دوج چارجر دیتونا برای بار اول در سال ۱۹۶۹ ساخته شده . با طراحی آیرودینامیکی خاص خود و قدرت افسانه ای آن. مدل های جدید دوج چارجر دیتونا با اضافه کردن کارایی بیشترو یک بدنه ی عضله ای چهار درب در شمال امریکا تولید شداستفاده از موتور ۵.۷ لیتری جدید در دوج چارجر دیتونا ۲۰۱۷ بر اساس مدل چارجر R / T با بهبود مصرف موتور و اگزوز با استفاده از یک سیستم القایی هوای سرد سافت و یک فیلتر هوا مخروطی به علاوه کنترل الکترونیکی جدید ۲.۷۵ اینچی سبب عملکرد فعال اگزوز می شود.
موتور این خودرو از نوع ۸ سیلندر ۵.۷ لیتری است که دارای خروجی ۳۷۵ اسب بخار نیرو و گشتاور ۴۷۵ نیوتن بر متر است.شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۶.۴ ثانیه است و می تواند به بیشترین سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ثانیه دست پیدا کند.
لنت های ترمز قوی تر شده ، سه حالت کالیبراسیون ESC با عملکرد بسیار عالی لاستیک گودیر ایگل F1 برای بهبود شتاب و سرعت استفاده شده است.دوج چارجر دیتونا جدید شامل یک دیفرانسیل عقب با نسبت ۲.۶۲ محور است .
در قسمت طراحی و ظاهری دوج چارجر دیتونا دارای رکاب های جانبی جدید ،استفاده از اسپویلر عقب یک تکه، هود آلومینیومی با طراحی جدید ، استفاده از سقف با رنگ متمایز مشکی رنگ ، و یک فیس با ظاهری جسورانه است. در زیر این خودرو از رینگ های ۲۰ × ۹ اینچی سافت و بسیار سبک وزن آلومینیومی استفاده شده است.همچنین لاستیک سوار شده بر روی این رینگ ها از برند گودیر در ابعاد P245 / 45ZR20 تمام فصل است.
با این حجم موتور چطور شتابش ۶ ثانیس باید کمتر باشه به نظرم.