واردات خودرو از مرزهای استان کرمانشاه بزودی …

به گزارش اروندپلاک رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمانشاه گفت :واردات خودرو خارجی از طریق مرزهای استان کرمانشاه نهایی شده و به زودی واردات آن انجام می شود.

کیوان کاشفی عصر سه شنبه در نشستی خبری که به مناسبت روز ملی صادرات در محل اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، افزود: پس از نهایی شدن واردات خودرو از مرزهای کرمانشاه متقاضیان می توانند خودرو را براساس قوانین وزارت صنعت، معدن و تجارت وارد کشور کنند.

وی در ادامه گفت: میزان صادرات کرمانشاه در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٠ درصد کاهش داشته است.

وی اضافه کرد: استان کرمانشاه در نیمه نخست سال جاری بیش از یک میلیارد دلار صادرات داشته که نیمی از آنها اظهارنامه گمرکی خود را در کرمانشاه گرفته اند.

وی با اشاره به کاهش صادرات استان در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: به نظر می رسد در نیمه دوم سال شاهد افزایش صادرات باشیم.

عضو اتاق بازرگانی ایران؛ وضع قوانین سخت گیرانه در کشور عراق را از مهمترین دلایل کاهش صادرات کرمانشاه دانست و گفت: عمده کالاهای تولیدی در استان کرمانشاه به کشور عراق صادر می شود.

کاشفی توضیح داد: به تازگی نواری بین اقلیم کردستان عراق و بخش عرب نشین این کشور ایجاد شده که ورود کالا از قسمت های کردنشین به عرب نشین را دشوار کرده است.

وی گفت: با توجه به این موضوع تمایل تجار برای استفاده از مرز پرویزخان که در مجاورت قسمت کردنشین عراق قرار دارد؛ کم شده است.
رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه ادامه داد: با توجه به تمایل تجار برای صادرات کالا به بخش های عرب نشین، به نظر می رسد که پرویزخان جایگاه خود را در صادرات از دست بدهد، به همین دلیل باید به دنبال ایجاد مرزی قوی با قسمت عرب نشین باشیم.
کاشفی گفت: باید زیرساخت های مناسب در مرز سومار ایجاد شود تا بتوانیم کاهش صادرات در مرز پرویزخان را جبران کنیم.

** کالاهای کرمانشاه به روسیه می روند
کاشفی در بخش دیگری از این نشست خبری با بیان اینکه به دنبال ایجاد بازارهای جدید برای صادرات کالاهای کرمانشاهی هستیم، گفت: به دنبال ارتباط با کشورهای شمال آسیایی و روسیه هستیم.
رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه اعلام کرد: به زودی سفیر روسیه در ایران به منظور بررسی زمینه های همکاری اقتصادی به کرمانشاه سفر خواهد کرد.
به گفته کاشفی؛ ارتباط تجاری بین کرمانشاه و روسیه صادرات محور خواهد بود و بحث صادرات محصولات کشوری یکی از زمینه های همکاری خواهد بود.
عضو اتاق بازرگانی ایران؛ سوریه را نیز بازار خوبی برای کالاهای ایرانی دانست و گفت: پس از بازگشت ارامش به سوریه این کشور می تواند به بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی تبدیل شود.
وی در پاسخ به سوالی در رابطه با مشکلات تجارت با عراق گفت: ٩۵ درصد مبادلات ما با کشور عراق از طریق صرافی ها انجام می شود و هنوز ال سی های لازم برای همکاری با تجار عراقی ایجاد نشده است.
رییس اتاق بازرگانی کرمانشاه افزود: صندوق ضمانت صادرات با توجه به ریسک بالای صادرات با عراق ضمانتی را برای صادرات به کشورعراق ارایه نمی دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.