جزئیات نشست مشترک گمرک و خودروسازان

به گزارش اروند پلاک به نقل از مهر ،این جلسه همزمان با قراردادهای جدید خودروسازان با شرکای خارجی برگزار شد تا صادرات خودرو در گمرکات، با سرعت بیشتری انجام شود. موضوع صادرات خودرو، یکی از بندهای مهم قرارداد خودروسازان با شرکای خارجی به‌شمار می‌رود.

عبدالرضا غلامی، مدیرکل دفتر صادرات گمرک در این جلسه با ابراز خرسندی از توافقات اخیر خودروسازان با شرکای خارجی گفت: هیچ مانعی برای صادرات خودرو نیست و تشریفات گمرکی صادرات خودرو، در کمترین زمان ممکن صورت می‌گیرد.

وی افزود: واردات قطعات و مواداولیه خودروسازان نیز برای تولید و صادرات تحت عنوان واردات در مقابل صادرات، از جمله دیگر تسهیلاتی است که خودروسازان می‌توانند از آن استفاده کنند.

غلامی خطاب به خودروسازان تأکید کرد که از بسته حمایتی گمرک از صادرات، به بهترین نحو استفاده نمایند.

وی گفت: تسریع در ورود موقت مواد اولیه و قطعات خودروهای صادراتی، تسریع در استرداد حقوق ورودی مواد اولیه خودروهای صادراتی و قطعات به کار رفته در صادرات و تفویض اختیار به گمرک غرب  تهران جهت ایجاد انبارهای اختصاصی برای خودروسازان با توجه به اینکه خودروسازان صادرات خودرو را از این گمرک انجام می‌دهند از مهم‌ترین توافقات حاصل شده در جلسه هم‌اندیشی با خودروسازان جهت تسریع در صادرات خودرو بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.