برترین شرکت های خودرو سازی جهان

شرکت بی.ام.و

20110226102545823 32 - برترین شرکت های خودرو سازی جهان

ب ام و (BMW) که کوتاه شده عبارت آلمانی Bayerische Motoren Werke AG است، یک کمپانی مستقل آلمانی و از تولید کنندگان بنام خودروی سواری و موتورسیکلت در جهان است. این کمپانی صاحب کمپانی های رولز رویس (Rolls-Royce) و مینی (MINI) است ، و سابق بر این کمپانی روور(Rover) را نیز در اختیار داشته‌ است. شرکت ب ام و سازنده ماشین‌های لوکس و با کیفیت است و شرکت مادر کارخانه‌هایی نظیر رولز رویس و مینی می‌باشد. در ابتدا کار خودش را با ساخت موتورهای هواپیما آغاز کرد. در سال ۱۹۲۳ شروع به تولید موتور سیکلت کرد و در سال ۱۹۲۹ آغاز به تولید اتومبیل نمود. آرم دایره‌ای این شرکت نیز نشاندهنده و یادبود ملخ هواپیماهای تولیدی در سال‌های اولیه تاسیس شرکت می باشد.

پورشه، فورد، بنز، هیوندای، تویوتا و دهها عنوان معتبر دیگر؛ اینها نامهایی هستند که با خود کلماتی نظیر خلاقیت، ظرافت، امنیت، زیبایی و و بعضی اوقات تجمل گرایی را به یدک می کشند و محصولات و طرحهایشان همیشه تحسین عموم و کارشناس حوزه ی حمل و نقل را برانگیخته است.

 

شرکت مرسدس بنز

20110226102545730 22 - برترین شرکت های خودرو سازی جهان

به گزارش ورد آی تی- مجله معتبر موتور ترند که کار خود را در سال ۱۹۴۹ آغاز کرد و در بیش از نیم قرن فعالیت خود توانسته جایگاه مناسبی برای خود در میان انبوه نشریات خودرویی جهان بیابد در آخرین گزارش خود اقدام به معرفی شرکت های برتر خودورسازی جهان نموده است.

شرکت مرسدس بنز مرسدس بنز، که در فارسی بیشتر به بنز معروف است؛ نام خودروهای ساخت شرکت دایملر(Daimler AG) کشور آلمان است. این شرکت ادامه ی یکی از قدیمی‌ترین سازنده های خودرو در جهان است. گوتلیب دایملر و کارل بنز، دو مخترع آلمانی بودند که موتور چهار زمانه را اختراع کردند و پس از مدتی کار مستقل، شرکت دایملر- بنز را در سال ۱۹۲۶ تأسیس کردند و محصولات خود را به پیشنهاد نخستین نماینده فروش خود، مرسدس گذاشتند که از نام دختر این نماینده گرفته شده بود.

کمپانی فراری

20110226102545917 42 - برترین شرکت های خودرو سازی جهان

فراری یک کارخانه سازنده خودرو در ایتالیا می باشد. این کمپانی تحت مالکیت کمپانی بزرگ فیات (FIAT)میباشد، خودروهای این کمپانی به اصطلاح «ابَرخودرو» هستند و از سرعت و قیمت بالایی برخوردارند .

سریعترین مدل این کمپانی F50 GT1 است که قادر است با ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. این کمپانی توسط آقای انزو فراری پایه گذاری شد و در مسابقات اتومبیل رانی شرکت می نمود. فراری در ایتالیا معروف به اسب رام نشدنی است. داشتن یکی از آن ها آرزوی خیلی ها می باشد. این کمپانی در مسابقات اتوموبیل رانی فورمول یک هم بسیار معروف است و خودروهای مخصوص F1 را هم تولید می کند.

 شرکت فورد

20110226102545995 52 - برترین شرکت های خودرو سازی جهان

شرکت خودروسازی فورد سومین تولید کننده بزرگ خودرو در سراسر جهان است. این کمپانی توسط هنری فورد معروف و سخت کوش در سال ۱۹۰۳ میلادی در دیترویت میشیگان با هدف تولید خودروهای ارزان قیمت تأسیس شد؛ شرکت فورد تولیدکننده خودروهای پرطرفدار لینکلن است، و صاحب یک سوم امتیاز خودروهای مزدا می‌باشد. علاوه بر این، کمپانی فورد در طول دهه اخیر از پیشتازان صنعت خودرو سازی در جهان بوده است. این کمپانی هم اکنون دارای ۲۸۰۰۰۰ کارکن تمام وقت در سراسر جهان است.

شرکت پورشه

20110226102546136 62 - برترین شرکت های خودرو سازی جهان

پورشه‌.ای.جی ، (Porsche AG) (گاهی پورش نیز تلفظ می‌شود) با نام کامل Porsche Dr.Ing.h.c.F.Porsche AG , یکی از کمپانی‌های بزرگ تولید اتومبیل‌های اسپورت(Sport Car) می‌باشد که در سال ۱۹۴۷ توسط فری پورشه پسر فردیناند پورشه یک طراح اتومبیل اهل اتریش، در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شده است. پورش از همان ابتدا نیز به تولید اتومبیل‌های اسپورت مشغول بوده است.

شرکت مزدا

20110226102546230 72 - برترین شرکت های خودرو سازی جهان

شرکت سهامی خاص ماتسودا (به ژاپنی: マツダ株式会社 ماتسودا کابوشیکی کایشا) که با نام تجاری مزدا شناخته می‌شود یک شرکت خودروسازی است که دفتر مرکزی آن در شهر هیروشیما در کشور ژاپن قرار دارد.

این شرکت در سال ۲۰۰۶ حدود یک میلیون و دویست و پنجاه هزار خودرو تولید نموده‌ است که در کشورهای مختلف جهان به فروش رسیده‌اند. جوجیرو ماتسودا بنیانگذار شرکت خودروسازی مزدا که علاقه ویژه‌ای به آئین زرتشت داشته‌است با الهام از اهورا مزدا و با توجه به تشابه اسمی نام خانودگی اش با کلمه مزدا، این نام را بر محصولات خود گذاشته‌است. شرکت مزدا به عنوان تولید کننده ابزار و ماشین آلات در سال ۱۹۲۰ پایه گذاری شد و از سال ۱۹۳۱ به تولید خودرو نیز پرداخت.

کمپانی لامبورگینی

20110226102546323 82 - برترین شرکت های خودرو سازی جهان

لامبورگینی شرکتی ایتالیایی و سازنده خودروهای اسپورت می‌باشد. دفتر مرکزی این شرکت در دهکده‌ای کوچک به نام سن آگاتا بولونیز در نزدیکی بولونیا در کشور ایتالیا قرار دارد. این شرکت در سال ۱۹۶۳ توسط فروچیو لامبورگینی که دارنده یک کارخانه تراکتور سازی موفق بود، تاسیس شد. لامبورگینی هم اکنون تابع شرکت آلمانی آئودی است که خود تابعه شرکت فولکس واگن می‌باشد.

بهتر است بدانید که آقای لامبورگینی بعد از این که یک ایراد در خودروهای فراری پیدا کرد به آقای انزو فراری ایراد خودرو ها را گفت؛ اما به دلیل غرور انزو فراری، آن ها آقای لامبورگینی را از شرکت بیرون انداختند و از آن زمان آقای لامبورگینی به فکر ایجاد کارخانه خودروسازی افتاد.

کمپانی آئودی

20110226102546417 92 - برترین شرکت های خودرو سازی جهان

آئودی (به آلمانی: Audi AG) یک خودروساز آلمانی و تولیدکنندهٔ خودرو‌های لوکس است. دفتر اصلی آن در شهر اینگولشتاد در ایالت بایرن آلمان است. این شرکت از سال ۱۹۶۴ یکی از زیرمجموعه‌های فولکس واگن شده است. شعار این شرکت Vorsprung durch Technik به معنی پیشرفت از طریق تکنولوژی برتر است. مدل‌هایی آئودی از جمله TT ، A۴ ، ۱۰۰ ، ۹۰ در ایران وجود دارد.

 کمپانی هیوندای

20110226102545526 102 - برترین شرکت های خودرو سازی جهان

هیوندای موتور (هانگول:현대 자동차 주식회사 و هانجا:現代自動車株式會社) که نام بخشی از گروه هیوندای کیا خودرو است، بزرگترین شرکت خودروسازی دنیا از لحاظ سود، چهارمین شرکت خودروسازی دنیا از لحاظ تعداد فروش و نخستین خودروساز دنیا از لحاظ سرعت رشد است. این شرکت در سال ۱۹۶۷ تاسیس شد. دفتر اصلی آن در شهر سئول کره جنوبی است؛ کارکنان این شرکت حدود ۷۵۰۰۰ نفر و ظرفیت تولید سالانه آن در شهر اولسان، ۱.۶ میلیون است. محصولات این شرکت از طریق ۶۰۰۰ نمایندگی و نمایشگاه به ۱۹۳ کشور دنیا صادر میگردد. کلمه هیوندای در زبان کره ای از دو کلمه هیون و دای تشکیل شده و به معنای مدرنیته است. نماد این شرکت برگرفته از حالت کج حرف “H” است. (اطلاعات فوق تا سال۲۰۱۰ می باشد.)

شرکت کیا موتورز

20110226102545636 111 - برترین شرکت های خودرو سازی جهان

شرکت کیا یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های اتومبیل سازی در کره جنوبی است که پس از تأسیس به تولید چندین مدل mazda تحت لیسانس کیا پرداخت. این مدل‌ها شامل Pride و Avella بود که در آمریکای شمالی و استرالیا فروخته شد.

کیا موتور در سال ۱۹۹۳ عملیات تولید را در ایالات متحده و در کالیفرنیا آغاز کرد و با گسترش خطوط تولید توانست خود را با بازار تقاضای موجود هماهنگ کند. در ابتدا، خودروهای ساخته شده توسط کیا به طور قابل ملاحظه‌ای از ماشین‌های رقبا کمتر قابل اطمینان بودند. کیا برای جبران این نقیصه خدمات پس از فروش رایگان برای اتومبیل‌ها در حد وسیع را در نظر گرفت. طی سال‌های اخیر کیا برای اصلاح عدم قابل اطمینان بودن وسایل نقلیه‌اش تلاش‌های بسیاری کرده است. به طوری که نرخ اطمینان در حال حاضر در اتومبیل‌های کیا بیشتر از سایر شرکت‌ها است.

 

 

10 نظرات
  1. سینا می گوید

    kia و hyundai چی میگن اینجا ؟!

  2. ابوالفضل نوری می گوید

    سلام دوستان گفتیم ده خودروساز برتر حالا منظور نبود که اینا فقط بهترینان.بله سر فرست بقیه رو هم معرفی خواهم کرد

  3. پیگیر می گوید

    معیارها چین؟
    با یه سرچ ساده میشه فهمید که اول المان بعد امریکایی و از اسیا تنها تویوتا
    فراموش نکنیم که اروپاست که داره بیشتر استانداردها رو تعیین میکنه

    1. پیگیر می گوید

      اینم حاصل چند روز سرچم تو نت امیدوارم مثمر ثمر باشه

      از لحاظ :
      ۱- اعتبار برند:تویوتا
      ۲- بیشترین سودآوری:هیوندای و کیا موتورز
      ۳- بیشترین فروش درآمریکا:هوندا و فورد
      ۴- رضایت مشتریان در اروپا:لکسس
      ۵- بشترین تولید:تویوتا و جنرال موتورز
      ۶- برترین ماشین های لوکس:بنز و بی ام دبلیو
      ۷- بهترین کیفیت و اقتصادی بودن:جنرال موتورز
      ۸- توجه به مصرف سوخت:هیوندای و کیا موتورز
      ۹- پر فروشترین در اروپا:فولکس واگن

      1. محمد احمدی می گوید

        ممنون از اطلاع رسانیت دوست عزیز ،

  4. سیامک می گوید

    تویوتا هم با این اوصاف که میگی باید هم رده ی سایپا باشه

  5. hossein می گوید

    اونوقت جنرال موتورز امریکا جز ده خودروساز برتر دنیا نیست؟؟؟؟؟؟

    1. مهرداد می گوید

      شورلت ، کادیلاک GMC اینا کشک بودن؟

    2. پیگیر می گوید

      دوست عزیز جنرال موتوز یه ابر شرکت که شرکت های کوچکتر یا به قولی کمپانی های آمریکایی یا حتی غیر آمریکایی دیگه رو تامین میکنه
      که فورد یکی از اوناست کلا بیشتر شرکتا ی خودروسازی معتبر به هم متصل هستند و سهام دار شرکت های دیگه هستند.

      1. سعید می گوید

        صرفا جهت اطلاعت باید عرض کنم که فورد یه شرکت مستقل هست و به هیچ عنوان زیر مجموعه ای از جنرال موتورز محسوب نمیشه!

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.