بنزین یورو۴ در اهواز

به نقل از سابت اهواز اینفو  و گفته  مدیر شرکت فرآورده‌های نفتی  از راه‌اندازی ۳ واحد  فاز ۳  در واحد پالایشگاه آبادان تا  ۲ ماه آینده و  همچنین ساخت و پخش بنزین  یورو ۴ در دو شهر پر جمعیت اهواز و آبادان خبر دادند و فرمود:  واحد گوگردسازی آلاینده در پالایشگاه آبادان حدود  ۱ ماه دیگر  تعطیل  می‌شود.

ایشان  گفت : با اجرای این ۳ طرح  در پالایشگاه آبادان ، تولید بنزین کشور افزایش می‌یابد و با راه‌اندازی آنها واحدهای قدیمی پالایشگاه نیز از خط تولید خارج می‌شوند.

وی افزود: واحد جی پی تو  پالایشگاه آبادان در حال پیش‌راه‌اندازی است و تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.
مدیر شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی گفت: با راه‌اندازی این واحد، توزیع بنزین یورو۴ در کلان‌شهر اهواز و آبادان آغاز می‌شود.
وی افزود: با جایگزینی واحدهای جدید به‌جای واحدهای قدیمی پالایشگاه آبادان منطبق با شاخص‌های زیست‌محیطی، محصولات باکیفیتی تولید می‌شود تا از لحاظ زیست‌محیطی مشکلی ایجاد نشود.
وی با اشاره به بسته شدن واحد گوگرد سازی آلاینده در پالایشگاه آبادان گفت: کاتالیست این واحد در حال تعویض است ضمن اینکه یک واحد بازیابی گوگرد تا یک ماه آینده در پالایشگاه آبادان راه‌اندازی می‌شود که با راه‌اندازی آن واحد قدیمی تولید گوگرد به‌طور کامل بسته خواهد شد.

فاز ۳  پالایشگاه آبادان، شامل واحدهای کت‌کراکر، الکیلاسیون، ایزومریزاسیون، واحد بازیافت اسید، واحد شیرین‌سازی بنزین، واحد تولید گوگرد، واحد شیرین‌سازی گاز مایع، واحد خالص‌سازی پروپیلن، واحد تصفیه پساب و واحدهای یوتیلیتی می‌شود.

تولید بنزین پالایشگاه آبادان با تکمیل فاز سوم این پالایشگاه، از ١٠ میلیون و ١٠٠ هزار لیتر کنونی به ١٢ میلیون و ۵٠٠ هزار لیتر در روز خواهد رسید. این طرح باعث می‌شود هم به ظرفیت و هم به کیفیت محصولات افزوده شود و محصولات باکیفیت یورو۴ و ۵ به تولید برسند.

طرح افزایش ظرفیت و کیفیت تولید پالایشگاه آبادان در سه فاز تهیه و در دستور کار قرار گرفته است که فاز اول در سال ٩٠ و فاز دوم در سال ٩١ راه‌اندازی شد؛ فاز سوم آن نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود.

منبع : اهواز اینفو 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.