بازگشت مرسدس بنز به صدر پرفروش ترین برندهای لوکس

برند برتر خودروسازی آلمان با سهم ۱۶.۸ درصد از کل بازار خودروهای لوکس امریکا در سال ۲۰۱۶ ، بعد از ۲ سال مجددا عنوان پرفروش‌ترین تولیدکننده خودروهای گران‌قیمت این کشور را از آن خود کرد.

سال ۲۰۱۶، فروش مرسدس بنز نسبت به سال قبل از آن افت محسوسی داشت، اما باز هم سهم بیشتری از بازار را در مقایسه با رقبای خود گرفته است. این امر نشان می‌دهد که بنز قدرت کافی برای غلبه بر لکسوس و بی‌ام‌و را در سال ۲۰۱۶ کسب کرده و بر خلاف سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۴ مغلوب آن‌ها در فروش نشده است.

مرسدس بنز 2 - بازگشت مرسدس بنز به صدر پرفروش ترین برندهای لوکس

بنا به آمار رسمی شرکت دایملر، فروش مرسدس با ۰.۸ درصد کاهش نسبت به سال ۲۰۱۵ به ۳۴۰,۲۳۷ دستگاه رسیده است. این درحالی است که در ماه پایانی سال ۲۰۱۶، فروش مرسدس نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، ۶.۴ درصد افت کرد و ۳۲,۰۱۱ دستگاه بود.

فروش رقیب اصلی مرسدس، یعنی لکسوس در سال ۲۰۱۶ با ۳.۹ درصد افت، به ۳۳۱,۲۲۸ دستگاه رسید، درحالیکه در ماه آخر سال فروش ۴۱,۱۸۲ دستگاه را تجربه کرده است. درمقایسه با مرسدس بنز که ۱۶.۸ درصد از کل بازار خودروهای لوکس امریکا را در اختیار دارد ، لکسوس با اختلافی اندک، ۱۶.۴ درصد از این بازار را تصاحب کرده است.

مرسدس بنز 3 - بازگشت مرسدس بنز به صدر پرفروش ترین برندهای لوکس

در جایگاه سوم فروش خودروهای لوکس، دیگر برند مطرح آلمانی، بی‌ام‌و با فروش ۳۱۳,۱۷۴ دستگاه، ۹.۵ درصد از بازار را مال خود کرد. فروش ماه دسامبر ۲۰۱۶ این برند هم از مرسدس بیشتر بود و به ۳۲,۸۳۵ دستگاه رسید که در مقایسه با سال قبل ۵.۲ درصد افت داشت. در مجموع بی‌ام‌و سال گذشته ۱۵.۵ درصد از کل بازار خودروهای لوکس امریکا را در اختیار داشت، درحالی‌که سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ پرفروش‌ترین برند در این بخش از بازار بود.

برندی که زنگ خطر را برای همه به صدا درآورده، آئودی است. این خودروساز زیرمجموعه فولکس واگن، با ۴ درصد رشد در فروش، سال گذشته ۲۱۰,۲۱۳ دستگاه خودرو در امریکا فروخت و جایگاه چهارم فروش را داشت. در ادامه این فهرست، به ترتیب: کادیلاک، آکورا، اینفینیتی و لینکلن قرار دارند.

مرسدس بنز 4 - بازگشت مرسدس بنز به صدر پرفروش ترین برندهای لوکس

بخش بسیار جالب توجه در آمار فروش خودروهای لوکس امریکا در سال ۲۰۱۶، حضور هیوندای جنسیس است که با تنها یک محصول توانست ۰.۳ درصد از کل بازار را با فروش ۶,۹۴۸ دستگاه به دست آورد و از سویی دیگر برند جگوار بالاترین رشد فروش را از آن خود کرد و با ۱۱۶ درصد افزایش تقاضا نسبت به سال ۲۰۱۵، سال گذشته ۳۱,۲۴۳۳ دستگاه خودرو در امریکا فروخت.

منبع AUTONEWS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.