واردات خودرو مکروه است : سود 85 درصدی دولت از واردات هر خودرو

واردات خودرو مکروه است/دولت از قبال واردات هر خودرو ۸۵ درصد سود می کند/باید به واردات خودروساز رو بیاوریم
در شب گذشته، برنامه تیتر امشب شبکه خبر، به موضوع واردات خودروهای خارجی پرداخت. نجفی منش رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران در این برنامه گفت: واردات خودرو در این لحظه مکروه است زیرا کشور نیازمند رشد اقتصادی و اشتغال است که این دو امر با واردات خودرو ممکن نیست، ما باید خودروساز را وارد کنیم، چین و هند بهترین خودروهای روز دنیا را سوار می شوند زیرا بهترین نمایندگانی خودروسازان در خود این کشورها، خودرو تولید می کنند. وی گفت: به اعتقاد بنده شرکتی مثل رنو که در ایران مشغول به کار شده است بهتر است واردات خودرو را هم زیر نظر خودش صورت بگیرد، حال اگر واردکننده وصل به شرکت مادر نباشد نمی تواند خدمات قابل قبولی به مصرف کنندگان ارائه دهد.
احتشام زاده رئیس انجمن واردکنندگان خودرو دیگر مهمان برنامه گفت: نمایندگان رسمی علاقمند هستند تا با شرکت مادر در ارتباط باشند، تصمیم گیری در فضای مجازی به ما کمکی نمی کند، در چندسال گذشته نمایندگانی که به صورت مجازی با شرکت مادر در ارتباط بودند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند، ما در حال حاضر در موضع مذاکره هستیم، حجم واردات خودرو در کشور ۴ درصد است، خودروسازان خارجی سهم ۹۹ درصدی خود را در جهان با سهم نیم درصدی ایران به خطر نمی اندازد. او گفت: عدم تحلیل مناسب باعث می شود که تصور کنیم واردات خودرو اشتباه است، مهمترین کالاهایی که وارد شده اند مربوط به قطعات خودرو بوده، قیمت خودروهایی که در کشور وارد می شود تفاوت چندانی با خودروهای واراداتی ندارد. دولت ما از قبال واردات هر خودرو ۸۵ درصد سود می کند، ما نیازمند وارادات هستیم، تقاضا لزوما کمی نیستی بلکه کیفی مدنظر است. او افزود: من خواهش می کنم خودمان را با چین و هند مقایسه نکنیم، زیرا فضای بی ثبات قوانین، میزان ارتباطات با کشورهای دیگر و جمعیت کشور با این کشورها قابل مقایسه نیست، لذا اگر کشورهایی حاضر به سرمایه گذاری در کشور ما شده اند به معنای تقاضای تمامی خودروسازان جهان برای سرمایه گزاری در ایران نیست.
علی علی آبادی مدیر کل مقررات صادرات و واردات در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: در شرایط کنونی کشور تصمیم هیئت وزیران بر اساس حفظ حقوق مصرف کنندگان بوده است، در سال ۹۳، ۱۲۰ هزار خودرو وارد  کشور شده، ما باید به واردات خودروساز رو بیاوریم. وی همچنین گفت: برخی از سایتها اعلام کرده اند که واردات خودرو توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت متوقف شده که صحیح نیست و وقفه چندساعتی در این زمینه به دلیل به روز رسانی سیستم بوده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.