اوج‌گیری قیمت خودروهای داخلی در بازار تهران + جدول

بازار خودرو ایران همچنان روزهایی حبابی را پشت‌سر می‌گذارد و با وجود آنکه رونق چندانی را به خود نمی‌بیند، روند افزایش قیمت خودروها هنوز به‌طور کامل متوقف نشده است. حدودا دو ماهی می‌شود که خودروهای داخلی در مسیر افزایش قیمت قرار گرفته‌اند و اگرچه روند افزایشی آن کند شده، اما هنوز خاتمه نیافته است. فعالان بازار همچنان معتقدند متعادل نبودن عرضه و تقاضای خودروها، دلیل افزایش قیمت آنهاست و این عدم تعادل نیز از سیاست‌های خودروسازان داخلی سرچشمه می‌گیرد.

به‌عبارت بهتر و آن طور نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، خودروسازان با کاهش عرضه محصول به بازار، عملا سبب افزایش قیمت شده‌اند. این البته در حالی است که گفته می‌شود به‌تدریج از یکی دو هفته آینده، روند شکستن حباب قیمتی خودروها آغاز خواهد شد. فعالان بازار معتقدند با شکسته شدن این حباب، قیمت خودروهای داخلی طی هفته‌های پیش رو نزولی خواهد شد.

در این مورد علیرضا پورحسنی یکی از فعالان بازار خودرو کشور به خبرنگار می‌گوید: از هفته آینده با توجه به آغاز هیاهوی بازگشایی مدارس و همچنین تشدید سفرهای آخر تابستان، مشتریان کمتر به بازار خودرو رجوع می‌کنند و در نتیجه شاهد سنگین‌تر شدن رکود خواهیم بود. وی با بیان اینکه با سنگین شدن رکود، قیمت‌ها پایین خواهند آمد، می‌افزاید: در حال حاضر بازار خودرو در شرایط حبابی قرار دارد و قیمت‌ها به اصطلاح کاذب هستند، با این حال طی هفته‌های پیش رو این حباب تقریبا شکسته می‌شود. به گفته این فعال بازار، قیمت خودروهای داخلی بین ۵۰۰ تا یک‌و‌نیم میلیون تومان کاهش پیدا خواهد کرد و رکود قریب الوقوع بازار نیز احتمالا تا آذر ماه ادامه خواهد داشت.

گفته‌های وی در شرایطی است که خودروسازان همچنان از فروش خود ابراز رضایت کرده و تاکید می‌کنند رکودی در کار نیست. روش‌هایی که خودروسازان برای فروش محصولات شان در نظر گرفته‌اند (به خصوص فروش چکی)، سبب شده مشتریان زیادی امکان خرید خودروهای داخلی را پیدا کنند. ازآنجاکه همچنان کاهش قدرت خرید مشتریان یکی از دلایل اصلی رکود در بازار آزاد است، فروش چکی توانسته راه را برای خرید خودرو باز کند و از همین رو خودروسازان معتقدند «رکود» مختص این «بازار» است نه فروش کارخانه‌ای آنها.

قیمت خودروهای داخلی در بازار تهران – ۱۸ شهریور ۹۵ :

خودرو قیمت تغییر نسبت به هفته گذشته
۲۰۶ تیپ ۲ ۳۴.۹۰۰.۰۰۰ ۵۰۰.۰۰۰+
۲۰۶ تیپ ۵ ۳۸.۱۰۰.۰۰۰ ۳۰۰.۰۰۰+
۴۰۵ GLX ۳۰.۶۰۰.۰۰۰ ۳۰۰.۰۰۰+
۲۰۶ صندوقدار ۳۸.۳۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰+
پارس بنزینی ۳۶.۹۰۰.۰۰۰ ۵۰۰.۰۰۰+
پارس دوگانه سوز ۳۸.۹۰۰.۰۰۰ ۳۰۰.۰۰۰+
پارس TU5 ۴۰.۴۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰+
سمند LX ۳۱.۲۰۰.۰۰۰ ۳۰۰.۰۰۰+
تندر۹۰ اتوماتیک ۴۸.۰۰۰.۰۰۰
پراید ۱۳۱ ۲۱.۱۰۰.۰۰۰
پراید ۱۱۱ ۲۱.۵۰۰.۰۰۰ ۱۰۰.۰۰۰+
ساینا EX ۲۷.۹۰۰.۰۰۰
برلیانس H220 دنده ای ۳۹.۰۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰+
برلیانس H330 اتوماتیک ۵۶.۰۰۰.۰۰۰
لیفان ۸۲۰ ۸۶.۵۰۰.۰۰۰ ۱.۰۰۰.۰۰۰+
جک S5 دنده ای ۸۵.۰۰۰.۰۰۰ ۸۰۰.۰۰۰+
مزدا۳ FL ۱۱۸.۰۰۰.۰۰۰ ۲.۰۰۰.۰۰۰+
رنو ساندرو اتوماتیک ۵۲.۳۰۰.۰۰۰ ۲۰۰.۰۰۰+
رنو کپچر ۱۱۲.۰۰۰.۰۰۰ ۱.۰۰۰.۰۰۰+

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.