اولین اتوبوس سلول سوختی تویوتا وارد توکیو می‌ شود

تویوتا قرار است اولین اتوبوس خود را که با سلول‌های سوختی کار می‌کند، به شهرداری توکیو تحویل دهد. این خودرو علاوه بر حمل مسافر، توانایی تولید برق در شرایط اضطراری نیز دارد.

تویوتا اولین اتوبوس سلول سوختی خود را به اداره‌ی حمل‌ونقلِ شهرداری توکیو تحویل داده و قرار است این اتوبوس در ماه مارس ۲۰۱۷ وارد خیابان‌ها شود. این خودروی سبز با گنجایش ۷۶ مسافر از دو سیستم سلول سوختی با الکترولیت پلیمر جامد (TFCS) بهره می‌برد و هر واحد توان تولید ۱۱۴ کیلووات قدرت دارد. این اولین اتوبوس از ۱۰۰۰ اتوبوس پیش‌بینی‌شده‌ی سبز است که قرار است تا سال ۲۰۲۰ و شروع بازی‌های المپیک توکیو وارد ناوگان حمل‌ونقل این شهر شود.

سیستم سلول سوختی این اتوبوس در حقیقت توسط میرای، شرکت زیرمجموعه‌ی تویوتا، ساخته شده و دارای ۱۰ مخزن فشارقوی برای ذخیره‌ی ۶۰۰ لیتر هیدروژن با فشار ۷۰۰ بار است. هیدروژن، سلول‌های سوختی را تغذیه می‌کند وسلول‌های سوختی، باتری‌های هیبریدیِ نیکل-فلز را شارژ می‌کنند. این باتری‌ها انرژی مورد نیاز دو موتور الکتریکی را تأمین می‌کنند که در مجموع ۳۰۳ اسب بخار قدرت دارند و گشتاور آن‌ها به ۶۷۰۰ نیوتون متر می‌رسد.

اتوبوس تویوتا - اولین اتوبوس سلول سوختی تویوتا وارد توکیو می‌ شود

به گفته‌ی تویوتا، این اتوبوس علاوه بر مصارف حمل‌ونقل شهری، می‌تواند در هنگام بلایای طبیعی ۲۳۵ کیلووات ساعت برق برای راه‌اندازی تجهیزات تولید کند. اتوبوس جدید تویوتا نسبت به پیشرانه‌های احتراق داخلی بهینه‌تر است و در طول فعالیت خود هیچ آلاینده‌ای از قبیل دی‌اکسید کربن یا سایر ذرات معلق تولید نمی‌کند. به‌علاوه این اتوبوس دارای استانداردهای لازم برای سوار کردن و پیاده شدن افراد پیر و کودکان و فاقد پله‌ی اضافه است.

منبع NEWATLAS

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.