هوندا پتنتی برای خاموش‌کردن برف‌پاک‌کن‌ها هنگام ورود به کارواش ثبت کرد

به‌تازگی شرکت هوندا پتنتی ثبت کرده است که در آن، برف‌پاک‌کن‌های خودرو در هنگام ورود به کارواش خاموش می‌شوند.آیا تاکنون این اتفاق برای شما افتاده است که در هنگام ورود به کارواش‌ اتوماتیک، برف‌پاک‌کن‌ها به‌صورت خودکار شروع به کار کنند؟ شرکت هوندا راه‌حلی برای این موضوع یافته است. اخیرا این شرکت پتنتی ثبت کرده است که در آن، خودرو توانایی تشخیص ورود به محیط کارواش را دارد و برف‌پاک‌کن‌ها را خاموش می‌کند. علت این موضوع، جلوگیری از آسیب دیدن بازو‌های برف‌پاک‌کن در هنگام عبور از میان برس‌های شست‌و‌شوی کارواش‌ اتوماتیک است.

شرکت هوندا در رابطه با این پتنت می‌گوید: این سیستم از طریق داده‌های سنسورهای مختلف خودرو کار می‌کند. یکی از این سنسورها، حسگری است که نویز و لرزش ناشی از تماس تجهیزات کارواش‌های اتوماتیک همانند برس‌ها را با بدنه‌ی خودرو تشخیص می‌دهد و همچنین از داده‌های حاصل از سرعت‌ خودرو، گاز دادن و ترمز گرفتن راننده نیز استفاده می‌کند. با استفاده از داده‌های این منابع، برف‌پاک‌کن‌ها فقط در هنگام ورود به کارواش‌ و نه در موقع رگبار شدید باران، به‌صورت خودکار خاموش خواهند شد.

اطلاعی از زمان ورود و استفاده از این فناوری در دسترس نیست؛ اما به‌طور کلی از استفاده از این فناوری خوشحال هستیم. همچنین اگر شرکت هوندا و سایر خودروساز‌ان این ایده‌ را گسترش دهند و سامانه‌ی مخصوص کارواشی را مهیا کنند که در آن، آینه‌ها به‌صورت خودکار جمع و سنسورهای پارک خاموش شوند، خوشحالی ما دوچندان خواهد شد.

منبع AUTOBLOG

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.