گودیر از تایر جدید با هوش مصنوعی در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد

شرکت آمریکایی گودیر در نمایشگاه امسال ژنو از تایر مفهومی جدید خود رونمایی کرد. این تایر کروی از یک کامپیوتر داخلی نیز بهره می‌برد.

شرکت نام‌آشنای گودیر دست به معرفی مدل مفهومی از تایر Eagle 360 Urban با هوش مصنوعی زده است. این تایر مکملی برای سیستم عصبی خودروهای آینده خواهد بود. کانسپت جدید گودیر یک تایر ۳۶۰۰ درجه است که در خودروهای دارای هوش مصنوعی به کار گرفته می‌شود.

ظاهر کروی شکل این تایر نسبت به طراحی اولیه‌ی آن که در نمایشگاه سال قبل ژنو رونمایی شد تکامل یافته است، بااین‌حال، گودیر به تایر جدید یک کامپیوتر داخلی نیز افزوده است که می‌تواند در طول زمان با فراگیری بیشتر، اطلاعات را با دستگاه عصبی خودروها به اشتراک بگذارد.

تایر جدید گودیر به‌مانند Eagle 360 سال گذشته، با استفاده از شیوه‌ی شناوری مغناطیسی و بدون هیچ اتصالی در زیر یک خودرو قرار گرفته است. این تایر همچنین دارای سنسورهایی است که شرایط جاده را تحلیل می‌کنند. با این‌ حال افزودن هوش مصنوعی به این تایر به معنی این است که Eagle 360 Urban می‌تواند به خودروها برای تصمیم‌گیری در مورد انتخاب مسیر حرکت کمک کند.

 

لایه‌ی بیرونی این تایر دارای یک آج مخصوص است که با توجه به شرایط جاده نرم و سفت شده و انعطاف‌پذیری آن کم‌ و زیاد می‌شود. پوسته‌ی بیرونی این تایر با استفاده از فناوری پیوندی، قابلیت خود ترمیمی در زمان پنچر شدن را دارد.

این تایر به لطف وجود حسگرهای متعدد می‌تواند آج خود را تنظیم کرده و به عمر مفید خود بیفزاید. Eagle 360 Urban به‌مانند مدل مفهومی سال گذشته به چابکی بیشتر خودروها کمک کرده و با امکان چرخش در جای خود، حرکت در شهرها را تسهیل می‌کند.

گودیر در کنار معرفی Eagle 360 Urban در نمایشگاه خودروی ژنو، از دیگر تایر مفهومی خود به نام Intelligrip Urban نیز رونمایی کرد. این تایر که کاملاً شبیه به تایرهای مرسوم در بازار است، برای خودروهای خودران و معمولی طراحی شده است.

lastik 1 - گودیر از تایر جدید با هوش مصنوعی در نمایشگاه ژنو رونمایی کرد

ازآنجایی‌ که برخی از خودروها مسافت‌های طولانی را طی می‌کنند، این تایرها به لطف مقاومت پایین خود در برابر غلتش و داشتن آج‌های باریک، بهره‌وری خودرو را به حداکثر ممکن می‌رسانند. این تایرها دارای سنسورهایی هستند که کامپیوتر خودرو را از شرایط جاده، کشش سطح و وضعیت آب‌وهوا مطلع می‌کنند.

منبع AUTOCAR

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.