بررسی تخصصی فورد فیستا مدل ۲۰۱۷ (Ford Fiesta)

در اوایل سال ۹۵ بود که به انتشار اولین تصاویر جاسوسی از این خودرو پرداختیم پیش بررسی هایی نیز در قبال این خودرو صورت دادیم که شاید خیلی به وقوع پیوست. فورد فیستا محصول سال ۲۰۱۷ در شهر آلمانی کلن رونمایی رسمی انجام داد تا بدانیم این خودرو دارای چهارمدل با شرایط مشتری پسند مختلف هستند.

Ford Fiesta 2017 1280 06 - بررسی تخصصی  فورد فیستا مدل ۲۰۱۷ (Ford Fiesta)

 فورد فیستا اکتیو که به نوعی کراس اوور است، فورد فیستا اسپرت اس لاین، فورد فیستا وینگل سه درب  و مدل لوکس آن با نام تیتانیوم چهار مدل رونمایی شده هستند.همه چند مدل گفته شده تقریبا از نظر طراحی در یک رنج هستند و چیز خاصی را نمی توان مشاهده نمود بجز متفاوت بودن سپر ها و قسمت هایی از بدنه.

Ford Fiesta 2017 1280 03 - بررسی تخصصی  فورد فیستا مدل ۲۰۱۷ (Ford Fiesta)

فورد فیستا در پلت فرم جهانی B قرار دارد و مدل سال ۲۰۱۷ را باید نسل هفتم آن دانست. ظاهر طراحی شده با جلو پنجره پنجره مشبک جدید ، نوک خودروی  کمی چهارگوش و چراغ جلو باریک شده و ترکیبی مواردی هستند که با یک نگاه می توانید به آنها پی ببرید.در بخش پشتی فورد فیستا از چراغ های ال ای دی افقی شمل بهره مند شده است که دارای طراحی جدیدی هستند.

Ford Fiesta 2017 1280 09 - بررسی تخصصی  فورد فیستا مدل ۲۰۱۷ (Ford Fiesta)

فورد فیستا دچار مقداری تغیر سایز نیز شده است به صورتی که طولش بیشتر و ارتفاعش کمتر شده و این یعنی اصل رعایت کنترل کشش ،علاوه بر افزایش کارایی خودرو منجر به افزایش فضای بوت خودرو و بزرگتر شدن فضای صندوق و درب روی آن شده است.فاصله ی دو محورفورد فیستا در مدل ۲۰۱۷  ۹۸٫۰ اینچ و به ترتیب دارای طول ۱۷۳٫۵ اینچ -عرض ۶۷٫۸ اینچ  ودارای  وزن ۲۶۲۷ پوند است.

Ford Fiesta 2017 1280 02 - بررسی تخصصی  فورد فیستا مدل ۲۰۱۷ (Ford Fiesta)

طراحی کابین خودرو کاملا جدید و بروز است . در داخل فورد فیستا مدل ۲۰۱۷ از مواد نرم و جایگزین کردن آن با داشبورد قبلی پلاستیکی خبر می دهد. از جمله عمده ای تغیرات در سیستم سرگرمی خودرو است. انتظار می رود صفحه نمایش کوچک موجود با یک صفحه نمایش لمسی بزرگتر جایگزین شود، استفاده این شرکت از SYNC 3 نرم افزار برای موسیقی، ادغام گوشی های هوشمند و ناوبری ماهواره ای استفاده شود.همچنین این خودرو از سیستم صوتی برند اولافسن نیز بهره می برد سیستمی با ده بلندگو به همراه یک ساب ووفر  ۶۷۵ وات که بی شک به شما لذت یک موسیقی خوب را منتقل خواهد کرد.سایر موارد رفاهی در این خودرو مربوط به امکاناتی همانند بلوتوث،دو پورت USB،پخش CD، رادیو DAB،صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی،فضای داخلی جادار و ارگونومیک،کاهش تقریبا ۵۰ درصد از دکمه های کنسول وسط،صندلی های چرم،پدال های آلومینیومی،فرمان اسپرت کوچک،سیستم تعلیق اسپرت، سقف شیشه ای پانورامیک می شود.

Ford Fiesta 2017 1280 1e - بررسی تخصصی  فورد فیستا مدل ۲۰۱۷ (Ford Fiesta)

.تجهیزات ایمنی جدید به احتمال زیاد شامل هشدار خروج از خط و نقطه کور، به همراه سیستم های کنترل ترافیک باشد.فورد فیستا در بخش ایمنی به سیستم تشخیص عابر پیاده  و سیستم های کمک راننده با دو دوربین، سه رادار و ۱۲ سنسور التراسونیک مجهز شده است که شما را قادر به نظارت ۳۶۰ درجه در اطراف وسیله نقلیه و اسکن مسیر پیش رو تا فاصله ۱۳۰ متری خود می کند.از دیگر موارد ایمنی رعایت شده در این خودرو باید به داشتن مواردی نظیر پارک خودکار،تشخیص نقطه کور، هشدار خروج از لین ، اخطار برخورد به جلو اشاره داشت.

 

فورد فیستا جدید از موتور هایی با استاندارد آلایندگی یورو ۶ بنزینی و دیزلی بهره می برد .موتور های در محدوده های مختلف برای نیاز های مختلف.

  • Ford Fiesta 2017 1280 04 - بررسی تخصصی  فورد فیستا مدل ۲۰۱۷ (Ford Fiesta)
  • موتور دیزلی چهار سیلندر ۱.۵ لیتری با خروجی  ۱۲۰ اسب بخار  از نوع  TDCI مجهز به گیربکس شش سرعته گیربکس دستی و توربو شارژر .
  • موتور بنزینی سه سیلندر ۱.۱ لیتری فورد اکوبوست مجهز به گیربکس ۵ سرعته دستی با خروجی ۷۰ اسب بخار و البته مصرف سوخت بسیار پایین.

گالری تصاویر فورد فیستا مدل ۲۰۱۷

 

کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.