرده است.

جیپ 1 1 - جیپ سالگرد تاسیس خود را با رونمایی از خودرویی خاص جشن گرفت

واضح است که این نسخه‌ی ویژه کاملاً به دور از شاخص‌های کنونی جیپ، تولید شده است. در نتیجه جیپ اعلام کرده که آن را به‌عنوان خودرویی مخصوص نمایشگاه‌ و موزه‌ها نگه می‌دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.