بی ام و سری 5 M پرفورمنس مدل 2017 با قدرت بیشتر و ظاهری اسپرت تر (BMW 5-Series M Performance)

سدان جدید بی ام و سری ۵ برای لذت رانندگی بیشتر تولید شده است و کاملا آماده برای تمام چالش های ورزشی است. سدان  بی ام و سری ۵ را باید یک خودروی ورزشی و خلاقانه دانست که در فوریه ۲۰۱۷ وارد بازار می شود. این خودرو در قسمت های مختلف تقویت شده است.سیستم هندلینگ خودرو،  سیستم تعلیق، آیرودینامیک و کابین خودرو از مواردی است که در خودرو به روز شده است .

BMW 5 Series M Performance Parts 2017 1024 04 - بی ام و سری 5 M پرفورمنس مدل 2017 با قدرت بیشتر و ظاهری اسپرت تر (BMW 5-Series M Performance)

بی ام و سری ۵ M پرفورمنس علاوه بر افزایش قدرت و موارد گفته شده دارای کیت بدنه ی جدید نیز هستند.برای مدل های بی ام و ۵۴۰i دارای مصرف سوخت  ۶.۹-۶.۵ لیتر در هر۱۰۰ کیلومتر است و میزان گازهای گلخانه ای نیز در حدود ۱۵۹-۱۴۹ گرم / کیلومتر است که در مدل سال ۲۰۱۶ این مصرف سوخت: ۷.۴-۶.۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده است.

BMW 5 Series M Performance Parts 2017 1024 05 - بی ام و سری 5 M پرفورمنس مدل 2017 با قدرت بیشتر و ظاهری اسپرت تر (BMW 5-Series M Performance)

میزان افزایش قدرت در مدل ۲۰۱۷ ۲۵ درصد است .موتور مورد استفاده   از نوع بنزینی ۶ سیلندر است که با افزایش ۳۴ اسب بخاری قدرتش به ۲۶۵ کیلو وات / ۳۶۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور با افزایش ۵۰ نیوتن متر به ۵۰۰ نیوتن متر رسیده است. این افزایش بی شک باعث افزایش حداکثر سرعت  و قدرت می شود و این در حالی است که مصرف سوخت و انتشار آلاینده ها کاهش داشته است.

BMW 5 Series M Performance Parts 2017 1024 02 - بی ام و سری 5 M پرفورمنس مدل 2017 با قدرت بیشتر و ظاهری اسپرت تر (BMW 5-Series M Performance)

البته بی ام و در سری ام پرفورمنس  برای مدل های BMW 540i، BMW 540i XDRIVE، BMW 530i نیز تیونیگ به عمل آورده است.این خودرو در بخش عملکرد ترمز بهینه سازی شده است ،سیستم ترمز ورزشی که دارای دیسک های سوراخ دار  بسیار سبک وزن است و دارای  ۴ پیستون ترمز است.این ترمز ها مجهز به کالیپر های ترمز به رنگ قرمز شده اند.سیستم تعلیق شامل رینگ ۲۰ اینچی است که در زیر خود لاستیک های ۲۴۵/۳۵ R20 در جلو و ۲۷۵/۳۰ R20 در عقب را دارد.

BMW 5 Series M Performance Parts 2017 1024 0c - بی ام و سری 5 M پرفورمنس مدل 2017 با قدرت بیشتر و ظاهری اسپرت تر (BMW 5-Series M Performance)

اجزای بیرونی بی ام و سری ۵ M پرفورمنس که جهت بهینه سازی قدرت آیرودینامیک است شامل کیت بادی جدید،  باله های جدید در سپر جلو و عقب ،اسپویلر عقب فیبر کربن،دیفیوزر عقب پلی اورتان (PUR) است که علاوه بر افزایش قدرت کنترل ایرودینامیک  خودرو موجب افزایش ظاهر اسپرت خودرو شده است.کابین خودرو دارای هندویل فرمان با لوگوی ام پرفورمنس و صندلی های چرمی آلکانترا است.

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.