شرکت الکترا مکانیکا خودروی کوچک خود را با نام سولو معرفی کرد

به‌تازگی خودروی الکتریکی و تک سر‌نشین جدیدی به نام سولو با قیمتی مناسب و مقرون‌به‌صرفه معرفی شده است که در ادامه به بررسی کوتاه آن می‌پردازیم.شرکت کانادایی الکترا مکانیکا “Electra Meccanica” خودروی الکتریکی تک‌سر‌نشین و سه‌چرخ خود با نام “سولو” را در نمایشگاه ابرخودروهای لوکس در ونکوور کانادا معرفی کرد. قیمت این خودرو از ۱۹,۸۸۸ دلار کانادا آغاز می‌شود و یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین خودروهای الکتریکی موجود در بازار است. این خودرو بسیار جمع‌و‌جور و مخصوص استفاده‌ی روزمره برای یک نفر است. طول و عرض و ارتفاع این خودرو به ترتیب برابر با ۳.۰۴ متر، ۱.۲۱ متر و ۱.۲۸ متر است که ۴۸.۳ سانتی‌متر کوتاه‌تر از فیات ۵۰۰ و ۳۵.۵ سانتی‌متر بلندتر از مدل جدید اسمارت فورتو است.

سولو 4 - شرکت الکترا مکانیکا خودروی کوچک خود را با نام سولو معرفی کرد

موتور الکتریکی این خودرو، توانی برابر ۶۱ کیلووات و گشتاوری برابر ۱۹۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند و از باتری لیتیوم-یونی با ظرفیت ۱۶.۱ کیلووات‌-ساعت بهره می‌برد. ادعا می‌شود که زمان ۰ تا ۱۰۰ این خودرو برابر ۸ ثانیه است و می‌تواند با حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند. اما این شرکت می‌گوید که سرعت این خودرو می‌تواند تا ۲۲۰ کیلومتر بر ساعت نیز برسد.

شارژ این خودرو با ولتاژ ۲۲۰ ولت در حدود ۳ ساعت و با ولتاژ ۱۱۰ ولت در حدود ۶ ساعت طول می‌کشد و بدون تولید هیچ آلاینده‌ای می‌تواند ۱۶۰ کیلومتر را طی کند.

سولو 1 - شرکت الکترا مکانیکا خودروی کوچک خود را با نام سولو معرفی کرد

در قسمت بیرونی، این خودرو مجهز به چراغ‌های جلوی هالوژنی، چراغ‌های مخصوص روز، آینه‌های ضد بخار، رینگ‌های آلومینیومی ۱۵ اینچی و ترمز‌های دیسکی این خودرو در چهار رنگ مختلف سیاه پرکلاغی، سفید قطبی، نقره‌ای تیتانیوم و قرمز براق موجود است.

هم‌چنین ویژگی‌هایی هم‌چون مانیتور LCD، سیستم ورود بدون کلید، شیشه‌بالا‌بر خودکار، رادیو و سیستم پخش از طریق USB و CD و همچنین دوربین دید عقب بر روی آن نصب شده اند. سیستم تهویه مطبوع آن انتخابی است، اما خبری از ایربگ نیست.

سولو 2 - شرکت الکترا مکانیکا خودروی کوچک خود را با نام سولو معرفی کرد

حجم صندوق بار آن ۲۸۵ لیتر و بیشتر از حد لازم برای جا دادن چند کیف و مقداری خرید است و بزرگ‌تر از صندوق بار خودروهایی هم‌چون سوزوکی سلریو (۲۵۴ لیتر)، میتسوبیشی میراژ (۲۳۵ لیتر) و کیا پیکانتو (۲۰۰ لیتر) است. اما لازم به ذکر است که خودروهای نامبرده می‌توانند تا ۵ سرنشین را در خود جای می‌دهند در حالی‌که سولو تک‌نفره است.

در آخر لازم به ذکر است که، به دلیل همان قوانینی که مدل رنو تویزی را از راهیابی به خیابان‌ها منع کرده است، بعید است که شاهد ورود این خودرو به خیابان‌ها باشیم.

 

منبع CARADVICE

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.