چه خبر از مزایده خودروهای لوکس؟

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی می‌گوید اگر مجوزهای استاندارد خودروهای لوکس در همین روزها دریافت شود، سازمان مزایده فروش خودروهای لوکس را تا آخر مهر ماه در کشور برگزار خواهد کرد.

امین دلیری در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت خودروهای لوکس موجود در سازمان اموال تملیکی اظهار کرد:  اکنون مراحل نهایی امور مربوط به خودروهای لوکس متروکه که در دست سازمان اموال تملیکی قرار دارد در حال انجام است. به این ترتیب که اکنون منتظر دریافت مجوزهای استاندارد برای پلاک کردن این خودروها هستیم تا تضمین‌های فنی این خودروها دریافت شود.

وی تعداد خودروهایی که برای آن‌ها مزایده برگزار می‌شود را ۱۰۷ خودرو عنوان و بیان کرد: پیش‌بینی ما این بود که بتوانیم تا آخر مهر ماه این مزایده را برگزار کنیم البته هنوز نیز فکر می‌کنیم اگر امور دریافت مجوزها با سرعت پیش رود می توانیم مزایده را تا آخر موعد مقرر برگزار کنیم.

وی توضیح داد: آگهی‌های این مزایده‌ها در روزنامه‌ها و سایت‌ها منتشر می‌شود و همه افراد می‌توانند برای شرکت در مزایده حاضر شوند.

رئیس سازمان فروش و جمع‌آوری اموال تملیکی همچنین بیان کرد: طبق رای هیأت عمومی دیوان عدالت اداری خودروهایی که پیش از شهریور ماه سال ۱۳۹۳ که دولت ورود خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی به کشور را ممنوع کرد وارد شده باشند، می‌توان به کشور وارد کرد، بنابراین خودروهایی که در دست سازمان اموال تملیکی هستند، صادر نشده و به داخل کشور  وارد می‌شود. البته این خودروها مستقیما به صاحبانشان تحویل داده نشده و برای آنها مزایده برگزار می‌شود تا به فروش رسیده و عواید آن توسط سازمان به صاحبانش برگردانده شود.

او درباره خودروهای قاچاق با موتور ۲۵۰۰ سی سی نیز اظهار کرد: در این زمینه دستورالعملی تهیه کرده‌ایم و به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرستاده‌ایم. اگر مصوب شود بر اساس آن مصوبه، ساز و کار صادرات آن‌ها را فراهم می‌کنیم. اکنون همه استان‌ها در حال جمع‌آوری اطلاعات مربوط به این خودروها هستند که آن‌ها را برای ما فرستاده و درباره آن تصمیم بگیریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.