درحالیکه خودروسازان کسب جایزهی بررسی کیفی اولیهی JD Power را به رخ یکدیگر میکشند این رتبهبندیها در واقعیت بهدلیل اینکه لزوماً مواضع کیفیتی واقعی را تمیز نمیدهند، بعضاً گمراهکننده هستند.شاخص جدید استفاده از تکنولوژی مؤسسهی JD Power برای رفع معضل رتبهبندی واقعی به لحاظ کیفی به میان میآید.
اندازهگیریهای جدید همانند بررسی کیفی اولیه ۹۰ روز طول میکشند اما بهطور خاص بر روی تکنولوژی تمرکز میکنند کع شمامل موارد زیر است: حفاظت در برابر برخوردهای احتمالی، راحتی و تسهیلات، دستیارهای رانندگی، سرگرمیها و ارتباطات، مسیریابی و قابلیت استفاده از تلفنهای همراه هوشمند. این موارد صنعت را به تنها هفت بخش تقسیم میکنند و سایز خودرو نیز آزاد است که به همین دلیل شورلت کامارو در همان بخشی (سایز متوسط) قرار گرفته که خودرو کیا سورنتو قرار دارد و مرسدس بنز GLE کلاس در بخشی (سایز متوسط ویژه) قرار دارد که خودروی هیوندای جنسیس هم در آن است. این روش افراد سردرگم را نیز از صحت نتایج مطمئن میسازد. البته با جداسازی استفاده از تکنولوژی از کیفیت اولیه بایستی به مشتریان این فرصت داده شود تا حین خرید خودروی جدید با اطلاعات بیشتر تصمیمات هوشمندانهتری بگیرند.
در اولین پژوهش، افراد شرکتکننده در نظرسنجی BMW و هیوندای را در دو بخش برندگان بزرگ اعلام کردند – بیامو سری ۲ در بخش خودروهای سایز کوچک ویژه و بیامو سری ۴ در بخش خودروهای کامپکت ویژه و خودرو جنسیس برای سایز متوسط ویژه و توسان برای بخش کوچک. خودروهای شورلت کامارو (سایز متوسط)، کیا فورته (کامپکت) و نیسان ماکسیما (بزرگ) برندگان بخشهای دیگر بودند.
کمپانی فورد نیز با خودروی لینکلن MKC خود مقامی شگفتانگیز را از آن خود کرد و در جایگاه سوم در بخش خودروهای سایز کامپکت ویژه پشت سر بیامو سری ۴ و لکسوس IS قرار گرفت. فورد در اوایل سال ۲۰۱۰ با سیستمهای لمسی ناکارآمد خود بهنام MyFord در بررسیهای کیفی اولیه رتبهی خوبی را کسب نکرده بود و با این مقام توانست شکستهای خود را بهنحوی جبران کند.
اما فورد و دیگر خودروسازان نباید دست از کار بکشند و به این مقام خود بسنده کنند. بر اساس اطلاعات دریافتی از JD Power هنوز بخشهای بسیاری برای بهبود وجود دارد – سیستمهای مسیریابی که در این بررسی پایینترین میزان امتیاز را از آن خود کردهاند. در عوض مشتریان به دفعات خواستار سیستمهای ممانعت از برخوردهای احتمالی و ایمنی هستند و بالاترین امتیاز را به این بخشها دادهاند و سیستم هشدار نقاط کور و دوربینهای پشتیبان را جزو ویژگیهایی که باید وجود داشته باشد فهرست کردهاند – ۹۶ درصد از افراد شرکتکننده در نظرسنجی گفتند که خودرو بعدی آنها باید این دو سیستم را داشته باشد. اما در واقع این امر خیلی هیجانانگیز نیست. اجرای سیستمهای ایمنی در همهی شرکتهای خودروسازی مشابه خواهد بود و آنها نیازی به گرفتن اطلاعات از مصرفکننده در این خصوص ندارند برخلاف سیستمهای مسیریابی و سرگرمی که نیازمند اطلاعات جامعی از نیازمندیهای مصرفکنندگان دارند.