فورد موستانگ ۲۰۱۸ به رقابت دوج هلکت و کامارو ZL1 می‌ رود

فورد در سال ۲۰۱۸ نسخه‌ی قدرتمندی از موستانگ را عرضه می‌کند که به رقابت مستقیم با دوج چلنجر هلکت و شورولت کامارو ZL1 بپردازد. نشریه‌ی Motor Authority تصاویر جاسوسی از یک فورد موستانگ در حال توسعه را منتشر کرده که به احتمال بسیار قوی در سال ۲۰۱۸ به بازار خواهد آمد. قوی‌ترین نسخه‌ی فورد موستانگ در حال حاضر مدل شلبی GT350 است، این خودرو با اینکه توانایی‌ بسیار زیادی دارد، اما قدرت تولیدی آن قابل مقایسه با رقبای دیترویت عضلانی و هم‌وطن خود اعم از سری هلکت دوج و کامارو ZL1 نیست.

زمانی که تولید مدل ۶۶۲ اسب بخاری شلبی GT500 در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید، فورد با یک کمبود در خصوص قدرت پیشرانه‌های خودرو عضلانی خود مواجه شد. شلبی GT350 در حال حاضر توانایی تولید ۵۲۶ اسب بخار قدرت و ۵۸۱ نیوتون متر گشتاور را دارد؛ چنین میزانی از توان این موستانگ را پشت سر رقبای اصلی خود قرار داده است به طوری که دوج چلنجر هلکت توانایی تولید ۷۰۷ اسب بخار و شورولت کامارو ZL1 نیز توانایی تولید ۶۵۰ اسب بخار قدرت را دارد.

فورد موستانگ ۲۰۱۸ به رقابت دوج هلکت و کامارو ZL1 می‌ رود 2 - فورد موستانگ ۲۰۱۸ به رقابت دوج هلکت و کامارو ZL1 می‌ رود

از آنجایی که فورد علاقه‌ای به حضور در سایه‌ی رقبای خود ندارد، اصلاحاتی را روی موستانگ انجام خواهد داد. تصاویر جاسوسی از این مدل موستانگ چیز زیادی به ما نمی‌گویند؛ نمای جلوی خشن و وحشی، پهنای بیشتر و البته بالچه‌ی بزرگ عقب که برای تولید نیروی رو به پایین بیشتر طراحی شده است؛ همگی نشان از توانایی بالای پیشرانه‌ی مدل جدید موستانگ می‌دهند. شایعات و گمانه‌زنی‌هایی وجود دارند که این مدل جدید از نسخه‌ی مجهز به تویین توربوشارژر، پیشرانه‌ی ۵.۲ لیتری هشت سیلندر GT350 استفاده خواهد کرد.

انتظار می‌رود که این خودرو با جعبه دنده‌ی ده سرعته‌ی خودکار عرضه شود؛ این جعبه دنده مشابه نمونه‌ای است که در شورولت کامارو ZL1 نیز مورد استفاده قرار گرفته و در پروژه‌ای مشترک طی همکاری فورد و جنرال موتورز به تولید رسیده است.

این مدل موستانگ برای اینکه بتواند یک رقیب جدی برای رقبایش باشد باید دست کم بتواند عملکرد بهتری از شورولت کامارو ZL1 به نمایش بگذارد تا بتواند جایگاه دوج هلکت را نیز تضعیف کند. در خصوص نامگذاری این مدل نیز احتمال دارد که فورد همچنان از نام GT500 برای آن استفاده کند اما برخی شایعات نیز از احتمال احیای دوباره‌ی Mach 1 سخن می‌گویند.

نظر شما در رابطه با نسخه‌ی احتمالی ۷۰۰ اسب بخاری موستانگ با پسوند Mach چیست؟

منبع THETRUTHABOUTCARS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.