نیسان، رنو و میتسوبیشی، به دنبال پلتفرم مشترک خودروی الکتریکی

سه شرکت بزرگ خودروسازی نیسان، رنو و میتسوبیشی، به منظور تولید خودروهای الکتریکی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.طبق گزارش روزنامه‌ی ژاپنی نیکی (Nikkei)؛ شرکت‌های نیسان، رنو و میتسوبیشی معماری خودرو‌های الکتریکی خود را به‌منظور کاهش هزینه‌های توسعه‌ی مدل‌های آینده، به اشتراک می‌گذارند.

شرکت متحد رنو-نیسان تاکنون روی طراحی‌های نسل بعدی مدل‌های لیف (Leaf) و زوئی (Zoe) کار کرده‌ است، اما این نخستین بار است که شرکت میتسوبیشی – که اخیرا در پی رسوایی مربوط به مصرف سوخت، توسط شرکت نیسان تصاحب شده‌ است – به‌عنوان یکی از توسعه‌دهندگان پلتفرم خودروی الکتریکی مشارکت می‌کند.

طبق این گزارش، دپارتمان‌های مهندسی و توسعه‌ی این شرکت‌ها با همکاری یکدیگر روی طراحی پیشرانه‌ها، مبدل‌ها (تبدیل جریان DC به AC) و باتری‌ها کار می‌کنند. نتیجه‌ی این همکاری، کاهش هزینه‌های خرید هر مدل خواهد بود. این موضوع مدت زیادی هدف کارلوس گوسن، مدیرعامل هر سه شرکت بوده است تا بتواند خودرویی الکتریکی تولید کند که هزینه‌ی آن بیشتر از هزینه‌ی تولید خودروهای بنزینی یا دیزلی مشابه نباشد.

شرکت نیسان در واکنش به گزارش روزنامه‌ی نیکی، اعلام کرد هنوز هیچ اطلاعیه‌ای در این رابطه منتشر نشده است، ضمن آنکه دو برند دیگر نیز در این رابطه صحبتی نکردند.

منبع AUTOCAR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.