هوندا با استفاده از پرینت سه بعدی خودروی برقی قابل تنظیم ساخته است

کمپانی هوندا با استفاده از پرینت سه بعدی خودرویی برقی ساخته که اسکلت‌بندی آن مشابه موتورسیکلت است.

 هوندا اولین شرکتی نیست که وسایل نقلیه را با قطعات و جزئیات ساخته شده توسط فناوری پرینت سه بعدی معرفی می‌کند. اما قطعا یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های پیشرو در این فناوری است، پس نگاهی نزدیک‌تر به تولیدات این خودروساز ارزش دارد. بعد از نمایشگاه خودرو پاریس، هوندا پلتفرمی را با طراحی متغیر خود برای خودروهای برقی کوچک معرفی کرد، خودروهای کوچکی که فضا و وزن آن‌ها بسیار مقرون به صرفه شده است. هوندا خودرویی با طرح‌بندی قابل تنظیم معرفی کرده که رانندگان آنچه نیاز دارند را می‌توانند انتخاب کنند. این امر می‌تواند کاهش ارتفاع وارد شدن به خودرو برای رانندگان مسن را در پی داشته باشد، وسیله‌ نقلیه‌‌ی هاچ‌بک به عنوان خودروهای حمل‌ونقل باشد یا فضای بیش‌تر برای یک خانواده‌ی سه نفره ارائه دهد. برای دیدن جزئیات حتما گالری عکس‌های این خودرو را مشاهده کنید:

باور این مسئله که خودرویی با قطعات پرینت سه بعدی ساخته شده باشد، کمی سخت است اما یکی از سخنگوهای هوندا چگونگی طراحی و مهندسی این محصول را برگرفته از دپارتمان موتورسیکلت آن‌ها بیان کرده و نتیجه خودرویی سبک وزن و در عین حال ایمن با اسکلت‌بندی موتورسیکلت شده است. ظاهرا این محصول نمایان‌گر ماهیت ساختاری “مدل کوچک دارای قابلیت طی مسیر” است. هوندا از شرکت کابوکو نیز برای ایجاد نقش‌های زیبا بر روی قسمت عقب، درها و صندلی کمک گرفته است.

این خودرو بسیار تطبیق‌پذیر است و از سطوح پرینت سه بعدی صلبی در آن استفاده شده اما علی‌رغم اینکه جزو اولین تلاش‌های هوندا برای ارائه‌ی خودرویی برقی با قابلیت سفارشی‌سازی زیاد به‌حساب می‌آید، نمونه‌ی تولید شده‌ی آن بسیار روان حرکت کرده و مجذوب کننده است. تعداد اندکی خبرنگار و تاجر سوار بر آن شدند و با آن در محدوده‌ی کوچکی از ناحیه‌ای ساختگی در ژاپن برای مدت کوتاهی رانندگی کردند. با استفاده از فناوری پرینت سه بعدی در ساخت قطعات بدنه‌ی خودرو می‌توان زمان‌های طراحی و هزینه‌ها را کاهش داد. اما این امر تنها در صورت پیشرفت نمونه‌های کوچک به سمت قطعات و مدل‌های بزرگ‌تر سودمند خواهد بود که در حال حاضر هوندا قول داده در آینده شاهد توسعه‌ی این پلتفرم خواهیم بود.

منبع ENGADGET

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.