کدام خودروها در تهران بیشترین نقص را دارند؟

بر اساس اظهارات مدیرعامل مرکز معاینه فنی خودروی شهر تهران وانت نیسان، وانت پیکان و پراید به همراه ‌ام‌وی‌ام ۵۳۰ بیشترین میزان نقص را دارند.حسینی منش، مدیرعامل مرکز معاینه فنی خودروی شهر تهران، در مورد خودروهای داخلی و وارداتی دارای بیشترین میزان نقص در سطح شهر تهران گفت: «در مراکز معاینه فنی شهر تهران خودروهای وانت نیسان، وانت پیکان و پراید بیشترین نقص را در میان خودروهای داخلی دارند. بر همین اساس در میان خودروهای وارداتی نیز ام‌وی‌ام ۵۳۰ بیشترین میزان نقص را دارد. این اطلاعات در نامه‌ای به افراد متولی برای بررسی‌های لازم ارسال می‌شود.»

به گفته‌ی مدیرعامل مرکز فنی خودروی شهر تهران، در مراکز معاینه فنی حدود ۱۸ شاخص مورد بررسی قرار می‌گیرد. مباحث ایمنی، آلایندگی خودرو، تست گازهای خروجی، عیوب ظاهری، انحراف فرمان و ترمز دستی برخی از این موارد هستند. یک سری از آیتم‌ها تنها در این مراکز قابلیت شناسایی دارند.

حسینی منش در مورد ۵ ساله بودن معاینه فنی خودروهای صفر (نو) اعلام کرد که پایایی استانداردهای کارخانه‌ای خودروها زیاد نیست و این خودروها پس از مدتی استانداردهای لازم را نخواهند داشت.

به گفته‌ی مدیرعامل مرکز معاینه فنی خودروی شهر تهران، شهرداری تهران به استقبال سفرهای نوروزی رفته است و تمامی مراکز معاینه فنی در شهر تهران در دو شیفت از ساعت ۸ تا ۲۲ دایر هستند. تقاضا می‌شود شهروندان قبل از آغاز سفرهای نوروزی، با مراجعه به مراکز معاینه فنی نسبت به تست خودرو و دریافت برگه معاینه فنی اقدام کنند.

تاکنون در شهر تهران حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار معاینه‌ی فنی برای خودروها صادر شده است. البته این فرد مسئول معتقد است که تعدادی معاینه فنی نیز در بازار وجود دارد.

حسینی منش در مورد خودروهایی که به اشتباه جریمه شده‌اندُ اعلام کرد: «در صورتی که خودرویی معاینه فنی داشته باشد، مالک خودرو با مراجعه به مرکز معاینه فنی‌ که قبلاً برگه معاینه فنی را دریافت کرده است، می‌تواند نسبت به حذف جریمه خود اقدام کند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.