برخورد قاطع پلیس با موتورسواران پوشاننده پلاک خودروها

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با موتورسوارانی که پلاک خودروهای واردشده به طرح را می‌پوشانند، برخورد قاطع می‌کند.

موتورسوارانی در مرزهای طرح ترافیک حضور دارند و کارشان رد کردن خودروهای بدون طرح از زیر دوربین‌های کنترل طرح ترافیک است. این موتورسواران پشت خودروهای بدون طرح ترافیک قرار می‌گیرند و با آن‌ها حرکت می‌کنند تا پلاک‌ خودروهای بدون طرح در دوربین‌های پلیس راهنمایی و رانندگی ثبت نشود.

موتورسواران با این کار هم سبب جریمه نشدن خودروهای بدون طرح ترافیک می‌شوند و هم از سویی درآمدزایی غیرقانونی دارند.

پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با این موتورسواران برخورد قاطع خواهد داشت.

سروان یاسر غلامی رئیس دایره عملیات بازرسی پلیس راهور تهران بزرگ درباره‌ی این موتورسواران گفت: «متأسفانه موتورسوارانی در ورودی محدوده‌های طرح ترافیک با چراغ دادن برخی از  رانندگان متخلف، پشت این خودروها حرکت می‌کنند تا دوربین‌های هوشمند کنترل طرح ترافیک، پلاک خودروهای متخلف را ثبت نکنند.»

رئیس دایره عملیات بازرسی راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: «موتورسواران مذکور بابت پوشاندن پلاک خودروها از ورودی طرح تا فاصله‌ی ۳۰ متری دوربین‌های کنترل طرح ترافیک، از هر راننده‌ی خودرو ۵ تا ۱۰ هزار تومان وجه نقد دریافت می‌کنند. این افراد با اشتغال‌زایی کاذبی که برای خود درست کرده‌اند، روزانه به فرار تعداد زیادی از رانندگان قانون‌گریز کمک می‌کنند.»

سروان غلامی اعلام کرد: «پلیس راهنمایی و رانندگی در اتاق مانیتورینگ خود به‌صورت ۲۴ ساعته این افراد را رصد می‌کند تا جایی که چهره‌ی این افراد کاملاً قابل شناسایی است. افرادی که سبب پوشاندن پلاک خودروهای متخلف شده یا به آن‌ها کمک کنند، پس از شناسایی، توسط مأموران نامحسوس عملیات بازرسی پلیس راهنمایی و رانندگی دستگیر می‌شوند. این افراد پس از جریمه و توقیف وسیله نقلیه‌شان به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.»

قانون، مجازات شش تا یک سال زندان را برای هرگونه پوشش و مخدوش کردن پلاک، جدای از تشخیص انگیزه‌های خطرناک و مجازات متناسب با آن، برای ارتکاب این جرم وضع کرده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.