تصادف یک دستگاه تسلا مدل S دیگر منجر به مرگ راننده شد

همان‌طور که می‌دانید سیستم رانندگی خودکار برای جلوگیری از تصادفات ساخته شده ولی اخیرا در تصادفی که برای یک دستگاه تسلا مدل اس در هلند رخ داده که منجر به کشته شدن سرنشین آن شده است

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه‌های هلندی، در حادثه‌ی اخیر تسلا مدل اس مردی ۵۳ ساله در صبح چهارشنبه در شهر بارن هلند کشته شد. مقامات تسلا بلافاصله پس از این حادثه اذعان کردند که از روشن بودن سیستم رانندگی خودکار مدرکی در دست نیست و آن‌ها علت این تصادف را خطای راننده می‌دانند.

طبق گزارشات سرویس خبری NOS هلند خودروی مذکور که با سرعت بالا در حال حرکت بود، از جاده خارج شده و با یک درخت برخورد کرده ولی شرکت تسلا در رابطه با این حادثه می‌گوید که امکان خاموش بودن سیستم رانندگی خودکار در زمان تصادف وجود دارد.

آتش‌‌نشان‌هایی که به محل حادثه اعزام شده بودند با مشکل روبرو بودند زیرا باتری‌های این خودرو می‌توانست تلفات حادثه را بیشتر کند و خاموش کردن آتش زمان بیشتری را طلب کرده بود. مسئولین تسلا و پلیس در حال بررسی علت این حادثه هستند.

سخنگوی تسلا در بیانیه‌ای گفت: ما در حال بررسی علت وقوع این حادثه هستیم و به محض اینکه به نتیجه‌ای برسیم آن را اعلام خواهیم کرد.

تصادف تسلا - تصادف یک دستگاه تسلا مدل S دیگر منجر به مرگ راننده شد

در ماه می و در فلوریدا آمریکا نیز تصادف دیگری از خودروی تسلا S روی داد که در این حادثه خودروی مذکور با یک دستگاه کامیون برخورد کرده و راننده‌ی آن جان باخت؛ جالب اینجا است که این تصادف در صورتی رخ داد که سیستم رانندگی خودکار در وضعیت فعال بود. نا گفته پیدا است که هدف از ساخت این سیستم ایجاد سهولت در رانندگی و از بین بردن خطاهای راننده است و شرکت تسلا با بیان این موضوع که آمار تلفات این خودرو کمتر از سایر خودروها است، به دفاع از عملکرد سیستم خودران خود پرداخته است.

منبع AUTOWEEK

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.