چگونه در هوای سرد خودرو را روشن کنیم؟؟ (شماره 1)

?چگونه در هواى سرد خودرو را روشن کنید
مقدمه…

مشکلات مربوط به باترى، روغن و سوخت مى توانند باعث شوند خودرو در روزهاى سرد با مشکل روشن شود.

یک صبح سرد در زمستان یکى از بدترین زمان هاست که خودرو با مشکل روشن شدن روبرو مى شود. متأسفانه، این صبح هاى سرد زمانى هستند که به احتمال زیاد شما دچار مشکل با روشن شدن خودرو مى شوید. در اینجا توصیه هایى بیان شده است که به شما در روزهاى سرد کمک مى کند.

براى جلوگیرى از مشکل بد روشن شدن خودرو در صبح هاى سرد بهتر است اول دلایل این مشکل را بدانید. در ادامه ۴ دلیل بیان شده است که سه دلیل اول بسیار رایج هستند اما دلیل چهارم مربوط به خودروهاى قدیمى است.
?دلیل اول: باترى ها از هواى سرد بدشان مى آید

هواى سرد و باترى ها به سادگى با هم کنار نمى آیند. همه ى باترى هاى شیمیاى، همچنین باترى خودروى شما، در هواى سرد خوب کار نمى کنند.
?دلیل دوم: روغن موتور نیز سرما را دوست ندارد

در هواى سرد، روغن موتور به خوبى به جریان در نمیاید، بنابراین قطعات متحرک موتور به سختى حرکت مى کنند. این به معنى است که باترى خودرو( که در سرما بد کار مى کند) در واقع باید کار بیشترى انجام دهد تا موتور را به حرکت در بیاورد.
?دلیل سوم: هواى سرد مى تواند مشکلات سوخت به وجود بیاورد

اگر هرگونه آب در لوله ها و مسیر سوخت وجود داشته باشد( نباید آب وجود داشته باشد، ولى اگر به هر دلیلى وجود داشته باشد) دماى زیر صفر درجه مى تواند باعث یخ زدن آب شود و مسیر حرکت سوخت را مسدود مى کند. این اتفاق بیشتر در شرایطى که لوله هاى سیستم سوخت رسانى نازک باشد و به راحتى توسط یخ مسدود شود اتفاق مى افتد.

براى وسایل نقلیه ى دیزلى، این مدل سوخت مى تواند در هواى سرد مثل ژل شود، به این معنى که در هواى سرد سوخت به سختى حرکت مى کند.
?دلیل چهارم: خودروهاى قدیمى ممکن است با مشکلات کاربراتور روبرو شوند.

خودروهایى که قبل از اواسط دهه ى ٨٠ میلادى ساخته شده اند معمولاً داراى کاربراتور هستند تا مقدارى کمى از سوخت را با هوا در داخل موتور ترکیب کند. کاربراتورها وسایل بسیار حساسى هستند که معمولاً در هواى سرد به خوبى کار نمى کنند، به ویژه به دلیل اینکه داراى لوله هاى نازکى هستند که جت نامیده مى شوند و با یخ مسدود مى شوند. این مشکل در خودروهایى که داراى کاربراتور نیستند اتفاق نمى افتد، بنابراین اگر خودروى شما بیشتر از ٢٠ سال از تولید آن نمى گذرد احتیاج ندارد که نگران این مشکل باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.