بررسی تخصصی بی ام و سری 5 مدل 2017 (BMW Series 5)

بی ام و سری ۵ برای سال جدید رونمایی شد.خودرویی با طراحی و مشخصات فنی جدید و بروز شده که بسیار به خودرو های سری ۷ این شرکت نزدیک شده است (از نظر ظاهر خودرو).

بی ام و سری 5 مدل 2017 11 - بررسی تخصصی بی ام و سری 5 مدل 2017 (BMW Series 5)

در فیس جلویی این خودرو باید به داشتن جلو پنجره ای بزرگ تر و اضافه شدن ورودی های هوای جدید اشاره کرد.بدنه ای با خط و خطوط خشن  که چهره ای این خودرو را عضلانی کرده است.یکی از نکات مهم که در مورد بی ام و سری ۵ لازم است بدانید استفاده از طراحی جدید بر اساس معماری کلار این شرکت است که توانسته حدود ۱۰۰ کیلوگرم کاهش وزن بدست بیاورد.

بی ام و سری 5 مدل 2017 9 - بررسی تخصصی بی ام و سری 5 مدل 2017 (BMW Series 5)

چراغ های جلو علاوه بر بروز شدن ز نوع ال ای دی هستند  که دارای سیستم نور بالای خودر کار هستند.در کناره خودرو استفاده از ظاهر عضلانی و گلگیر های حجم داده شده باعث شده اند تا این خودرو به بهترین سری از نسل خود تبدیل شود.

بی ام و سری 5 مدل 2017 1 - بررسی تخصصی بی ام و سری 5 مدل 2017 (BMW Series 5)

در نمای عقب استفاده از طراحی چراغ های ال شکل با ظاهری بزرگ تر از آنچه در مدل های قبلی بکار برده می شد به چشم می خورد.چراغ هایی که به طرفین کشیده شده اند و خودرو را بخوبی اسپرت بنظر می رسانند.یکی از موارد دیگری که در نمای پشت خودرو خود نمایی می کند حضور اگزوز های دوگانه و ذوزنقه‌ای شکل است.

بی ام و سری 5 مدل 2017 10 - بررسی تخصصی بی ام و سری 5 مدل 2017 (BMW Series 5)

در داخل کابین خودروی بی ام و سری ۵ اولین چیزی که خود نمایی می کند مانیتور ۱۰.۲ اینچی لوکس و زیبای آن است.این سیستم با نام آی درایو قابلیت تشخیص فرمان صوتی و حرکت دست را دارد .طبق گفته های شرکت سازنده مدل ۲۰۱۷ این خودرو از عایق های صوتی خاص بهرمند است که صدا را تا حد بسیار زیادی خفه می کند.

بی ام و سری 5 مدل 2017 4 - بررسی تخصصی بی ام و سری 5 مدل 2017 (BMW Series 5)وجود نمایشگر بر روی شیشه جلو نیز از نو آوری های جدید این خودرو خواهد بود.صندلی های جلو دارای ماساژور  با قابلیت تنظیم در چندین جهت هستند،یکی از جذاب ترین قسمت ها در این خودرو استفاده از سیستم صوتی هارمن کاردن با دارا بودن ۱۶ اسپیکر  ۶۰۰ واتی است.

بی ام و سری 5 مدل 2017 12 - بررسی تخصصی بی ام و سری 5 مدل 2017 (BMW Series 5)

موتور های مورد استفاده در این خودرو بسته به مدل متفاوت است که در دو بخش دیزل و بنزینی در دسترس است.اولین موتور نوع بنزینی ۴ سیلندر با حجم ۲.۰ لیتر از نوع توربو شارژر است که دارای قدرت ۱۸۸ اسب بخار در مدل بی ام و ۵۲۰i  و ۲۵۰ اسب بخار در مدل بی ام و ۵۳۰i است.موتور دوم موتور ۶ سیلندر ۳.۰ لیتر با خروجی ۳۳۵ اسب بخار است که مربوط به مدل بی ام و ۵۴۰i است.

موتور سوم از نوع ۸ سیلندر و ۴.۴ لیتری است که در مدل بی ام و M550i بکار رفته و خروجی ان نزدیک به ۴۵۵ اسب بخار خواهد بود.این مدل را باید برترین مدل از سری ۵ بی ام و دانست که شتاب ۰ تا ۱۰۰ فقط ۴ ثانیه را دارد.

موتور چهارم موتور دیزل  ۲.۰ لیتر با ۴ سیلندر و خروجی ۱۹۰ اسب بخار است.این موتور مربوط به مدل ۵۲۰D است. موتور پنجم موتور دیزل ۳.۰ لیتر با ۶ سیلندر و  خروجی ۲۶۰ اسب بخار است.این موتور مربوط به مدل ۵۳۰D است. موتور ششم مربوط به موتور دیزل ۳.۰ لیتر با ۶ سیلندر از نوع چهار توربوشارژر است که دارای خروجی ۴۰۰ اسب بخار است که مر بوط به مدل ۷۵۰D است.

بی ام و سری 5 مدل 2017 2 - بررسی تخصصی بی ام و سری 5 مدل 2017 (BMW Series 5)

سیستم های رفاهی و ایمنی کروز کنترل ،سیستم هشدار عبور از خطوط ،دستیار حرکت بین خطوط ، سیستم جلوگیری از برخورد با موانع ، سیستم نمایش سه بعدی خودرو ،تشخیص نقاط کور ،سیستم ParkNow ،رانندگی خودکار ،حرکت در بین خطوط ،تشخیص کنترل فرمان و سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقب از سایر امکانات مهم در این خودرو بودند.

گالری تصاویر بی ام و سری ۵ مدل ۲۰۱۷

  • کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

  • ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.