معرفی خودروی MG360 در آستانه ورود به بازار ایران

شرکت ام جی پارس در این هفته تولید MG 360 را آغاز می‌کند؛ ام جی ۳۶۰ را باید مدلی موفق برای جبران شکست ام جی ۳۵۰ در ایران دانست.

MG360 2 - معرفی خودروی MG360 در آستانه ورود به بازار ایران

ساخت کجاست؟
به‌فاصله گذشت چند هفته از معرفی ام جی GT در ایران حالا خبر دیگری از این برند انگلیسی به گوش می‌رسد. البته قرار نیست از وارداتی دیگر ام جی در ایران حرف بزنیم بلکه قرار است از ام جی جدیدی بگوئیم که حالا در ایران تولید می‌شود: MG 360

ام جی ۳۶۰ اولین محصول تولیدی شرکت ام جی پارس موتور است؛ این شرکت یکسال و نیم پیش به صورت جوینت ونچر و با سهام ۵۰ به ۵۰ مابین گروه SAIC Motor چین و گروه صنعت خودرو آذربایجان (AZVICO) تاسیس شد. ام جی ۳۶۰ نخستین محصول تولیدی این شرکت است ولی از سال آینده تولید شاسی‌بلند MG RX5 ، که در بازار چین با نام Roewe RX5 فروخته می‌شود، را هم آغاز می‌کند. همچنین از آنجایی که این شرکت در نمایشگاه امسال خودرو تبریز از نسخه پلاگین ام جی ۵۵۰ با نام MG e550 رونمایی کرده بود پس این احتمال هم وجود دارد که در یکی دو سال آینده نسخه‌های هیبریدی ام جی را هم به بازار ایران بفرستد.

MG360 3 - معرفی خودروی MG360 در آستانه ورود به بازار ایران

اگر احیانا گروه سایک (مالک ام جی) را نمی‌شناسید باید بدانید که درکنار دانگ‌فنگ، چانگان و فاو یکی از چهار برند بزرگ خودروسازی چین است و هم‌اکنون نیز در رده هفتیمن خودروساز بزرگ جهان قرار دارد. خودروهای جنرال موتورز و فولکس‌واگن به کمک سایک در بازار چین مونتاژ می‌شوند.

طبق گفته‌های آقای لی یانگ، مدیرعامل ام جی پارس، تا ۵ سال آینده مجموع سرمایه‌گذاری برای کارخانه ام جی در ایران به ۴۰۰ میلیون دلار و تعداد پرسنل آن نیز به حدود ۱۵۰۰ نفر می‌رسد. از این‌رو باید شرکت ام جی پارس را سومین قطب خودروسازی کشور دانست. سایک همچنین می‌خواهد ام‌جی پارس در آینده‌ای نزدیک به پایگاه صادراتی این شرکت برای کشورهای همسایه ایران و بازار خاورمیانه مبدل شود.

چه ویژگی‌هایی دارد؟
حتما ام جی ۳۵۰ را خاطرتان هست؛ همان خودرویی که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و فروش نه‌چندانی را در ایران تجربه کرد. ام جی ۳۶۰ نیز به‌عنوان جایگزین این خودرو در سال ۲۰۱۵ و در نمایشگاه چنگدو معرفی شد و سپس از اوت همان سال نیز به بازار چین آمد.

۳۶۰ نسبت به ۳۵۰ ، ظاهر شکیل‌تری دارد ضمن اینکه در طول اندکی بزرگتر اما در ارتفاع اندکی کوتاه‌تر از آن است. مطابق جدول زیر، حجم باک هردو خودرو یکسان است و در حجم صندوق نیز ام جی ۳۶۰ حرف اول را می‌زند.

طول عرض ارتفاع فاصله محوری حجم باک حجم صندوق رینگ و لاستیک
MG 350 ۴,۵۲۱mm ۱,۷۸۸mm ۱,۴۹۲mm ۲,۶۵۰mm ۵۵L ۴۵۸L
۲۰۵/۵۵R16
MG 360 ۴,۵۷۹mm ۱,۸۴۰mm ۱,۴۹۰mm ۲,۶۶۰mm ۵۵L ۴۸۲L
۲۰۵/۵۵R16

MG360 4 - معرفی خودروی MG360 در آستانه ورود به بازار ایران

داشبورد ۳۶۰ شباهت زیادی به ام جی GT دارد ولی با این حال در کابین ۳۶۰ صفحه کیلومتر تخت و نسبتا ساده‌ای می‌بینیم که خوشبختانه در ام جی GT وجود ندارد! در مورد امکانات ام جی ۳۶۰ هنوز زود است که تصمیم بگیریم ولی آنطور که شرکت ام جی پارس در نمایشگاه تبریز اعلام کرده است، فول‌ترین نسخه این خودرو امکانات (احتمالی!) زیر را دارد:

  • سنسور باد، سنسور عقب
  • مانیتور ۸.۰ اینچی لمسی، بلوتوث، سیستم صوتی با ۴ اسپیکر، دوربین عقب
  • تهویه دستی، تنظیم دستی صندلی ۶ حالته راننده و ۴ حالته سرنشین جلو
  • دی‌لایت، سانروف، فرمان برقی
  • کنترل پایداری و کشش، کروز کنترل، ترمز کمکی

MG360 1 - معرفی خودروی MG360 در آستانه ورود به بازار ایران

چه پیشرانه‌ای دارد؟
ام جی پارس برای ام جی ۳۶۰ هم‌اکنون سه انجین مختلف را درنظرگرفته ولی اعلام نکرده است که ۳۶۰ با کدامیک از آن‌ها به خیابان‌های ایران قدم می‌گذارد. جالب است بدانید درکنار این سه انجین، که مشخصات آن‌ها در جدول زیر آمده است، سایک در بازار چین، انجین ۱۱۵ اسبی ۱.۴ لیتری توربوی ساخت جنرال موتورز را هم روی ۳۶۰ نصب می‌کند ولی متاسفانه نامی از این انجین در لیست سه انجین احتمالی ام جی پارس برای بازار ایران به چشم نمی‌خورد.
انجین قدرت گشتاور سرعت گیربکس
۱.۵ لیتری COM ۱۰۷hp ۱۳۵nm ۱۸۰km/h ۵ سرعته دستی
۱.۵ لیتری DEL ۱۰۷hp ۱۳۵nm ۱۷۰km/h ۴ سرعته اتومات
۱.۵ لیتری توربو ۱۳۰hp ۲۱۰nm ۲۰۰km/h ۶ سرعته اتومات

چه قیمتی؟ با چه رقیبانی؟
اولین نسخه‌های تولیدی ام جی ۳۶۰ از ابتدای ۲۰۱۷ وارد بازار کشورمان می‌شود که یعنی از ابتدای زمستان امسال باید منتظر دیدن این خودروی جدید در خیابان‌ها باشیم. از آنجایی که ۳۶۰ جایگزین ۳۵۰ است به همین دلیل ام جی پارس در تلاش است تا ۳۶۰ را با قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان بدست مشتریان ایرانی‌اش برساند که در اینصورت باید با خودروهای زیر رقابت کند.
خودرو قیمت تقریبی (میلیون تومان)
جک J5 اتومات - معرفی خودروی MG360 در آستانه ورود به بازار ایران  

جک J5 اتومات

 

۶۳

چری آریزو 5 اتومات - معرفی خودروی MG360 در آستانه ورود به بازار ایران  

چری آریزو ۵ اتومات

 

۷۴-۶۹

کیا سراتو 1.6 لیتری دنده‌ای - معرفی خودروی MG360 در آستانه ورود به بازار ایران  

کیا سراتو ۱.۶ لیتری دنده‌ای

 

۷۶

رنو سیمبل اتومات PE - معرفی خودروی MG360 در آستانه ورود به بازار ایران  

رنو سیمبل اتومات PE

 

۷۶.۵

بسترن B50F - معرفی خودروی MG360 در آستانه ورود به بازار ایران  

بسترن B50F

 

۷۷

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.