لزوم خالی کردن روغنهای داخل مخزن CNG چیست ؟

یک مسئله ای که هست و میتوان به جرأت گفت ۹۹ درصد استفاده کنندگان از گاز CNG از آن بی اطلاع هستند ، اینست که روغن های داخل مخزن باید هر ۷۰ هزارکیلومتر تخلیه شود.

این روغنها از کجا میان؟
همانطور که میدانید جایگاههای سوخت گیری دارای کمپرسوری هستند که گاز را فشرده و به مخزن خودرو تزریق میکنند.این کمپرسورها از نوع رینگ و پیستونی بوده بنابراین دارای روغن کمپرسور هستند.
نکته اینجاست در سیلندرهای خودرو بر اثر خراب شدن رینگ روغن ، روغن سوزی ایجاد میشود که سریعا تعمیر میشود اما?در کمپرسورهای CNG زمانیکه رینگ روغن ضعیف میشود ، روغن کمپرسور به بالای پیستون نشت کرده و وارد گاز میشود.از آنجایی که کمپرسورها برقی هستند هیچ آلودگی زیست محیطی نداشته و بهره برداران جایگاه ها هرگز به فکر تعویض رینگهای آن نخواهند افتاد‼️

این روغن چه ضررهایی برای خورو دارد؟
روغن کمپرسور با هر بار سوختگیری به مقدار ناچیزی وارد مخزن میگردد که افزایش آن سبب میشود روغن به تجهیزات CNG خودرو رسیده و باعث خرابی و ایجاد هزینه گردد

خرابی هایی که روغن کمپرسور ایجاد میکند چیست؟
۱)در خودروهای CNG کارخانه ای با تجمع روغن در ریل سوختCNG ، باعث خرابی زودهنگام ریل و ریپ زدن خودرو روی گاز میگردد
۲)در خودروهای CNG دستی رگلاتور با تجمع روغن از حالت تنظیم دائماً خارج میگردد و نیاز به تنظیم مجدد دارد
۳)فیلترها را خراب میکند
۴)باعث چرب و کثیف شدن منیفولد و میکسر میگردد

⛔️ در صورت دسترسی ، بهتر است استفاده از جایگاههای CNG قدیمی و شلوغ را کمتر کرده و حتی الامکان از جایگاههای سوختگیری جدید و خلوت استفاده کنید …

♦️همانطور که گفته شد با طی مسافتی معادل ۷۰ هزار کیلومتر روغنی معادل ۱ الی ۲ لیتر در کف مخزن تجمع میابد که علاوه بر اشغال فضا و کاهش ۲لیتری گنجایش مخزن گاز باعث میشود هنگام سوختگیری زمانی که گاز با فشار ۲۰۰ بار به داخل مخزن پاشش میکند ، روغن داخل مخزن پودر شده و بهمراه گاز مصرفی به سمت رگلاتور و ریل سوخت برود و ایجاد مشکلهای ذکر شده را بنماید.

✅ بنابراین با تخلیه به موقع روغنهای تجمع یافته در مخزن ، تجهیزات CNG را محافظت کنید تا خدای ناکرده از هزینه های تعمیر احتمالی جلوگیری گردد.

8 نظرات
  1. حامد می گوید

    واقعا درسته
    این روغن و حتی آب که وارد سیلندر گاز میشه منشاء بسیاری از انفجارهای کپسول cng است
    گاز مخارج زیادی دارد
    رگلاتور cng از ۲۰۶ دوگانه فابریک اصلی دارم برای فروش

  2. سعید می گوید

    با عرض سلام ممنونم بابت راهنمایتون بله ریگلاتور من طوری روغنی شده که به بیرون میزنه و از دریچه گاز میزنه بیرون میخواستم این سوال رو بپرسم که این روغن به داخل موتور میره یا نه؟
    و چه اسیبی میتونه به موتور ماشین بزنه ؟
    اگه راهنمای بکنین ممنون میشم

  3. محمد می گوید

    کاملا نادرست
    فشار مخزن ربطی به پودر شدن ندارد و در کف مخزن میماد و به خروجی مخزن که در مرکز مخزن هست حتی نزدیک هم نمتواند بشود .
    روغن که از جایگاه وارد مخزن میشود خیلی خیلی ناچیز است . تقریبا صفر.
    ضمنا من بعد از ۸ سال به گفته همین اقایان بردم تخلیه روغن تنها به اندازه یک نصف استکان کوچک روغن داشت .

  4. قنبر می گوید

    کلا دروغه اصلا روغن تاثیری نداره داخل کپسولم باشه ناچیزه اصلا نگذارید کپسولو دست کاری کنن

  5. علیرضا می گوید

    خیلی مفید بود ممنون از راهنمای تون

  6. نویسندحسینی از هواز عالی بود ولی کاش طریقه خارج کردن روغن را نشان میدادید می گوید

    بسیار عالی بود لطفآ روش خارج کردن روغن را نشان بدهید

  7. نعمت الهی می گوید

    باسلام نظراتتان مفیدبود لذامشکلی درخودرومشاهده کردم که مرتبط به نفوظ روغن درداخل رگلاتورگازسی لن جئ می بودوبابازکردن رگلاتورمقدارصدسی سی روغن مشاهده شدلذاباتخلیه ان مشکل خودروحل شد باتشکر

  8. صادق می گوید

    باسلام
    بسیار عالی و سودمند

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.