چین آزمایش خودروهای خودران را در بزرگراه‌ها ممنوع کرد

در حالی که نمایندگان خودروسازهای چینی با پلیس این کشور برای وضع قوانین نحوه‌ی آزمایش خودروهای خودران مذاکره می‌کردند، دولت چین اعلام کرد که آزمایش این خودروها در جاده‌های چین ممنوع است.

ممکن است بنا به قانون جدیدی که در چین پیش‌نویس آن تهیه شده است، هرگونه آزمایش خودروی خودران در بزرگراه‌ها ممنوع شود. در این صورت احتمالا توسعه‌ی فناوری‌های خودران در شرکت‌های چینی به تعویق خواهد افتاد؛ چرا که در نتیجه این قانون آزمایش‌های این خودروها محدود به جاده‌های کوچک‌تر شده و در نتیجه آزمایش خودرو در سرعت‌های بالا و شرایط واقعی ممکن نخواهد بود.

تاریخ نهایی شدن و اجرای این قانون هنوز اعلام نشده است. بخش خودروی وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین وظیفه دارد در این مورد اطلاع رسانی لازم را انجام دهد. رئیس این نهاد، شی وایژن، در جلسه اخیر خود اشاره‌ای به زمان نهایی شدن این قانون نداشته است.

همانند دیگر کشورها چین نیز سعی دارد فشار‌های قانونی که برای توسعه فناوری‌های خودرو به کارخانه‌ها وارد می‌شود را کاهش دهد و در عین حال استانداردهای امنیت را در شبکه عظیم جاده‌های خود حفظ کند.

در پی جنجال‌های اخیر که بر اثر مرگ راننده خودروی خودران تسلا مدل اس به وجود آمده بود، چین سعی دارد تا دیدگاه خود را نسبت به خودروهای خودران با دقت بیشتری انتخاب کند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.