افتضاح چینی‌ها باز هم در کپی‌کاری! / تصاویر

خودروسازهای چینی به خاطر توانایی بالا در کپی کاری همه‌چیز شناخته شده‌اند! و از زمانی که چین به عنوان محلی که در آن می‌توان هر چیزی را کپی کرد معروف شده پس چرا نتوان یک کپی دقیق از ب‌ام‌و i3 را ساخت؟! این انتخاب کمی سورپرایز کننده است اما این حقیقت را نشان می‌دهد که شکل ویژه‌ی i3 مترادف با خودرویی دوستدار محیط‌زیست و اقتصادی شده است.

n1z7einn5p2dukl37zsl - افتضاح چینی‌ها باز هم در کپی‌کاری! / تصاویر

زمانی که ب‌ام‌و برای اولین بار از این خودرو رونمایی کرده مردم آن را زشت، جعبه‌ای و… نامیدند. باید اذعان کرد که i3 کمی متفاوت‌تر از ساخته‌های قبلی این شرکت بوده است. هرچند بنا به تأکید چندین و چندباره‌ی مسئولان ب‌ام‌و، این خودرو برای یک دلیل ساخته شد: توسعه به منظور تبدیل شدن به یک خودروی شهری کاملاً الکتریکی.

aj824ue3bn72iws60imt - افتضاح چینی‌ها باز هم در کپی‌کاری! / تصاویر

بنابراین i3 باید حداقل ۴ نفر را به راحتی داخل کابین جای دهد و به حد کافی نیز جمع‌وجور باشد پس با این مشخصه برای یافتن جای پارک به دردسر نخواهید افتاد. جدای از این موارد، این حقیقت که کمپانی چینی طراحی این خودرو را کپی کرده شاید در ابتدا همانند پاشیدن نمک به زخم به نظر برسد اما در واقع تائید کننده‌ی آن است که i3 تبدیل به یک نماد شده و فوراً به مردم می‌گوید که این یک خودروی الکتریکی ممتاز است.

4r3f4kmhqa8b9oent - افتضاح چینی‌ها باز هم در کپی‌کاری! / تصاویر

Yema B11 زشت است و هیچ شکی دراین‌باره وجود ندارد. درحالی‌که این خودرو نکات زیادی را از طرح اصلی کپی کرده اما برخی انحناهای طراحی در B11 وجود دارند که شاید در نگاه اول نباید آنجا باشند؛ و درحالی‌که می‌توان ظاهر خودرو را به آسانی کپی کرد اما این شرکت چینی قطعاً فاقد تکنولوژی‌ای است که بتواند همه‌چیز را کپی نماید؛ بنابراین انتظار نداشته باشید که شاسی فیبرکربنی اینجا بکار برده شده باشد یا همان باتری/پیشرانه الکتریکی موجود در i3 را اینجا ببینید. Yema B11 از پیشرانه الکتریکی ۴۱.۵ اسب بخاری به همراه واحد احتراق داخلی ۱ لیتری با قدرت ۶۸ اسب بخار سود می‌برد. خروجی کلی این سیستم هنوز معلوم نیست ولی انتظار می‌رود که این خودرو در نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به نمایندگی‌ها برسد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.