بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017 (Bugatti Chiron)

بوگاتی شیرون برای بار اول در نمایشگاه بین المللی خودروی ژنو در  فرانس پرده برداری شد، قوی ترین، سریع ترین، لوکس ترین و منحصر به فرد ترین خودروی تولید شده در دنیا.خودروی فوق العاده اسپرتدر جهان است.شیرون دارای ویژگی های منحصر به فرد و با مشخصه های بروز و مدرن و توسعه یافته است که با کارایی بالا که از هر لحاظ قابل توجه همگان واقع شده است. با قدرت خروجی ۱۵۰۰ اسب بخار، دارای  گشتاور فوق العاده بالای ۱۶۰۰ نیوتن متر در  ۶۰۰۰ دور در دقیقه و طیف گسترده ای از نوآوری های فنی.

Bugatti Chiron 2017 1280 01 - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

بوگاتی شیرون مجموعه ای از استانداردهای جدید را از هر لحاظ در خود داشت تا برای تبدیل شدن به رکورد سرعت جهان تبدیل شود. رسیدن به حداکثر سرعت ۴۲۰ کیلومتر / ساعت واقعا جاده ها را به چالش کشیده است.قیمت پایه این ابر خودرو ۲.۴ میلیون یورو است.از این مدل فقط قرار است ۵۰۰ نمونه تولید شود و اولین سری از خرید ها در پاییز پیش رو تحویل داده می شود.

Bugatti Chiron 2017 1280 1b - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

موتور W16 هشت لیتری افسانه ای و منحصر به فرد  بوگاتی شیرون که به تازگی توسط این شرکتتوسعه یافته است که در ترکیب با چهار توربو شارژر بزرگتر  یک نوآوری است که بوگاتی تعداد زیادی از دیگر اصلاحات فنی و نوآوری کنترل، حداکثر عملکرد را در تقویت این خودرو بکار برده است.

Bugatti Chiron 2017 1280 03 - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

بدنه جدید فیبر کربن به همراه یک شاسی تطبیقی ​​ باز طراحی شده که در زیر خود از لاستیک به خصوصی برای بوگاتی استفاده کرده است نه تنها این خودرو را تبدیل به یک قهرمان حداکثر شتاب کرده است، بلکه  بوگاتی شیرون به شما تضمین حداکثر لذت رانندگی را می دهد.طراحی بوگاتی با بوگاتی شیرون به طور قابل توجهی بیشتر حجومی  و خشن بودن ​​با سطح بسیار بالایی از زیبایی آمیخته کرده است زبان طراحی معرفی شده  بوگاتی شیرون به طور قابل توجهی تهاجمی تر و فوق العاده اسپرت و جدید است. طراحان در تفسیر DNA  بوگاتی شیرون با ویژگی های متمایز آن در تجلی یک طرح مدرن با اضافه کردن ویژگی های جدید ناشی از خواسته های فنی و عملکرد خاص این خودرو توانستند یک رونسانس در زمینه طراحی خودرو ایجاد کنند.بدنه با استحکام بسیار بالا در سطح LMP1 که به طور کامل از فیبر کربن ساخته شده است .

Bugatti Chiron 2017 1280 34 - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

برای رسیدن به قدرت ۱۵۰۰ سی سی در  بوگاتی شیرون موتور W16 هشت لیتری و افزایش قدرت ۲۵ درصدی در مقایسه با مدل های قبلی در این خودرو تقریبا در هر جزء از موتور  دوباره طراحی شده برای جبران افزایش وزن ناشی از توان خروجی بالا  استفاده بیشتر از مواد سبک وزن مانند تیتانیوم و فیبر کربن ساخته شده را جایگزین کرده است.

Bugatti Chiron 2017 1280 08 - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

عوامل کلیدی در افزایش توان خروجی توربو شارژر  تزریق سوخت دوبلکس با ۳۲ انژکتور است. علاوه بر این، هزینه سیستم خنک کننده هوا بهبود یافته است.  توربو شارژر دو مرحله از ویژگی های فنی برجسته در  بوگاتی شیرون است.سیستم توربو شارژر دو مرحله توسط بوگاتی توسعه به ویژه برای این خودرو از ویژگی های فنی برجسته ای از انتقال قدرت با Chiron است.

Bugatti Chiron 2017 1280 09 - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

سیستم اگزوز تیتانیومی بهمراه مبدل های کاتالیزوری سبب افزایش توان خروجی خودرو شده است.سیستم به طور کامل عایق بندی شده و مجهز به چهار پیش مبدل و دو مبدل های کاتالیزوری اصلی است که بطور قابل توجهی بزرگتر از مدل قبلی شده است. بدلیل صدای زیاد خروجی این خودرو   اگزوز به یک سیستم صدا خفه کن متصل است که در مقایسه با مدل های مشابه،  بسیار سبک وزن است.در حالی که سایر تولید کنندگان از فولاد ضد زنگ برای صدا خفه کن بهره می برند.

Bugatti Chiron 2017 1280 15 - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

 سیستم انتقال قدرت از نوع دیفرانسیل جلو و عقب و هفت سرعته دو کلاچه است. گیربکس طراحی شده برای  گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر است. این گیربکس به خصوص  بزرگترین،و دارای  بالاترین عملکرد کلاچ مورد استفاده در ماشین های سواری است.

Bugatti Chiron 2017 1280 05 - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

بوگاتی برای اولین بار در صنعت خودرو از تکنولوژی شاسی انطباقی در   شیرون  استفاده کرده است که منجر به   یک تجربه رانندگی پویا، پاسخ سریع، چابکی بیشتر، پاسخ فرمان دقیق، پیچ سریع و roadholding را برای شما فراهم می کند حتی در سرعت های بالا و در سر پیچ های تند  که سبب داشتن حداکثر لذت رانندگی می شود.

Bugatti Chiron 2017 1280 04 - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

در زیر خودرو از  تایر میچلین استفاده شده است.لاستیکی سفارشی برای ای خودرو که باید حداکثر گشتاور ۵۰۰۰ نیوتن متر با سرعت ۴۰۰ کیلومتر / ساعت تحمل کند و این به این معنی است که هر گرم از لاستیک تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز ۳۸۰۰ گرم فشار نیروی گرانش قرار  خواهد گرفت .

Bugatti Chiron 2017 1280 02 - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

لاستیک مخصوص برای بوگاتی شیرون  دارای ابعاد ۲۸۵/۳۰ R20 در جلو و ۳۵۵/۲۵ R21 در عقب است که این لاستیک سفارشی سبب بهبود رفتار، شتاب، ترمز گرفتن  در جاده های خیس و خشک، کاهش سر و صدا شده است.

Bugatti Chiron 2017 1280 06 - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

بوگاتی شیرون در زیر رینگ های خود دارای ترمز خاص سرامیکی  و روکشی از جنس سیلیکون کاربید کربن (CSIC) است که این مواد باعث می شود دیسک ترمز  سبک تر باشد که منجز به  بهبود مقاومت در برابر خوردگی، عملکرد و دوام. می شود.در ضمن لنت های ترمز ۲۰ میلی متر بزرگتر و  ۲ میلی متر ضخیم تر شده اند.کالیپر ترمز به طور کامل باز طراحی شده است. بخش آلومینیوم و طراحی بر روی ساختارهای موجود در طبیعت سبب ایجاد معماری جدیدبا   حداقل وزن و حداکثر استحکام ر در این ترمز ها شده است.

Bugatti Chiron 2017 1280 0b - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

کالیپر ترمز جلو محور هر در هر کالیپر از محور عقب مجهز به هشت پیستون تیتانیوم، با شش پیستون تیتانیوم. به عنوان یک ویژگی های خاص از ترمز بوگاتی، پیستون از قطر متفاوت به هر یک کولیس نصب شده است.این پیکربندی تضمین می کند حتی توزیع فشار در تمام سطح لنت ترمز، جلوگیری از سایش نامنظم است. این فن آوری مسابقه پیچیده ای است که بوگاتی به یک وسیله نقلیه تولید نصب شده است.

Bugatti Chiron 2017 1280 32 - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

شاسی تطبیقی بوگاتی شیرون  دارای پنج برنامه مختلف رانندگی از جمله : حالت Lift، EB ،Auto، Autobahn و حالت Handling  است.این استراتژی کنترلی جدید را به عنوان یک نتیجه از توان خروجی بسیار بالا و به خصوص حداکثر گشتاور عظیمیاست که  بوگاتی شیرونمی تواند تولید کند.

Bugatti Chiron 2017 1280 0a - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

مدیریت هوشمند مصرف هوا سبب بهبود قابل توجه خواص آیرودینامیکی خودرو می شود همچنین به منظور ارتقاء خنک کنندگی بوگاتی شیرون نیز تاثیر گزار است.سیستم مدیریت مصرف هوا یک سیستم بسیار پیچیده است که نشان دهنده یک شاهکار مهندسی است. به منظور اطمینان از هدایت هوا از طریق دریچه های اطراف خودرو قطعاتی که نقش کلیدی را در اینجا بازی بازی می کنند شامل شکاف های جلوی آیرودینامیکی، جلو پنجره ،دریچهای کناری این خودرو هستند.سطح زیر بوگاتی شیرون با هدایت کننده های ویژه ی هوا در قالب ریل، strakes ها و دیفیوزر فعال مجهز شده است. همه این ها سبب افزایش ایرودینامیک خودرو و خنک شدن بهتر موتور می شود.

Bugatti Chiron 2017 1280 34 - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

سیستم آیرودینامیک فعال یک ترکیب منحصر به فرد پیچیده از ویژگی های عملکرد تعریف از جمله فلپ  هیدرولیک با هندسه بهینه سازی در محور جلو برای اطمینان از کاهش ارتفاع خودرو در سرعت های بالا  و همچنین  بهبود خنک کنندی ترمز می شود.البته این سیستم وظیفه ی کنترل اسپویلر عقب را دارد که در سرعت های مختلف خودکار تنظیم می شود.

Bugatti Chiron 2017 1280 38 - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

بوگاتی شیرون مجهز به  رادیاتور  با حجم آب ۱۲ لیتر است و از سه کولر برای روغن موتور استفاده می کند.استفاده از مبدل های چند سیالی آب ،هوا و  روغن هیدرولیک در بوگاتی شیرون که  در مجموع از ۱۰ رادیاتور  و جزو پیچیده ترین سیستم های خنک کننده ی دارای بالاترین عملکرد است.

Bugatti Chiron 2017 1280 52 - بررسی تخصصی بوگاتی شیرون مدل 2017  (Bugatti Chiron)

تحولات جدید در بوگاتی شیرون مدل ۲۰۱۷  شامل سیستم روشنایی LED  جدید، سیستم سرگرمی بروز شده،نمایشگر اطلاعات مهم خودرو ،نمایش گر سیستم خنک کاری وتهویه خودرو  است.سیستم های صوتی نصب شده بر روی بوگاتی شیرون  به طور انحصاری برای بوگاتی و  توسط  شرکت “accuton” طراحی شده است.سیستم صوتی این خودرو جزو  لوکس ترین ها است .

7 نظرات
  1. محمد می گوید

    شما با دلار هفت تومنی آریا مهری حساب کنی میشه بیست میلیون تومن الان پراید ۴۰ میلیونه!!!

  2. محمد می گوید

    آقا بهمن حرف شما درسته راجب ارزش پول
    ولی بوگاتی خودرویی نیست که هر مایه داری داشته باشه. چه برسه به آدمای پولدار. خودرویی خاص رو ساختن که هر کسی جرأت نکنه سمتش بره.
    همین الان تو موناکو که همه مرفه و میلیاردر هستن شما با بوگاتی بری از هر طرف از ماشین عکس میگیرن. قیمت پراید هم باید با ماشینهای هم رنج خودش مقایسه شه

  3. شوالیه بی وطن می گوید

    این ماشین دیگه اخرشه ۰تا۴۰۰فقط در ۴۸ثانیه خخخ واقعا عالیه

  4. محمد می گوید

    واقعا مسخرست که ما پراید رو با قیمتی نجومی میخریم

  5. علی می گوید

    میشه ۱۲ میلیارد

  6. امیر می گوید

    داداش این قیمتو به تومن تبدیل کنی میشه حدود ۱۲۰ میلیارد تومن که واقعا هم گرونه!شما ریال بی ارزش رو با دلار با ارزش مقایسه میکنی؟

  7. نویسنده می گوید

    این ابر خودرو باید بالای ۱۰میلیون دلار قیمت داشته باشه جالب اینجاست فقط ۳میلیون دلار قیمت داره بعدتوایران یه پراید۲۰میلیون .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.