خودروهای ساخت داخل با چه قیمتی صادر می‌شوند؟

طبق آماری که  گمرک ایران در خصوص فروش خودرو های صادراتی اعلام کرده است چیزی نیست که ما انتظار آن را داشته باشیم.این رقم  به طور میانگین کمتر از ۶ هزار دلار است.صادرات خودرو که در دنیا به عنوان یک محصول کلیدی و به عنوان یکی از مهم‌ترین کالاهای غیرنفتی بشمار می آید همواره در برنامه‌های اقتصادی  ایران جا داشته است.

یکی از موضوعاتی که توسعه صادرات خودرو را با مشکل مواجه می‌کند، پایین بودن استانداردها و کیفیت طراحی است؛ موضوعی که کارشناسان آن را ناشی از تحریم‌های بین‌المللی، شرایط خاص رقابتی و شرایط محیطی بازارهای هدف عنوان می‌کنند؛ با این وجود برخی از خودروهای تولید داخل توانسته اند به بازار کشورهای همسایه و در موارد محدود اروپایی راه یابند.

طبق آمار گمرک در ۴ ماه منتهی به تیر سال ۹۵، دو هزار و ۳۵۶ دستگاه خودرو به ارزش دلاری ۸,۷۷۴,۶۳۸ و ارزش ریالی ۲۶۷,۸۲۱,۳۹۳,۸۴۰ صادر شده است. بیشتر خودروهای صادراتی، پراید، دنا، رانا، سمند، تیبا، پژو پارس و پژو۲۰۷ بوده است و عمده کشورهای واردکننده این اتومبیل ها، عراق، ترکمنستان، چین و آلمان بوده اند.

جزییات صادرات خودرو :

قیمت صادرات خودرو 1 - خودروهای ساخت داخل با چه قیمتی صادر می‌شوند؟

مقایسه قیمت کارخانه و صادرات خودروها:

براساس آمار گمرک، قیمت صادراتی خودروهای داخلی به طور میانگین کمتر از ۶ هزار دلار است و به طور معمول قیمت این خودروها با بازارهای صادراتی تفاوت کمی دارد، اما هستند محصولاتی که قیمت صادراتی آنها کمتر از قیمت داخلی است.

گفتنی است سمند سورن با ۱۵ میلیون تومان اختلاف نسبت به قیمت داخلی در صدر تفاوت قیمتی قرار دارد و پس از آن تیبا با اختلاف ۶ میلیون تومانی در رده بعدی قرار گرفته است.

البته پراید با تفاوت قیمت ۴ میلیون تومانی و پژو پارس نیز با همین میزان اختلاف در رتبه های بعدی قرار دارند.

قیمت صادرات خودرو 2 - خودروهای ساخت داخل با چه قیمتی صادر می‌شوند؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.