بی ام و M2 با تیونینگ منهارت؛ قدرتمندترین خودرو کامپکت جهان

به مناسبت سی‌امین سالگرد تأسیس شرکت منهارت، خودروی جمع و جور M2  با قدرتی به اندازه یک ابرخودروی چندصد هزاردلاری، رونمایی شده، که در نوع خود کم‌نظیر است.

منهارت ریسینگ، که در قلب آلمان مدت زیادی است به امر بهینه‌سازی خودرو‌های بی‌ام‌و، خصوصا محصولات M پاور می‌پردازد؛ در پروژه‌ای به‌نام MH2-630، پیشرانه و جعبه دنده مدل M4 را به عاریت گرفته و خروجی آن را به ۶۳۰ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن‌متر رسانده است. موتور ۶ سیلندر استفاده‌شده با کد N55 شناخته می‌شود که مجهز به توربوی دوگانه و یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌های استفاده‌شده در بی‌ام‌و محسوب می‌شود.

بی ام و M2 5 - بی ام و M2 با تیونینگ منهارت؛ قدرتمندترین خودرو کامپکت جهان

از اعداد و ارقام که بگذریم، محصول جدید منهارت حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. یک کیت بدنه سبک‌وزن و با آیرودینامیک بالا که بخش‌هایی از آن را فیبر کربن تشکیل می‌دهد نیز، مخصوص MH2 طراحی شده است که با هواکش‌های متعدد روی کاپوت عرضه می‌شود. ظاهر این خودرو هم با رنگ طلایی متالیک سان‌بورست (آفتاب‌سوخته) جذابیت خاصی دارد و به آن ارزش کلکسیونی می‌دهد، چرا که به‌ندرت خودرویی با این رنگ مجلل دیده‌ایم.

رینگ‌های سیاه مات، کاملا هماهنگ با رنگ طلایی بدنه و فیبرکربنی که در سپرها استفاده شده است، عمل می‌کنند و همراه با کلیپرهای ترمز طلایی و دیسک چرخ‌های سیاه‌رنگ، هارمونی جالبی به این کوپه‌ی کامپکت داده‌اند. سپر جلو کاملا بازطراحی شده است و برای عبور هوا، فضای زیادی وجود دارد.

بی ام و M2 4 - بی ام و M2 با تیونینگ منهارت؛ قدرتمندترین خودرو کامپکت جهان

مهندسین منهارت، در حالی از پیشرانه N55 معروف بی‌ام‌و استفاده کرده‌اند که از سال ۲۰۰۹ تاکنون، نسخه‌های مختلفی از آن با توربوشارژها و تنظیمات مختلف معرفی شده است. این موتور یک ۶ سیلندر ۳ لیتری است که در حالت استاندارد ۳۰۲ اسب بخار قدرت دارد و دیگر تیونرهای معروف جهان، تاکنون خروجی‌هایی نهایتا تا ۴۳۵ اسب بخار با گشتاور ۵۵۰ نیوتن‌متر را از آن گرفته‌اند. درحالی‌که دیگر تیونر معروف محصولات بی‌ام‌و، آلپینا، قدرت ۴۰۴ اسب‌ بخار را از N۵۵ روی خودروی M4 گرفته است، منهارت روی برادر کوچک‌تر، M2، به نیروی ۶۳۰ اسب‌ بخار رسیده که با پیشرانه‌ای ۳ لیتری، خارق‌العاده است.

شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت برای MH2 در حدود ۳.۸ ثانیه اعلام شده و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت برای آن دست‌یافتنی است.

بی ام و M2 3 - بی ام و M2 با تیونینگ منهارت؛ قدرتمندترین خودرو کامپکت جهان

درحالی که تنها ۵ دستگاه MH2 توسط منهارت ریسینگ تولید خواهد شد و حدود قیمت ۱۱۱ هزاردلار برای آن اعلام شده است؛ مدل استاندارد M2 هم‌اکنون با پیشرانه ۳۶۵ اسب بخار و شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه و نهایت سرعت ۲۶۰ کیلومتر، بسته به نوع آپشن‌ها ۵۳ تا ۵۸ هزار دلار قیمت دارد.

منبع TOPSPEED

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.