سال آینده فیس لیفت جدید لکسوس GS وارد ایران میشود؛ سدان نیم میلیاردی ایرتویا رقیب تازه نفسی برای ب ام و سری ۵ در ایران است.
اگر درمیان سدانهای لکسوس به دنبال محصولی میانرده میگردید، GS بهترین جواب است! از سری GS تاکنون چهار نسل به بازار آمده است که نسل چهارم آن از ۲۰۱۱ تابه امروز همچنان در بازارهای جهانی حضور دارد و هر از چندگاهی لکسوس با یک فیسلیفت، جانی دوباره به GS میداد.
لکسوس GS از پلتفرم Toyota N بهره میبرد که در دیگر برادرانش ازجمله لکسوس IS و همچنین لکسوس RC نیز وجود دارد . در حال حاضر، لکسس GS فقط در ژاپن تولید و از آنجا به بازارهای جهانی صادر میشود.
GS200t همانطور که از آخرین حرفش پیداست (!) مجهز به توربوشارژر است و قطعا هدف لکسوس از اضافه کردن این مدل، مقابله با سدانهای ۴ سیلندر توربوی آلمانی است به خصوص بامو سری۵ و مدل ۵۲۸i آن که مشخصات بسیار نزدیکی به GS200t دارد.
پیشرانه | قدرت | گشتاور | گیربکس | محورمحرک |
۲.۰L-Turbo | ۲۴۱hp | ۳۵۰nm | ۸ سرعته تیپترونیک | دیفرانسیل عقب |
لکسس GS200t اگر سال ۹۶ وارد بازار کشورمان شود باید با بامو ۵۲۸i و همچنین مرسدسبنز E250 رقابت کند. GS200t در بازار امارات بین ۱۸۵ تا ۲۰۰ هزار درهم یا معادل تقریبی ۱۹۵ تا ۲۶۰ میلیون تومان قیمت دارد ولی در ایران احتمالا قیمتی در حدود ۶۰۰ میلیون تومان خواهد داشت.