با سریعترین دوچرخه مسابقات سه گانه جهان آشنا شوید

برای بسیاری از افراد نام Diamondback به عنوان برند دوچرخه های کوهستانی و BMX شناخته می‌شود و حال به تازگی این کمپانی با توسعه سریعترین دوچرخه جهان نام خود را به ثبت رساند.

Diamondback در این هفته طی مسابقه Ironman World Championships در کونا/هاوایی از سریعترین دوچرخه مسابقات سه گانه خود به نام Andean پرده‌برداری کرد. این دوچرخه توسط Michael Weiss از قهرمانان مسابقات آیرون‌من (مرد آهنی) و المپیک رانده می‌شود.

دوچرخه مورد اشاره طی دو سال توسعه پیدا کرده و دیامون‎بک آن را با همکاری Kevin Quan Studios از مکان‌های تست تونل باد در دانشگاه تورنتو برای مطالعات هوا و فضا ساخته است.

همانطور که در تصاویر پیدا است، Andean از قاب فیبرکربنی پهنی بهره می‌برد که به نام Aero Core شناخته می‌شود. چنین طراحی موجب خواهد شد تا هوا نسبتا آزادانه از هر دو طرف چرخ جلو عبور کرده و در این بین فشار کمتری روی چرخ عقب خواهد بود. ایده اصلی این بوده است که با پر شدن فضای خالی بین دو چرخ، اختلال به حداقل برسد.

گذشته از ساختار، محفظه‌هایی برای جای دادن سه بطری آب، سه نوار انرژی و ۱۰ بسته ژل در نظر گرفته شد. همچنین می‌توان در بخش عقب صندلی، کیف خود را قرار دهید.

مدل پایه این دوچرخه با پیشرانه SRAM Force X1 و چهار لاستیک HED Ardennes Plus به قیمت ۴۷۷۹ دلار عرضه خواهد شد. در کنار این مدل یک نمونه‌ای با پیشرانه Shimano Dura-Ace Di2، ترمز هیدرولیک Dura-Ace و لاستیک‌های HED Jet Black 9 با قیمت ۸ هزار دلار نیز در نظر گرفته شد. وزن کلی دوچرخه پرسرعت Andean به ۹ کیلوگرم می‌رسد که در نوع خود مناسب است.

مشتریان این دوچرخه با پیش خرید محصول از وب سایت دیامون‌بک می‌توانند آن را در ماه ژانویه تحویل گیرند.

نظر شما درباره چنین دوچرخه چیست؟

منبع NEWATLAS- NEWATLAS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.