شرط واردات خودروهای بالای 2500 سی سی

رییس مجمع واردات، ارایه مجوز انحصاری واردات برخی کالاها توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت را غیر‌قابل قبول، زشت و رانت‌خواری دانست.
محمد‌حسین برخوردار در بازدید از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره ارایه مجوز انحصاری واردات برخی کالاها توسط وزارت صنعت گفت: مجمع واردات اگر مجوز انحصاری به یک شرکت برای واردات کالایی داده شود را قبول ندارد و اگر انحصار واردات در اختیار یک شرکت باشد، کاری زشت و رانت خواری است.
رییس مجمع واردات در مورد آخرین تصمیمات برای واردات خودرو به کشور گفت: همچنان ورود خودروهایی با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به کشور ممنوع است، اما خودروهای با این حجم موتور که میزان مصرف آنها ۶ لیتر یا کمتر از ۶ لیتر باشد، بدون مانع است؛ مگر اینکه نیاز ارزی کشور به نحوی باشد که نیازی به واردات این کالاها هم نباشد.
وی اضافه کرد: خودرو‌سازان باید در جهتی اقدام کنند که کیفیت خود را ارتقا دهند و سطح مصرف را پایین بیاورند تا خودرویی مطابق با شأن کشور تولید کرده و بفروشند. از سوی دیگر، فقط تولید یک محصول مهم نیست، بلکه رضایت مشتری، صدمات احتمالی پس از مصرف آن در جامعه، ایمنی، هزینه‌های پس از خرید و غیره نیز مهم است و تولید‌کنندگان خودرو در کشور باید به این موضوع اهمیت دهند.
برخوردار عنوان کرد: البته در چند سال اخیر تحت تحریم‌های سختی قرار گرفته بودیم، اما در حال حاضر خودرو‌سازان برنامه هایی برای ارتقای کیفی تولیدات داخلی همراه با مدل‌ها و ایمنی بیشتر را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

نظر شما اروند پلاکی ها در این باره چیست ؟

منبع : مهر

6 نظرات
  1. مهرداد می گوید

    سلام
    آیا برای خریدن ماشین پلاک اروند باید ساکن آبادان و خرمشهر باشیم؟
    والا جدیدا این شایعه راه افتاده

    1. محمد احمدی می گوید

      سلا مهرداد جان ، خیر دوست عزیز ، ولی متاسفانه سوء استفاده هایی هم از این مسئله شده

  2. آرش می گوید

    محمد جان قیمت سوناتا ۲۰۱۵ فول آپشن و مدل پایه چنده؟ راستش من تبدیل قیمت رو بلد نیستم اگه زحمتی نیست خودتون قیمت رو به تومان بگید ممنون میشم.

  3. رضا می گوید

    سلام آقای احمدی
    ممنون میشم اگه قیمت آپشن فرمان Dدر اپتیما و “درایو مد” آن را برام استعلام کنید؟

  4. آرش می گوید

    یعنی خودروی بالای ۲۵۰۰ سی سی به منطقه هم وارد نمیشه؟

    1. محمد احمدی می گوید

      سلام ارش جان ، منظور خودروهای پلاک ملی هست، برای ورود خودروهای ۲۵۰۰ سی سی با پلاک ناطق ازاد مشکلی وجود نداره

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.