خودروهای مفهومی یا کانسپت همیشه طراحیهای بسیار هیجانانگیز و جذابی دارند چراکه قوانین فیزیکی یا محدودکنندهی زیاد عموماً نادیده گرفته میشوند. برخی حتی میتوانند پرواز کنند! نیروبخش برخی از این خودروهای کانسپت ها راکتورهای هستهای هستند! و یا اینکه یکی از این خودروهای مفهومی میتواند طرح مطالعاتی فولکسواگن کوپه CJ سال ۱۹۹۷ باشد.
حتی نام این خودرو هم خستهکننده است!
فکر نمیکنیم که حتی خودروی مفهومی مضحکتری از این نمونه وجود داشته باشد. این خودرو تنها نسل چهارم جتا/بورا است و فولکس یک سال پیش از عرضهی نسخهی تولیدی این خودروی کانسپت را معرفی کردند. سال ۱۹۹۹ فولکسواگن تولید کامل مدل جتا/بورای ۴ درب را شروع کرد. در سال ۱۹۹۸ فولکسواگن فولکس نسخهی تولیدی بورا را در نمایشگاههای خودرویی نشان داد. در سال ۱۹۹۷ این شرکت نسخهی کانسپت دو درب را به جهانیان عرضه کرد.
حتی فولکسواگن نیز از این خودرو خسته شده بود. کنفرانس خبری رسمی این شرکت در نمایشگاه خودروی دیترویت سال ۱۹۹۷ برگزار شد و فولکس گفت که این خودرو جذابترین نسخهای نبوده که ساختهاند و رویای عالی این شرکت نیست و البته دید خاص فولکس را نشان نمیدهد. همچنین فولکس اذعان کرد که این کانسپت جهان را شگفتزده نخواهد کرد.
این طرح مطالعاتی CJ خودروی چندان بدی نیست و یا حداقل بدتر از نسل چهارم جتا نیست. منظورمان این است که این خودرو یک جتای نسل چهارم است. سورپرایزی وجود ندارد.
این خودرو یک جتا با دو در است. همین فقط!
فولکسواگن پیشازاین هر کاری کرده است! آنها کانسپت فوقالعادهی W12 کوپه را ساختهاند که بسیار جذاب بوده و سقف سرعت بسیار بالایی دارد.
مردم هنوز هم آرزو دارند که فولکس آن خودرو را بسازد. تصاویر آن خودرو هنوز هم در اینترنت دستبهدست میشوند.
اما آیا عکسهای کانسپت کوپهی CJ در اینترنت علاقهمندی دارد؟ آیا کسی آنها را به یاد میآورد؟ نه واقعاً. خیلیها این خودرو را فقط نگاه میکنند و از آن رد میشوند.
این خودرو بدترین کانسپتی است که ما دیدهایم. آیا به نظر شما بدتر از این خودرو نیز وجود دارد؟!
منبع: jalopnik