نیکو رزبرگ قهرمان مسابقات فرمول 1 خداحافظی کرد

پس از رقابتی شانه‌به‌شانه با هم‌تیمی خود لوئیس همیلتون و کسب اولین عنوان قهرمانی در مسابقات فرمول ۱، نیکو رزبرگ چند ساعت پیش اعلام کرد که از مسابقات فرمول ۱ کناره‌گیری کرده و بازنشسته خواهد شد.

نیکو رزبرگ با امتیاز مجموع ۳۸۵ قهرمان شد درحالی‌که همیلتون در رقابتی نفس‌گیر توانست ۳۸۰ امتیاز جمع کند. هرچند او می‌تواند فصلی پرهیجان و سخت دیگری را در برابر هم‌تیمی خود داشته باشد اما ترجیح می‌دهد که روی خانواده‌ی خود و فصل دیگری از زندگی خود تمرکز نماید.

“کلمات قادر به قدردانی من از همسرم ویویان نیستند. او باورنکردنی و خارق‌العاده بوده است. او فهمیده بود که امسال، سالی بزرگ و پر از فرصت برای ما بوده و فضایی صمیمانه برای من فراهم کرده بین هر مسابقه ریکاوری کاملی داشته باشم و همچنین فرصتی مهیا کرده تا هر شب به دخترم نگاه کنم و سپس به قهرمانی و اول شدن فکر کنم.”

این‌ها نوشته‌های رزبرگ در فیسبوک خود بوده و او به وضوح اعلام کرده که اولویت اصلی او خانواده بوده و علیرغم اینکه او با این تصمیم احساس آرامش می‌کند اما هنوز هم به وجود آوردن چنین شرایطی برای تیمش سخت بوده است.اینجا اعلامیه‌ی رسمی بازنشستگی نیکو رزبرگ را برای شما آورده‌ایم:

“از زمانی که مسابقه داده‌ام، آرزو و تنها چیزی که در فکر من بوده قهرمانی جهان در مسابقات فرمول ۱ است. به واسطه کار سخت، تحمل درد و فداکاری‌ها این موضوع هدف من بوده است؛ و حالا به آن رسیده‌ام. من از کوهم بالا رفته‌ام و در قله‌ام بنابراین این احساسی درست است. قوی‌ترین احساس من حالا تشکری عمیق از همه‌ی کسانی است که برای رقم خوردن این آرزو مرا حمایت و پشتیبانی کردند.



این فصل، من می‌گویم، بسیار سخت بود. پس از ناامیدی‌های دو فصل قبل من همانند دیوانه در هر ناحیه‌ای عمل کردم. این ناامیدی‌ها مرا به سطوحی رساندند که قبلاً هرگز تجربه نکرده بودم؛ و البته که این موضوع روی کسانی که دوستشان دارم تأثیر داشته‌اند. همه‌ی خانواده‌ی من فداکاری کردند و همه‌چیز را برای هدفمان مهیا نمودند. من کلمات کافی برای تشکر از همسرم پیدا نمی‌کنم. او فوق‌العاده بوده است. او فهمیده بود که امسال، سالی بزرگ و پر از فرصت برای ما بوده و فضایی صمیمانه برای من فراهم کرده بین هر مسابقه ریکاوری کاملی داشته باشم و همچنین فرصتی مهیا کرده تا هر شب به دخترم نگاه کنم و سپس به قهرمانی و اول شدن فکر کنم.



زمانی که در سوزوکا برنده شدم، از زمانی که تقدیر در دستانم رقم خورد، فشاری بزرگ شروع شد و آن زمان به بازنشستگی در صورت قهرمانی در فرمول ۱ فکر کردم. در صبح یک‌شنبه در ابوظبی من می‌دانستم که این مسابقه می‌تواند آخرین مسابقه‌ی من باشد و این احساس پیش از شروع مسابقه ذهن مرا روشن کرد. من می‌خواستم تا از هر بخش تجربه‌ام لذت ببرم و البته می‌دانستم که شاید آخرین بار است… و سپس چراغ‌ها خاموش شدند و من طولانی‌ترین ۵۵ دور تمام زندگی‌ام را داشتم. من تصمیم خود را در عصر دوشنبه گرفتم. اولین فردی که از تصمیم مطلع شد همسرم و همچنین جورج (از افراد تیم مدیریت نیکو) و سپس توتو بود.

تنها چیزی که گرفتن این تصمیم را برای من بسیار سخت می‌کند قرار گرفتن تیم در شرایطی دشوار است؛ اما توتو فهمیده است. او می‌دانست که من کاملاً متقاعد شده‌ام و این به من قوت قلب می‌داد.



موفقیت پرافتخار من در مسابقه همیشه با افراد تیم باورنکردنی‌مان، پیکان‌های نقره‌ای، همراه خواهد بود.

حالا من اینجا هستم تا از لحظه لذت ببرم. زمانی برای لذت بردن از هر تجربه‌ای در زندگی من وجود دارد. پس‌ازآن من از پیچ دیگر زندگی‌ام عبور کرده و آینده را خواهم دید…”

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.