جگوار اِف تایپ ۲۰۱۸ در دیترویت رونمایی شد

جگوار از مدل ۲۰۱۸ کوپه‌ی اسپرت اف‌تایپ (F-Tye) رونمایی کرد و همچنین نسخه‌ای خاص از این خودرو با نام ۴۰۰۰ اسپرت را به‌زودی روانه‌ی بازار می‌کند.

کمپانی جگوار در نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ از مدل جدید اف‌تایپ با تغییرات اندکی در طراحی ظاهری خودرو، رونمایی کرد که به تکنولوژی‌های روز مجهز شده است. طبق اعلام جگوار به‌زودی نسخه‌های جدیدی نیز به مدل‌های این خودرو اضافه می‌شود.

اگر انتظار داشتید این سازنده‌ی بریتانیایی طراحی موفق جگوار F تایپ را دستخوش تغییر نکند، باید بگوییم درست حدس زده‌اید و تنها تغییر بارز مدل ۲۰۱۸ در مقایسه با مدل قبلی F تایپ، در چراغ‌های LED آن است.

جگوار اف تایپ2018 15 - جگوار اِف تایپ ۲۰۱۸ در دیترویت رونمایی شد

کابین خودرو نیز به امکانات جدید مجهز شده است که شامل سیستم ارتباطی و سرگرمی جدید جگوار با نام تاچ پرو است. این سامانه دارای یک نمایشگر با کیفیت بسیار بالا است و سرعت عمل و پاسخگویی بالایی نیز دارد؛ ضمن اینکه توانایی گزارش ترافیک به‌صورت آنلاین در آن تعبیه شده است. این سامانه از طریق یک نرم افزار با نام ReRun می‌تواند با دوربین‌های GoPro ارتباط برقرار کند و اطلاعاتی حیاطی از قبیل سرعت، میزان دریچه‌ی گاز، دنده، نیروی جی و میزان نیروی ترمز را در ویدئوی ضبط‌شده با دوربین GoPro قرار دهد. کابین خودرو با استفاده از کروم و آلومینیوم تزیین شده است و صندلی‌های جدید اف‌تایپ دارای وزن کم‌تری در مقایسه با قبل هستند.

جگوار اف تایپ2018 1 - جگوار اِف تایپ ۲۰۱۸ در دیترویت رونمایی شد

اما در خصوص امکانات باید گفت جگوار این مدل را به سیستم پارک نیمه‌خودکار مجهز کرده است که می‌تواند خودرو را به‌راحتی در تنگ‌ترین فضاها به‌صورت موازی (دوبل) پارک کند. زمانی که با F تایپ در حال عبور از جای پارک هستید، سنسورهای فراصوت این خودرو شروع به اندازه‌گیری فضای پارک می‌کنند و اگر این فضا برای پارک خودرو کافی باشد، سیستم کنترل فرمان را بر عهده می‌گیرد و پس از آن، تنها کاری که راننده باید انجام دهد قرار دادن وضعیت جعبه دنده در دنده‌ی عقب، گاز دادن و فشردن کلید پارک است. این سیستم حتی در هنگام خروجی از جای پارک نیز می‌تواند کنترل خودرو را بر عهده بگیرد.

جگوار اف تایپ2018 2 - جگوار اِف تایپ ۲۰۱۸ در دیترویت رونمایی شد

جگوار برای سال ۲۰۱۸ تنوع مدل‌های اف‌تایپ را نیز بیشتر کرده است. مدل پایه همچنان به یک پیشرانه‌ی ۳ لیتری شش سیلندر خورجینی به قدرت ۳۴۰ اسب بخار مجهز است. این پیشرانه در مدل جدیدی با نام F تایپ R-Dynamic نیز مورد استفاده قرار گرفته است؛ این خودرو همان مدل پایه است که یک سری قطعات اسپرت به آن اضافه شده است تا ظاهری جذاب‌تر از یک F تایپ عادی داشته باشد. F تایپ R-Dynamic مجهز به رینگ‌های ۱۹ اینچی، تجهیزات بدنه‌ی اسپرت، قطعات به رنگ مشکی براق، چراغ‌های اصلی LEDD و سیستم اگزوز قابل تنظیم است.

جگوار اف تایپ2018 3 - جگوار اِف تایپ ۲۰۱۸ در دیترویت رونمایی شد

نسخه‌ی گران‌تر کوپه‌ی زیبای جگوار، اف‌تایپ R-Dymanic V6 نام دارد که پیشرانه‌ی شش سیلندر مدل پایه در این خودرو به یک سوپرشارژر مجهز شده است. استفاده از این سوپرشارژر قدرت خروجی خودرو را به ۳۸۰ اسب بخار افزایش داده است. این مدل همچنین از رینگ‌های ۲۰ اینچی سود می‌برد.

دیگر مدل جدید F تایپ، با نام ۴۰۰ اسپرت عرضه خواهد شد. توان پیشرانه‌ی ۳ لیتری شش سیلندر جگوار در این مدل به ۴۰۰ اسب بخار رسیده است. سیستم ترمز اف‌تایپ ۴۰۰ اسپرت نیز تقویت شده است؛ رینگ‌های خودرو از نوع سفارشی و دارای ۲۰ اینچ قطر هستند. جگوار در این مدل امکان تغییر حالت‌های مختلف رانندگی را برای راننده فراهم کرده است. این خودرو را به‌راحتی می‌توانید از روی لوگوی زردرنگ ۴۰۰SPORT نصب‌شده روی بدنه‌ شناسایی کنید.

جگوار اف تایپ2018 4 - جگوار اِف تایپ ۲۰۱۸ در دیترویت رونمایی شد

در نهایت جگوار برای عاشقان قدرت و سرعت، مدل‌ها اف‌تایپ آر (F Type R) و اف‌تایپ اس‌وی‌آر (F Type SVR) را تدارک دیده است که پیشرانه‌ی هشت سیلندر v شکل ۵ لیتری آن‌ها می‌تواند به ترتیب ۵۵۰ و ۵۷۵ اسب بخار قدرت تولید کند.

فروش مدل‌های ۲۰۱۸ جگوار F تایپ از اوایل سال ۲۰۱۷ آغاز خواهد شد.

جگوار اف تایپ2018 5 - جگوار اِف تایپ ۲۰۱۸ در دیترویت رونمایی شد

منبع CARSCOOPS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.