معرفی بی ام و 740e مدل 2017 ( BMW 740e )

بی ام و ۷۴۰e مدل ۲۰۱۷ مجهز شده به موتور ترکیبی چهار سیلندر توربوشارژ و از نوع  پلاگین هیبرید که علامت ای درایو را به همین دلیل می توان در جای جای این خودرو مشاهده کرد.بی ام و ۷۴۰e  پلاگین هیبریدی در ایالات متحده و در ماه آگوست با قیمت  ۹۰،۰۹۰ دلار وارد بازار می شود که در صورت خرید یک دستگاه شارژر همراه باید مبلغی در حدود ۹۹۵ دلار اضافه بپردازید.

بی ام و ۷۴۰e با استفاده از iPerformance به معنی مدل های هیبریدی پلاگین دارای سیستم ترکیبی متشکل از یک موتور  ۲.۰ لیتری  توربو شارژر  چهار سیلندر  و یک موتور الکتریکی در کنار گیربکس اتوماتیک هشت سرعته  است که سبب می شود این خودرو به شما خروجی ۳۲۲ اسب بخار (۲۴۰ کیلووات) و ۳۶۹ پوند فوت گشتاور (۵۰۰ نیوتن متر) در مجموع بدهد.

سیستم انتقال در بی ام و ۷۴۰e از نوع تمام چرخ است به این معنی که براحتی به شما شتاب ۰ تا ۱۰۰  مایل در ساعت (۹۷ کیلومتر در ساعت) در ۵.۱ ثانیه  می دهد و در ادامه به بیشترین سرعت ۱۵۵ مایل در ساعت (۲۴۹ کیلومتر بر ساعت) می رسد.حتی در حالت برقی خالص می تواند ۷۵ مایل در ساعت (۱۲۱ کیلومتر بر ساعت)  سرعت داشته باشد.

2017 bmw 740e xdrive iperformance 5 - معرفی بی ام و 740e مدل 2017  ( BMW 740e )

در قسمت برقی این موتور باید بدانید که   با استفاده از یک باتری لیتیوم-یون با ظرفیت خالص ۶.۵ کیلووات ساعت که در زیر صندلی عقب قرار دارد و به اندازه کافی نیرو دارد که بتواند  شما را در حالت تمام الکتریکی ۱۴ مایل جا به جا کند.

البته مدل دیگری نیز از این خودرو در دسترس مشتریان است که با نام بی ام و ۷۴۰i  در لیست فروش خواهد بود.مدل بی ام و ۷۴۰i  با استفاده از یک موتور ۳.۰ لیتری توربوشارژ  و شش سیلندر توان خروجی ۳۲۰ اسب بخار (۲۳۹ کیلووات) و ۳۳۲ پوند فوت (۴۵۰ نیوتن متر)  را دارد و همچنین دارای یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک است.

 بر خلاف قدرت کارآمد بی ام و ۷۴۰e با یک سری از امکانات ویژه جدید  طراحی خارجی این خودرو عملا با دیگر مدل های سری ۷ یکسان است، به جز پنل شارژ که بر  روی گلگیر سمت راننده جلو است. میله های جلو پنجره مشبک کلیوی نیز پر از خطوط کرومی آبی رنگ شده اند.در داخل خودرو نیز یک دکمه eDrive بر روی کنسول وسط اجازه می دهد تا رانندگان   راحت به حالت EV و  نمایش IDrive  و اطلاعات باتری دسترسی داشته باشند.

منبع: BMW

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.