پوشش نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2016 توسط اروندپلاک ( Los Angeles Auto Show coverage by Arvndplak)

یکی از نمایشگاه های معتبر در عرصه بین المللی خودرو را باید بی شک  نمایشگاه خودرو لس آنجلس در کشور غول های خودرو دانست. نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۱۶ یکی از قوی ترین نمایشگاه های سالیانه خودرو است.حضور خودرو سازان با مدل های جدید سال ۲۰۱۷ و رونمایی از فناوری های جدید  بخصوص در حضور صنعت گران و قطعه سازان از اتفاقات مهم این نمایشگاه است.از آنجا که بسیاری از علاقه مندان خودرو در ایران نیز از دنبال کنندگان این نمایشگاه خودرو می باشند اروندپلاک نیز پوشش گسترده‌ای از این رویداد مهم خودرویی خواهد داشت.

نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2016 2 - پوشش نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2016 توسط اروندپلاک ( Los Angeles Auto Show coverage by Arvndplak)

اولین اطلاعات ما از این نمایشگاه حضور ۲۰ خودروی جدید است که اکثر آنها کراس اور و شاسی بلند هستند.برای شروع به معرفی اولین مدل های رونمایی شده در این نمایشگاه می پردازیم که در لیست زیر می توانید تعدادی از آن ها را مشاهده کنید.

فولکس واگن اطلس مدل ۲۰۱۸ (Volkswagen Atlas )

%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3 %D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%86 %D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%B3 2018 11 - پوشش نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2016 توسط اروندپلاک ( Los Angeles Auto Show coverage by Arvndplak)

فولکس واگن اطلس قرار است در سال ۲۰۱۸ با موتور ۳۶۰۰ سی سی شش سیلندر با خروجی ۲۸۰ اسب بخار و در پیشرانه ی ضعیف تر با موتور ۲۰۰۰ سی سی با خروجی ۲۴۰ اسب بخار به بازار ارائه شود.هر دو مدل دارای گیربکس هشت سرعته اتوماتیک و سیستم انتقال گشتاور چهار چرخ محرک هستند.

فولکس واگن اطلس دارای یک طراحی ساده است.استفاده از سطوح ساده و کم بودن قطعات پر انحنا در آن موج می زند.اما این گفته دلیلی بر جذاب و زیبا نبودن خودرو نیست.در بیرون این خودرو از چراغ های نسل جدید ال ای دی و گلگیر های با پف زیاد استفاده شده است.جلو پنجره نیز بخوبی بزرگ است و خودرو را از حالت یکنواختی خارج می کند.فولکس واگن اطلس بر روی پلت فرم ام کیو بی (Modular Transverse Matrix ) ساخته شده است ،همان پلت فرمی که برادر قدیمیش تیگوان برای ساخته شدن از آن استفاده کرد.

مرسدس بنز AMG E63 مدل ۲۰۱۷ (Mercedes Benz E63 )

Mercedes Benz E63 AMG 2017 1280 04 - پوشش نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2016 توسط اروندپلاک ( Los Angeles Auto Show coverage by Arvndplak)

 مرسدس بنز AMG E63 مدل ۲۰۱۷ دارای پیشرانه ای قوی در کلاس خود است،استفاده از موتور ۴٫۰ لیتری توربو و دوقلو با هشت سیلندر سبب تولید خروجی ۴۵۰ کیلو وات (۶۱۲ اسب بخار)  و گشتاور ۸۵۰ نیوتن بر متر می شود.

در بخش طراحی بنز AMG E63  بروز رسانی هایی داشته است که از مهمترین آنها باید به جلوپنجره جدید و شیک که منحصر به فرد خود این مدل است اشاره کرد،سپر ها بروز شده و گلگیر ها با افزایش حجم روبرو شده اند.بجای رینگ ۱۹ اینچی در این خودرو از سایز ۲۰ اینچ بهره مند شده است.در قسمت پشتی خودرو اگزوز چهار لول و اسپویلر جدید است.

مرسدس بنز E43 AMG مدل ۲۰۱۷

Mercedes Benz E43 AMG 4Matic Estate 2017 1280 07 - پوشش نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2016 توسط اروندپلاک ( Los Angeles Auto Show coverage by Arvndplak)

مرسدس بنز E43 AMG در سال ۲۰۱۷ با یک موتور قدرتمند ۲۹۵ کیلو وات (۴۰۱ اسب بخار) با حجم  ۳٫۰ لیتری شش سیلندر از نوع  biturbo، ۹G-TRONIC وارد بازار شود و این قدرت را توسط یک گیربکس اتوماتیک با زمان متغییر کوتاه با عملکرد از نوع  AMG 4MATIC به هر چهار چرخ منتقل می کند. این مدل به کمک دو توربو شارژر و برنامه های کاربردیافزایش راندمان داشته است. گشتاور این خودرو به ۵۲۰ متر بر نیوتن در  ۲۵۰۰ دور در دقیقه می رساند.شتاب ۰ تا ۱۰۰ مرسدس بنز E43 AMG در ۴٫۷ ثانیهاست  در ادامه می تواند به بیشترین سرعت  ۲۵۰ کیلومتر / ساعت برسد.

آئودی R8 اسپایدر مدل ۲۰۱۷

2017 audi r8 v10 spyder - پوشش نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2016 توسط اروندپلاک ( Los Angeles Auto Show coverage by Arvndplak)

آئودی R8  مدل ۲۰۱۷ در تایپ کوپه  خود با قیمت  ۱۶۲،۹۰۰ دلار آمده است تا با خودروی رقیب دیرینه خود مرسدس بنز AMG GT 2016 دست و پنجه ای نرم کند.خودرویی با ظرفیت دو نفر که واقعا جزو بهترین سوپر اسپرت های جهان است.

اروپایی ها می توانید  از فردا نام خود را برای خرید یک  آئودی R8 اسپایدر مدل  ۲۰۱۷  در وب سایت این شرکت ثبت کنند. قیمتی در حدود ۱۷۹،۰۰۰ یورو و  معادل ۱۹۹،۰۰۰ دلار.که یکی از هیجان انگیز ترین سوپر اسپرت هایی که در حال حاضر  برای خرید در دسترس وجود دارد. موتور تنفس طبیعی آسپیره، ۵٫۲ لیتریاز نوع   ۱۰ سیلندر که صدای گوشنواز این موتور در خروجی مسلما همه شما علاقه مندان خودرو را اقوا می کند.موتوری که توان تولید   ۵۴۰ اسب بخار و ۳۹۸ پوند فوت گشتاور  را دارد.همین موتور سبب ایجاد شتاب ۰ تا ۱۰۰  فقط ۳٫۶ ثانیه  و تاپ اسپید ۱۹۸ مایل بر ساعت می شودجهت مشاهده بررسی تخصصی به لینک زیر مراجعه کنید .

استفاده از یک موتور و شاسی به طور مستقیم از ماشینهای مسابقه ی  R8 LMS الگو برداری شده است.آئودی R8 جدید شجاعانه می راند و دارای موتور  ۶۱۰ اسب بخار با ۱۰ سیلندر است.  این سوپراسپرت برای سرعت ساخته شده است، شتاب بالا بوسیله ی حجم موتور  ۵٫۲ لیتری که می تواند  تا ۶۱۰ اسب بخار به همراه ۴۱۳ پوند بر فوت گشتاور بعلاوه کشش استثنایی با استفاده از  سیستم  quattro که می تواند قدرت را به تمام چرخ ها به نسبت  منتقل کند ایجاد کند.شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو فقط ۳٫۲ ثانیه است.آئودی R8 در ادامه راه سرعت خود را می تواند به ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت برساند.بلوک موتور از جنس  آلیاژ آلومینیوم با ترکیب بلورهای سیلیکون است که از سرسیلندر آلیاژی آلومینیوم ساخته شده است.مجموعه سوپاپ ها در آئودی آر ۸ جدید ۴۰ عدد سوپاپ از نوع DOHC می باشد.سیستم تزریق  سوخت از نوع  FSI® با  تزریق دوگانه و القایی است.

مزدا CX-5 مدل ۲۰۱۷

CX 4 516x344 - پوشش نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2016 توسط اروندپلاک ( Los Angeles Auto Show coverage by Arvndplak)

در این مدل، یک سری تجهیزات کلیدی به صورت استاندارد استفاده شده است.این روزها اگر خودرویی با سیستم راهبری یا دوربین نمای عقب همراه نباشد، بیشتر به مانند یک «گاری» درنظر گرفته می‌شود. مزدا به‌خوبی از این موضوع آگاه است و به همین دلیل نیز از یک دوربین نمای عقب استاندارد در تمام مدل‌های CX-5 با گیربکس اتوماتیک استفاده کرده است؛ چیزی که در واقع، شامل اکثر مدل‌های این سری مزدا و به جز مدل پایه «اسپورت» می‌شود. CX-5 اسپورت همچنان از گیربکس قابل‌اعتماد ۶ سرعته دستی استفاده می‌کند و در همین حال، به عدم‌ارائه دوربین نمای عقب ادامه می‌دهد. البته مدل گیربکس اتوماتیک CX-5 اسپورت صاحب یک دوربین نمای عقب شده است و همین موضوع برای خریداران این مدل که قبلاً بایست آپشن «دوربین نمای عقب» را انتخاب می‌کردند، ۴۰۰ دلار صرفه‌جویی در پی دارد. پکیج آپشن «دوربین نمای عقب» قبلاً شامل یک نمایشگر ۷ اینچی برای سیستم صوتی نیز بوده که این نمایشگر هم‌اکنون نیز به صورت استاندارد ارائه شده است.

مزدا بر این اساس، قیمت CX-5 اسپورت را افزایش داده است، ولی تنها با ۸۰ دلار افزایش برای هزینه تحویل، افزایش کلی قیمت را به ۴۸۰ دلار رسانده و در نتیجه، یک مدل اسپورت با گیربکس اتوماتیک با قیمت ۲۴ هزار و ۴۹۵ دلار در دسترس قرار می‌گیرد. قیمت مدل دو دیفرانسیل نیز با جهشی ۴۷۰ دلاری به ۲۵۷۹۵ دلار رسیده است.

هوندا CR-V مدل ۲۰۱۸ (Honda CR-V )

Honda CR V 2017 - پوشش نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2016 توسط اروندپلاک ( Los Angeles Auto Show coverage by Arvndplak)

 هوندا CR-V در مدل ۲۰۱۸ قرار است یک مدل بزرگتر باشد چه در داخل کابین و چه در ابعاد بیرونی خودرو.مدل ۲۰۱۸ یک مدل هفت صندلی است.هوندا CR-V یکی از مدل های پرفروش خودروسازی  در ایالات متحده است،همانگونه که مشاهده می کنید بدلیل محصور بودن خودرو بدلیل پوشش  ضد جاسوسی نمی توانیم زیاد در مورد طراحی نظر دهیم.

هوندا CR-V مدل ۲۰۱۸ قرار است از موتور  ۱٫۵ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر با توان تولید ۱۷۴ اسب بخار (۱۲۹ کیلووات) و ۱۶۲ پوند-فوت (۲۱۹ نیوتن متر) گشتاور بهره خواهد برد که مسلما از قدرت و گشتاور کمتر از  مدل  فعلی  با مشخصات ۲٫۳ لیتری چهار سیلندر با ۱۸۵ اسب بخار (۱۳۸ کیلووات) و ۱۸۱ پوند فوت (۲۴۵٫۴ نیوتن متر) برخوردار است اما قرار است کاربردی و کم مصرف تر باشد.این خودرو مدل ۴ چرخ متحرک خواهد بود.برای نمایش رسمی این خودرو در سال ۲۰۱۶ انتظاری نداشته باشید.

مینی کانتریمن مدل ۲۰۱۷ ( Mini Countryman)

2017 mini countryman 17 - پوشش نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2016 توسط اروندپلاک ( Los Angeles Auto Show coverage by Arvndplak)

مینی کانتریمن را باید سری دوم از کراس اور های شرکت مینی دانست که در مدل ۲۰۱۷ سعی کرده تا بزرگتر و خشن تر باشد.این خودرو برای بار اول در نمایشگاه خودرو در آمریکا رونمایی شد.اولین مدل از مینی کانتریمن را باید متعلق به سال ۲۰۱۰ بدانیم.در آن سالها این خودرو با نام کلاب من مشهور شده بود.

در بحث ابعادی باید بدانید که مینی کانتریمن افزایش کلی را تجربه کرده است به نحوبی که در طول افزایش ۲۰۰ و در عرض افزایش ۳۰ ودر قسمت  فاصله‌ی بین دور محور دچار افزایش ۷۵ میلی‌متر شده است. این افزایش سایز در  مینی کانتریمن سبب داشتن فضای بسیار زیاد فضای کابین و همچنین حجم صندوق‌ شده است.

در بحث طراحی مینی کانتریمن باید گفت که علاوه بر بروز رسانی های ابعادی این خودرو همانگونه که در تصویر زیر آمده است تغیرات زیادی را نسبت به مدل ۲۰۱۰ داشته است.ازجمله آن ها باید به طراحی سقف متمایز این خودرو،آینه های جدید،تغییر شکل و جای چراغ های مه شکن،طراحی جدید چراغ های جلو و عقب،جلوپنجره مشبک به جای جلوپنجره با خطوط موازی،عضلانی و خط دار شدن بدنه خودرو،سپر کاملا جدید در بیرون است.

آئودی A5 اسپرت بک مدل ۲۰۱۸ (Audi A5 Sportback)

2018 Audi A5 Sportback 101 876x535 - پوشش نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2016 توسط اروندپلاک ( Los Angeles Auto Show coverage by Arvndplak)

 خودرو از نوع موتور جلو و ۵ سرنشینه که در تایپ ۴ درب هاچ بک است.قمیت آن ۴۴٫۰۰۰ دلار اعلام شده است. آئودی A5 اسپرت بک جدید توان رقابت با بی ام و سری ۴ ، اینفینیتی Q60 ،لکسوس آر سی را دارد.بخصوص وقتی قیمت این خودرو کمتر از سایر مدل ها خواهد بود.

آئودی A5 اسپرت بک مدل ۲۰۱۸ در زیر کاپوتش از موتور توربوشارژ و ۱۶ سوپاپ خطی با زمان بندی DOHC استفاده می کند.موتوری با حجم  ۱۹۸۴ سی سی و دارای خروجی قدرت ۲۵۲ اسب بخار @ ۶۰۰۰ دور در دقیقه  و گشتاور  ۲۷۳ پوند فوت @ ۱۶۰۰ دور در دقیقه است. قدرت تولید شده توسط گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل شده و البته قابلیت شیفت دستی را نیز داراست. آئودی A5 اسپرت بک دارای شتاب ۰ تا ۱۰۰ نزدیک به ۵٫۳  ثانیه و بیشتیرن سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت است.

آئودی A5 کوپه مدل ۲۰۱۸ (Audi A5 coupe)

شگفتی و سوپرایز جدید آئودی برای علاقه مندان  آئودی A5 کوپه در آمریکای شمالی و در ونکوور مسلم است بهتر از رونمایی آئودی A5 کوپه مدل ۲۰۱۸ نمی توانست باشد.

ظاهر کوپه آئودی A5 بر اساس پلت فرم همان سدان A4 ، A5 کوپه است اما طراحی و ظاهر آن بروز شده است.وزن مدل ۲۰۱۸ در حدود ۱۳۲ پوند (۶۰ کیلوگرم) سبک تر شده است.فضا داخل کابین  افزایش یافته است که این امر به دلیل افزایش فاصله ی دو محور است.

 چراغهای جلو جدید  و بزرگتر، جلو پنجره مشبک گسترده تر،  برآمدگی قدرتی و عضلانی  بر روی کاپوت با اضافه شدن به طرح این خودرو سبب  ایجاد یک نگاه تهاجمی تر به این   کوپه دو درب اسپرت شده است.هنوز صحبتی در مورد قمیت و موتور این خودرو به میان نیامده است.

کادیلاک اسکالا مدل ۲۰۱۷ (Cadillac Escala Concept )

2016 Cadillac Escala Concept Exterior 002555 - پوشش نمایشگاه خودرو لس آنجلس 2016 توسط اروندپلاک ( Los Angeles Auto Show coverage by Arvndplak)

 کادیلاک اسکالا جدید حدود ۶ اینچ طولانی تر از مدل قبلی خود است ، با یک فاصله بین دو محوری که تقریبا ۵ اینچ طولانی تر شده است. موتوری که قرار است برای این خودرو مورد استفاده قرار گیرد یک موتور  ۴٫۲ لیتری توربوشارژر دوقلو V8  است که دارای خروجی ۵۰۰ اسب بخار نیرو خواهد بود.

 کادیلاک اسکالا جدید دارای جلو پنجره مشبک جدید غیر متعارف است.بدنه ی گسترده و فضای داخلی با سیستم روشنایی بهره مند شده از فناوری  OLED منحنی است که می تواند جالب باشد.نسخه مفهومی کادیلاک اسکالا  اساس بدنه خود را از پلت فرم امگا CT6 برداشته است واکنون کوپه ای لوکس و مدرن با طراحی مربوط به دهه ی آینده است که لیفت بک آن ما را به یاد آئودی A7 می اندازد.

  • کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

  • ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.