اتوبوس های الکتریکی جدید با شعاع حرکتی بیش از ۵۰۰ کیلومتر وارد بازار می شوند

اتوبوس‌های برقی شرکت پروترا با ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون شعاع حرکتی ۵۶۰ کیلومتری، به سیستم حمل‌و‌نقل عمومی کشور آمریکا راه یافته‌اند.

شرکت پروترا (Proterra) که در زمینه‌ی طراحی و تولید اتوبوس‌های الکتریکی فعالیت دارد، مدل‌های جدیدی را عرضه کرده است که در حمل‌و‌نقل مسافران در شهر فیلادلفیا و چندین شهر دیگر آمریکا به کار گرفته می‌شود. این شرکت، به تازگی مدل جدیدی را عرضه کرده است که با یک بار شارژ کامل، مسافت ۵۶۰ کیلومتری را طی می‌کند.

این میزان از شعاع حرکتی که تقریبا از طولانی‌ترین مسیر اتوبوس‌های شهری کشور آمریکا نیز بیشتر است، باعث می‌شود تا اتوبوس‌های یاد شده از لحاظ تئوری، به عنوان یک جایگزین قابل اتکا برای وسایل نقلیه‌ی عمومی مبتنی بر سوخت فسیلی باشند. اما در این مسیر چندین چالش مطرح می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها قیمت اتوبوس‌های جدید است که کاتالیست E2 نامیده می‌شوند. این اتوبوس‌ها بسیار گران‌تر از نمونه‌های دیزلی است. این موضوع باعث کاهش تمایل آژانس‌های حمل‌و‌نقل برای استفاده از چنین اتوبوس‌هایی شده است.
کاهش هزینه‌های نگه‌داری پیشرانه‌های الکتریکی، هزینه‌ی خرید را جبران می‌کنند و قابل انکار نیست که شعاع حرکتی چند صد کیلومتری، می‌تواند وضعیت را به سود خودروهای الکتریکی تغییر دهد. همچنین به کارگیری فناوری خودران و ویژگی‌های دیگری همچون شارژر وایرلس گوشی‌ها، جز شاهکارهای تحسین‌برانگیز سازندگان این اتوبوس‌های الکتریک است.

سخنگوی شرکت پروترا می‌گوید که ساخت مدل E2 را در اوایل سال آینده آغاز می‌کند. مسافران در حومه‌ی شهر لس‌آنجلس اولین افرادی هستند که برای اولین بار این اتوبوس‌ها را تجربه می‌کنند. آژانس حمل‌و‌نقل فوثیل که در حوزه‌ی پومونای ایالت کالیفرنیا و شهرهای اطراف سرویس‌دهی می‌کند نیز اولین کاربر مدل E2 خواهد بود.

منبع PCMAG

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.