عمده ترین نگرانی والدین، رانندگی فرزندان نوجوان آن ها است

بر اساس تحقیقات شورلت، بیشترین نگرانی والدین، رانندگی در حالت نامتعارف و بعد از مصرف مواد است. در یک مقطع زمانی، جوانان آمریکایی دچار مشکلاتی بودند یا حداقل کمپانی ABC می‌خواست این‌طور نشان دهد.

در طول سال‌های ۱۹۷۲ الی ۱۹۹۷، سریال خانگی Afterschool Special به معرفی مشکلاتی اعم از تبعیض، معلولیت، مصرف مشروبات الکلی، رابطه‌های نامشروع، مصرف مواد مخدر، مرگ و هولناک‌ترین معضل آن دهه، یعنی طلاق پرداخت که افراد جوان با آن درگیر بودند.

اما در گزارش اخیر Harris Poll مشخص شده است که در حدود ۲۰ سال بعد از آن روزها، مورد جدیدی برای نگرانی وجود دارد که آن هم رانندگی نوجوان‌ها است.

نظرسنجی مذکور از طریق تهیه‌ی پرسشنامه، نظر ۶۳۸ پدر و مادر و سرپرست افراد نوجوان را اخذ کرد که آیا آن‌ها فرزندان خود را در معرض خطر می‌بینند یا خیر؟ حدود ۵۵ درصد از نگرانی‌های شرکت‌کنندگان مربوط به عادت‌های رانندگی فرزندانشان بود.

این نگرانی از نحوه‌ی رانندگی در مقامی بالاتر از نگرانی‌هایی چون موفقیت تحصیلی (۵۳ درصد)، مواد مخدر و مشروبات الکلی (۵۲ درصد) و مسائل جنسی (۴۹ درصد) قرار گرفت.

با بررسی تمایلات مردم آمریکا، اهمیت این اطلاعات دوچندان می‌شود. بر اساس آمار مراکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری، در ماه اوت سال ۲۰۰۰، آن‌ها ۳۶۰.۰۸۰ تولد گزارش کرده‌اند که بیش‌ترین تعداد در طول کل سال بوده است. تعداد بسیاری از این افراد، چهارشنبه‌ی آینده پتانسیل دریافت گواهینامه‌های رانندگی خود را دارند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۹۵ درصد از والدین و سرپرستان معتقند که وظیفه‌ی آن‌ها است که به فرزندان خود بیاموزند که چگونه در قبال رانندگی خود احساس مسئولیت داشته باشند. همچنین ۹۲ درصد اظهار داشتند که چنانچه رانندگی فرزندشان غیرایمن باشد، حق رانندگی را از آن‌ها سلب می‌کنند و ۷۹ درصد بیان کردند که چنانچه امکان تحت نظر داشتن عادات رانندگی فرزندان خود را داشتند، کمتر نگران می‌شدند.

لازم به ذکر است که نظرسنجی Harris از طرف شورولت صورت پذیرفته است. مطمئناً دلیلی برای اینکه فکر کنیم شورلت به نتایج تحقیقات مذکور سمت و سو داده نیست؛ شورلت امکانات مناسبی که آن‌ها را تکنولوژی رانندگان نوجوانان نامیده ارائه داده و بنابراین مشخصاً عادات رانندگی نوجوانان بی‌تجربه را مورد توجه قرار داده است. این امر به‌خوبی در ویدیوی زیر قابل مشاهده است.

همان‌طور که خواهید دید، تکنولوژی رانندگان نوجوان و نمونه‌های مشابه کارخانجات خودروسازی دیگر، خبر خوبی برای والدین است. آن‌ها می‌توانند هنگامی‌ که نوجوانان رانندگی می‌کنند، صدای رادیو را کم کنند؛ زمانی‌ که کمربندی ایمنی خود را مورد استفاده قرار نداده‌اند، کاملاً رادیو را خاموش کنند و در نهایت برای عبور از محدوده‌های سرعت مجاز، هشدار قرار دهند.

شورولت همچنین گزارشی از عملکرد رانندگی نوجوانان را فراهم می‌آورد که والدین می‌توانند آن را مورد بررسی قرار دهند. گزارش می‌تواند موارد حداکثر سرعت، تعداد اخطارهای سرعت غیرمجاز و تعداد هشدارهای برخورد از جلو را که راننده گرفته ارائه نماید.

آیا تا به‌حال این نوع رفتار را با فرزندان نوجوان خود حین فراگیری رانندگی ایشان داشته‌اید؟ آیا تمایل به اجرای فرهنگی مشابه را در میان فرزندان خود دارید؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع :THECARCONNECTION

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.