بررسی تخصصی نیسان لیف مدل 2017 ( Nissan Leaf )

یکی از گروه های خودرویی که در بازار های بین المللی جای خالی آن بخوبی حس می شود خودرو های برقی هستند.خودرو های طرفدار محیط زیست یا به عبارتی گرین کار،گرچه هستند شرکت های بزرگی که بر روی این تایپ خودرو ها کار می کنند.خودروهایی با انرژی فقط برق و بدون هیچکونه آلاینده محیط زیستی.

2017 nissan leaf 1 - بررسی تخصصی نیسان لیف مدل 2017 ( Nissan Leaf )

یکی از خودرو هایی که توانسته این روز ها جایی برای خود باز کند بی شک نیسان لیف است.خودرویی که امسال در نمایشگاه های مختلف مدل ۲۰۱۷ آن رونمایی شد.نیسان لیف دارای سه مدل S ،SV ،SL است که تمامی آن ها از یک پیشرانه بهره می برند و تفاوت آنها در آپشن ها و تجهزیات همراه خود است.

2017 nissan leaf 2 - بررسی تخصصی نیسان لیف مدل 2017 ( Nissan Leaf )

در مدل ۲۰۱۷ نیسان لیف  شما می توانید شاهد بروز رسانی های متعدد ظاهری در بخش های تریم داخلی کابین خودرو،رینگ های جدید ۱۶ اینچی ،چراغ های جلو و عقب ال ای دی ،دوربین هایی با نمای ۳۶۰ درجه ،شیشه های سولار و ضد ضربه در کنار آپشن جذاب پارک اتوماتیک باشید.

2017 nissan leaf 3 - بررسی تخصصی نیسان لیف مدل 2017 ( Nissan Leaf )

نیسان لیف در وسط بدنه و در قسمت زیرین دارای یک باتری ۳۰ کیلوات ساعت است که با یک بار شارژ می تواند شما را به میزان مسافت ۱۸۰ کیلومتر جابه جا کند و از آنجا که در مقابل این خودرو نسبت به سایر خودرو های برقی هزینه بسیار ناچیزی می دهید یک امر عادی است.

2017 nissan leaf electric car original - بررسی تخصصی نیسان لیف مدل 2017 ( Nissan Leaf )

البته این را باید بدانید که در اروپا زیر ساخت های متعددی را برای تولید جایگاه های شارژ برقی خودرو در دست اقدام دارند  و این به این معنی است که شما شاید بتوانید براحتی در هر ۱۰۰ کیلومتر مسافت یک بار خودرو برقی خود را شارژ کنید.

2017 nissan leaf home charging original - بررسی تخصصی نیسان لیف مدل 2017 ( Nissan Leaf )

یکی از خوبی های این خودرو در مقابل برد مسافتی کمش قابلیت شارژ سریع در مدت زمان فقط ۳۰ دقیقه تا میزان ۹۰ درصد از ظرفیت باتری است.که نسبت به خودرو های مطرح برقی که ۴ ساعت زمان نیاز دارد بسیار اندک است.(البته با جایگاه مخصوص).بنحوی می توان گفت خودرویی مناسب برای مصارف شهری است.

2017 nissan leaf charging port protector original - بررسی تخصصی نیسان لیف مدل 2017 ( Nissan Leaf )

در فیس جلو چراغ های جلو بروز شده و بزرگتر شده اند که در کنار سپر جدید و برجسته در قسمت جلویی  تا ابتدای ستون جلوی خودرو ادامه پیدا کرده اند.در قسمت پشتی خودرو نیز چراغ ها بزرگ و کشیده هستند و سقف دارای شیب زیادی به سمت عقب است و در قسمت های کناری و گلگیر ها بخوبی حجم داده شده اند و خودرو را برجسته تر نشان داده اند.

2017 nissan leaf - بررسی تخصصی نیسان لیف مدل 2017 ( Nissan Leaf )

موتور مورد استفاده در نیسان لیف از نوع ۱۱۰ اسب بخاری است که با داشتن گشتاور ۲۸۰ نیوتن بر متر می تواند محور جلو را به حرکت در بیاورد.شتاب ۰ تا ۱۰۰ که این موتور به خودرو می دهد در حدود ۱۰ ثانیه است که در ادامه سرعتش را می تواند به بیشترین سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت برساند.

2017 nissan leaf 5 - بررسی تخصصی نیسان لیف مدل 2017 ( Nissan Leaf )

همانگونه که در در بند های قبلی به آن اشاره داشتیم خودروی نیسان لیف دارای باتری لیتیوم یون ۳۰ کیلوات ساعتی  با ۴۸ ماژول سات که هر ماژول طبیعتا دارای ۴ سلول است است.طبق گفته شرکت نیسان این خودرو توسط ان ای سی ساخته شده است و مجموعه باتری بتنهایی شامل ۲۰۰ کیلو گرم  وزن هستند.که البته مرکز ثقل خودرو را تشکیل می دهند.در مورد عمر باتری های بکار رفته شرکت ان ای سی عنوان کرده است که این باتری های براحتی به مدت ۱۰ سال قدرت خود را حفظ می کنند.و نهایتا ۲۰ درصد از ظرفیت خود را ممکن است از دست بدهند.

2017 nissan leaf 6 - بررسی تخصصی نیسان لیف مدل 2017 ( Nissan Leaf )

نکته جالب در این خودرو استفاده از باتری جداگانه برای سیستم روشنایی و مولتی مدای و لوازمات خودرو است که یک باتری ۱۲  ولتی اسید سربی می باشد که با صفحات خورشیدی موجود بر اسپویلر عقب خودرو شارژ می شود.

2017 nissan leaf 4 - بررسی تخصصی نیسان لیف مدل 2017 ( Nissan Leaf )

در داخل کابین خودرو با توجه به برقی بودن خودرو می توان گفت نیسان خوب کار کرده است و خودرویی جادار و راحت برای سرنشینان طراحی کرده است.کلا فضای داخل کابین نیسان لیف ۲۴ فوت مکعب اعلام شده است.که در مقابل رقبای همرده بهتر عمل کرده است.رقبایی همانند فلوکس واگن برقی .

2017 nissan leaf - بررسی تخصصی نیسان لیف مدل 2017 ( Nissan Leaf )

اگر به امکانات مهم داخلی خودرو بخواهیم نگاهی بی اندازیم باید به داشتن اپشن هایی نظیر صندلی های مجهز به گرم کن ،سیستم ایمنی هشدار بر خورد به جلو،تشخیص نقطه کور اشاره کرد که در کنار سیستم هایی نظیر تعلیق نرم و لاستیک های اصطحاک کم و بهرمندی از سیستم احیای نیروی الکتریک در زمان ترمز جهت کاهش هدر رفت برق خبر از خودرویی کامل و مدرن را به شما می دهد.قیمت نیسان لیف مدل ۲۰۱۷ حدود ۳۰.۶۸۰ دلار اعلام شده که در باید دید می این خودرو می تواند شورلت بولت و تسلا را به چالش جدی بکشاند یا خیر.

ابعاد نیسان لیف مدل ۲۰۱۷ (اینچ)

فاصله دو محور ۱۰۶.۳
طول ۱۷۵.۰
عرض ۶۹.۷
ارتفاع ۶۱.۰

گالری تصاویر نیسان لیف مدل ۲۰۱۷

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.