بررسی تخصصی لامبورگینی اونتادور S مدل 2017 (Lamborghini Aventador S)

لامبورگینی اونتادور S که با طراحی جدید آیرودینامیکی و سیستم تعلیق باز طراحی شده و همچنین افزایش قدرت و دینامیک  در بخش رانندگی رونمایی شد.مدل جدید دارای پسوند ‘S’ است که این پسوند نشان دهنده آن است که این مدل از سایر نسل های قبلی برتری یافته است و یک رکورد جدید برای موتور های ۱۲ سیلندر این شرکت بجای گذاشته.

Lamborghini Aventador S 2017 1280 01 - بررسی تخصصی لامبورگینی اونتادور S مدل 2017 (Lamborghini Aventador S)

 نسل بعدی آونتادور  همچنین نقطه ی عطفی برای این شرکت در زمینه  فن آوری های جدید و عملکردی است . لامبورگینی اونتادور  S دارای  طراحی آیرودینامیک جدید بیرونی و داخلی است که از ویژگی های آن باید به اضافه شدن سپر جدید در جلو و عقب و دریچه های هوای تغییر یافته اشاره کرد.

Lamborghini Aventador S 2017 1280 0b - بررسی تخصصی لامبورگینی اونتادور S مدل 2017 (Lamborghini Aventador S)

بی شک هدف از طراحی مجدد لامبورگینی اونتادور دستیابی به حداکثر کارایی آیرودینامیکی بوده است.طراحی خشن و عضلانی که دارای فیس جلوی تهاجمی تر و ورودی های هوای طولانی تر است که منجر به افزایش جریان هوا می شود و درنتیجه آن ایرودینامیک بهتر و  بهبود خنک کنندگی موتور را به همراه دارد.

Lamborghini Aventador S 2017 1280 08 - بررسی تخصصی لامبورگینی اونتادور S مدل 2017 (Lamborghini Aventador S)

اگزوز خروجی در سپر عقب جدیدش به شکل مثلث  و سه خروجی طراحی شده،همچنین دیفیوزر مشکی رنگ از جنس فیبر کربن نیز باز طراحی شده و علاوه بر افزایش کیفیت انتقال جریان هوا دارای وزنی کمتر و افزایش راندمان خودرو است.باله های عقب نیز با توجه به سرعت و انتخاب حالت رانندگی خودرو خود را تنظیم می کنند.

Lamborghini Aventador S 2017 1280 0c - بررسی تخصصی لامبورگینی اونتادور S مدل 2017 (Lamborghini Aventador S)

سیستم تعلیق فعال جدید،سیستم فرمان چهار چرخ جدید، حالت EGO رانندگی جدید، شاسی کربن سبک وزن monocoque فیبرو  قاب آلومینیومی جدید سبک وزن منجر به کاهش وزن خودرو به  ۱۵۷۵ کیلوگرم شده است.

Lamborghini Aventador S 2017 1280 03 - بررسی تخصصی لامبورگینی اونتادور S مدل 2017 (Lamborghini Aventador S)

لامبورگینی اونتادور S مدل ۲۰۱۷ از سیستم های تعلیق و کنترل الکترونیکی جدیدی بهره می برد.فرمان چرخ عقب (LRS) بر روی اکسل عقب که به خودرو اجازه می دهد یک زاویه خاص در سر پیچ های تند داشته باشد و همچنین گسترش فاصله بین دو محور این خودرو نیز سبب ارائه افزایش ثبات و بهینه سازی پاسخ خودرو در پیچ های تند می شود.سیستم تعلیق جدید این خودرو از نوع مغناطیسی رئولوژیکی (LMS) است که بخوبی سازگار با سیستم فرمان جدید این خودرو است.

Lamborghini Aventador S 2017 1280 0d 1 - بررسی تخصصی لامبورگینی اونتادور S مدل 2017 (Lamborghini Aventador S)

هوشمند لامبورگینی DINAMICA Veicolo ATTIVA (LDVA) در لامبورگینی اونتادور S مدل ۲۰۱۷ یک پکیج هوشمند  یا واحد کنترل برای مدیریت سیستم جای داده شده است که اطلاعات خودرو را از طریق سنسور های مربوطه دریافت و دینامیک خودرو را در هر شرایطی تعریف می کند.

Lamborghini Aventador S 2017 1280 04 - بررسی تخصصی لامبورگینی اونتادور S مدل 2017 (Lamborghini Aventador S)

لامبورگینی اونتادور S همانگونه که گفته ایم دارای سیستم انتخاب حالت رانندگی EGO است که شما می توانید حالت های مختلف از جمله :STRADA, SPORT, CORSA و حالت جدید EGO است که در حالت EGo  سنسور ها و قابلیت های فرمان عقب ،چهار چرخ محرک  و سیستم تعلیق جدید فعال می شوند.

Lamborghini Aventador S 2017 1280 03 - بررسی تخصصی لامبورگینی اونتادور S مدل 2017 (Lamborghini Aventador S)

 موتور لامبورگینی اونتادور S از نوع ۶۵۰۰ سی سی  و ۱۲ سیلندر است که می تواند قدرتی معادل ۷۴۰ اسب بخار یعنی ۴۰ اسب بیشتر از نسل قبل و گشتاور ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور در ۵۵۰۰ دور در دقیقه تولید کند.این خودرو از هر دو سیستم زمانبندی سوپاپ  VVT (زمان بندی سوپاپ متغیر) و VIS (سیستم مکش متغیر ) به منظور به دست آوردن منحنی گشتاور بهتر بهره می برد.

Lamborghini Aventador S 2017 1280 0b - بررسی تخصصی لامبورگینی اونتادور S مدل 2017 (Lamborghini Aventador S)

علاوه بر این، حداکثر دور موتور  از ۸۳۵۰ به ۸۵۰۰ دور در دقیقه افزایش یافته است .شتاب ۰-۱۰۰ کیلومتر در ۲.۹ ثانیه و بیشترین سرعت ۳۵۰ کیلومتر / ساعت است.سایر موارد به ترتیب زیر می باشد :

  • گیربکس مورد استفاده از نوع (ISR) و ۷ سرعته است.
  • سیستم اگزوز جدید  ۲۰٪ سبک تر از مدل قبل خود
  • سیستم فعال و غیر فعال سازی نیمی از سیلندر ها برای بهینه سازی مصرف
  • لاستیک جدید Pirelli P
  •  ترمز سرامیک کربن با دیسک های سرامیکی تهویه دار
  • افزایش عملکرد ترمز با قابلیت ایستایی از سرعت  ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به ۰ در فاصله ۳۱ متر
  • داشبورد جدید با نمایشگر های جدید دیجیتالی TFT

قیمت لامبورگینی اونتادور S  مدل ۲۰۱۷ در بهار سال جدید به ترتیب زیر است :

  •  اروپا: ۲۸۱.۵۵۵،۰۰ یورو
  • ایالات متحده آمریکا: ۴۲۱.۳۵۰،۰۰ دلار
  • چین: ۶.۷۳۹.۶۷۳،۰۰ یوان
  • ژاپن: ۴۱.۵۷۸.۱۷۹،۰۰  ین

گالری تصاویر لامبورگینی اونتادور S مدل ۲۰۱۷

 کلیه حقوق برای وب‌سایت اروند پلاک محفوظ است.استفاده از مطالب وب‌سایت اروند پلاک فقط برای مقاصد غیر تجاری و با ذکر منبع بلامانع است.

ترجمه : ابوالفضل نوری مهندس مکانیک جامدات و نویسنده سایت اروند پلاک

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.