مزدا3 همچنان در صدر 4 ستاره‌ها

جدیدترین گزارش کیفی خودروهای داخلی در دیماه ۹۵ در حالی توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI)، منتشر شد که از مجموع ۴۱ مدل خودرو مورد ارزیابی در گروه سواری ،۳ مدل خودرو موفق به کسب ۴ ستاره کیفیت و ۱۰ مدل نیز موفق به کسب سه ستاره کیفیت شدند.  در آخرین گزارش ارزیابی کیفی خودروهای سواری داخلی در دی ماه، در کلاس قیمتی بالای ۱۰۰ میلیون تومان ، خودرو مزدا ۳جدید ، محصول شرکت بهمن موتور موفق به کسب ۴ ستاره کیفی شد. مزدا۳ با کسب ۴ ستاره کیفی در کنار گرندویتارا ایران خودرو در صدر ۴ ستاره ها قرار گرفت و جایگاه خود را به عنوان کیفی ترین خودرو ساخت داخل حفظ نمود.

مزدا۳جدید در هفتمین سال حضورش در بازار ایران این روز‌ها سدان‌های شهری متنوعی نظیر ام‌جی۶ (به عنوان نسل جدید ام‌جی۵۵۰)‌، رنو فلوئنس (به عنوان نسل بعدی رنو مگان)‌، هیوندای الانترا (به عنوان نسل جدید هیوندای آوانته) تویوتا کرولا ، میتسوبیشی لنسر و حتی فیس‌لیفت نسل سوم سراتو را پیش روی خود می‌بیند که هنوز هم توان رقابت با این مدعیان را به‌رغم تعویض نسل دارد.

بازار ایران عمدتا شاهد تولید خودرو‌هایی است که حتی در زمان عرضه اولیه قدرتی برای رقابت ندارند اما مزدا۳ با برهم زدن این معادله هنوز هم در زمره اصلی‌ترین انتخاب‌های مشتریان است به گونه‌ای که تکنولوژی پیشرانه‌، گیربکس و مشخصات فنی این خودرو‌، علی‌رغم ۷ سال عرضه به بازار کشور همچنان مورد توجه مشتریان قرار می گیرد. بازار فروش ایده‌آل نمونه‌های دست دوم‌، آمار کم خرابی‌های فنی و کیفیت بالای رانندگی مهم‌ترین عوامل بقا و پیشروی این سدان بعد از سال‌های حضورش در بازار است. شرکت‌ بهمن‌موتور پس از آغاز تحریم‌ها و بروز برخی مشکلات در واردات قطعات CKD این خودرو‌، آهنگ تولید را طی سال‌های گذشته تا حد زیادی کاهش داد اما تولید این خودرو در هیچ سالی به صورت کامل متوقف نشد. مزدا ۳ تاکنون در تیپ‌های مختلف و نسخه‌های سدان و هاچ‌بک و با پیشرانه ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ به بازار عرضه شده است . پیشرانه ۲لیتری این خودر‌و با حداکثر توان ۱۴۷ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۸۷ نیوتن‌متر هنوز هم از نظر عملکرد، بازده بهتری نسبت به رقبای مدل ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ دارد و از نظر شتاب نیز در جایگاه خوبی قرار گرفته است.گیربکس ۵ سرعته اتوماتیک مزدا۳ دو لیتری با ضرایب ایده‌آل، مهم‌ترین دلیل موفقیت این خودرو در مانور‌ها است و ارگونومی طراحی بدنه در کنار سیستم فرمان و تعلیق نیز این خودرو را در نبرد‌های شانه به شانه همچنان بهتر از بسیاری از رقبا نشان می‌دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.