کانسپت Varsovia، سدان لوکس ساخت لهستان

شرکت Varsovia Motor (Varsovia یا ورشو پایتخت لهستان است) شرکتی لهستانی است که قصد دارد با کانسپت هیبریدی Varsovia به روند روبه رشد سدان‌های لوکس با آلایندگی کم بپیوندد. این خودروساز فعلاً رندرهایی از کانسپت هیبریدی ورشو را منتشر کرده و وعده داده است که در طول یکی از نمایشگاه‌های خودرو آینده برای اولین بار از نمونهٔ واقعی این خودرو پرده‌برداری خواهد کرد.

کانسپت Varsovia 6 - کانسپت Varsovia، سدان لوکس ساخت لهستان

بااین‌حال این سدان لوکس جعبه‌ای شکل هنوز آیندهٔ معلومی ندارد چراکه این شرکت خودروسازی کوچک اذعان کرده است که به یک پذیرش مثبت و استقبال مناسب خریداران بالقوه از ورشو نیاز دارد تا بتواند تولید آن‌را آغاز کند. با فرض اینکه همه‌چیز طبق برنامه‌ریزی پیش رود، سازنده قصد دارد تعداد ۵۰ دستگاه از این خودرویِ با تکنولوژی بالا را در سال ۲۰۱۸ تولید نماید.

کانسپت Varsovia 7 - کانسپت Varsovia، سدان لوکس ساخت لهستان

ورشو موتورز جزئیاتی از قوای محرکهٔ این سدان کانسپت را نیز ارائه کرده است. این خودرو در اصل با برق کار می‌کند اما یک موتور درون‌سوز نیز در آن نصب شده است که به‌عنوان یک ژنراتور برای شارژ باطری‌ها عمل می‌کند. این شرکت ادعا کرده است که سدان کانسپت ورشو می‌تواند به‌صورت تمام برقی تا ۳۵۰ کیلومتر را طی نماید درحالی‌که با کمک یک مخزن سوخت پُر این رقم به ۸۵۰ کیلومتر افزایش پیدا می‌کند. شتاب صفرتاصد آن نیز کمتر از ۵ ثانیه اعلام شده است.

کانسپت Varsovia 8 - کانسپت Varsovia، سدان لوکس ساخت لهستان

طراحی سنتی و جعبه‌ای شکل کانسپت هیبریدی ورشو توسط استودیوی طراحی Kadler که در نزدیکی پایتخت لهستان قرار دارد انجام گرفته است. در طراحی این خودرو از پری دریایی الهام گرفته شده است که این تأثیرپذیری در بخش‌هایی از گلگیرهای جلو و درها دیده می‌شود. همچنین الهام از این موجود افسانه‌ای زینت‌بخش کاپوت خودرو نیز شده است.

کانسپت Varsovia 9 - کانسپت Varsovia، سدان لوکس ساخت لهستان

در داخل، طراحی این کانسپت کاملاً با توجه و اهمیت فراوان به سرنشینان عقبی صورت گرفته است به‌گونه‌ای که بجای صندلی سرنشین جلو یک زیر پایی و دو صفحه‌نمایش ۱۹ اینچی تعبیه شده است که از سقف خودرو آویزان می‌شوند. همچنین این خودرو مجهز به یک کامپیوتر با اینترنت ماهواره‌ای است که کار با آن‌را در جاده‌های گوناگون راحت می‌کند. یک صفحه‌کلید و ماوس نیز در عقب خودرو تعبیه شده است.

صندلی‌های عقبی ورشو نهایت آرامش و راحتی را برای سرنشینان ارائه می‌کنند. هرکدام از آن‌ها تنظیمات مجزایی برای گرم‌کن، سردکن، استحکام و ماساژور دارند. حتی سازنده ادعا کرده است که صندلی‌های عقبی کانسپت ورشو به تکنولوژی خاصی مجهز خواهند بود که به‌طور خودکار وزن و اندازهٔ سرنشینان را تشخیص داده و خود را با آن سازگار می‌کنند.

اگر کانسپت ورشو درنهایت رنگ خط تولید را به خود ببیند طیف وسیعی از انتخاب‌ها جهت سفارشی‌سازی را به خریداران ارائه می‌کند به‌گونه‌ای که خریداران می‌توانند هرگونه تجهیزات غیراستاندارد را سفارش داده، طراحی منحصربه‌فردی را برای رینگ‌ها درخواست نموده و طرح دقیقی از سیستم چندرسانه‌ای را انتخاب کنند. البته تمامی این موارد در صورتی است که این سدان کانسپت جعبه‌ای شکل به‌اندازهٔ کافی مورد استقبال قرار گیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.