دلیل لرزش چرخ های خودرو چیست ؟

لرزیدن چرخ ها

?اغلب، احساس خواهید کرد که خودرو مستقیما از طریق فرمان می لرزد. و یک حدس ظاهرا منطقی آنست که مشکل از تنظیم نبودن جلوبندی خودروست. اما متخصصین خودرو اغلب نظر دیگری دارند.

بالانس چرخ چیست و چرا بسیار مهم می‌باشد؟ - دلیل لرزش چرخ های خودرو چیست ؟

?یک چرخ یا بیشتر ممکن است در محل توپی دچار «بازی» بیش از اندازه یا لقی شده باشد. عیب یابی و رفع این ایراد کاملا شایع است، چراکه می تواند به یکسری از عوامل مرتبط گردد.نخست، اجازه دهید فرض کنیم که هر یک از چرخ ها با اعمال گشتاور مناسب به مهره های چرخ،کاملا محکم به توپی خود متصل شده باشد.
?با رد این مورد، راه حل یک چرخ مرتعش می تواند مستلزم تعویض یاتاقان چرخ باشد. در اکثر خودروهای جدید، یاتاقان های چرخ به منظور افزایش طول عمر خودرو یا وسیله نقلیه سنگین بکار می روند. ولی همانطور که شاید خود نیز بدانید، اگر خودروی خود را در معرض فرسایش و زوال بیش از حد طبیعی قرار دهید (رانندگی خارج از جاده، بیش از اندازه خشن، مسافت های طولانی )، فرسودگی یاتاقان ها غیر معمول نیست.

?مشکل دیگری که باید در نظر گرفت، «دویدگی» چرخ (رینگ) است. این واژه ای است که میزان انحراف یک چرخ وقتی به چرخش در می آید را از یک دوران کامل دایره ای توضیح می دهد. متخصصان چرخ از ابزارهای دقیق برای تعیین بیشتر بودن میزان دویدگی هر یک ازچرخ ها از اندازه نیم اینچ استفاده می کنند. اغلب – ولی نه همیشه – (در چنین حالتی) راه حل، یک چرخ جدید است.✅✅
?دلایل دیگر لقی و نوسان چرخ ها شامل دوسر میل مهار یا اتصالات گوی سان (سیبک ها) هستند. اگر فرسوده باشند، به چرخ اجازه می دهند که بیش از اندازه بازی کند. در سرعت های حین رانندگی، این همان لرزش های مزاحم است.
?وقتی که بدنبال دلایل لرزش خودرو می گردیم، ثابت شده است که چرخ ها متهم همیشگی اند.

مشکل تایر(لاستیک)

فهرست کلی مواردی که در آنها مشکلات لاستیک (تایر) می تواند به تکانه ها، تق تق ها و غرش های خودرویی شما منجر شود، طومار بلندی است. اما، فقط چند مورد از مهم ترین آنها در اینجا آمده است:??

?خودرو در سرعت های خاصی ارتعاش دارد – به بالانس لاستیک احتیاج است.

?برخی از آج های (دندانه ها) لاستیک جدا شده اند – لاستیک باید تعویض شود.

?فرسودگی نا همگن لاستیک – لاستیک باید پشت و رو شود.

❌تایرها از شکل دایره ای خارج شده و ناهموار می چرخند – لاستیک ها باید تعویض شوند.

?بعضی اوقات مشکل تایرها نیستند، بلکه چرخ ها هستند که بسمت داخل جمع شده اند و باعث لرزش خودروی سواری یا سنگین شما در حال حرکت می شوند. مراقب دست اندازها و ترمیم های نامرتب سطح جاده باشید که هر دو به یک اندازه به چرخ های شما آسیب می رسانند.
✅✅همچنین، بیاد داشته باشید که پنج علت یاد شده، تنها مقصرین ممکن برای ارتعاش خودروی شما نیستند. اگر اطمینان ندارید، مراجعه به یک متخصص خدمات خودرویی، همیشه ایده خوبی است .

لرزش چرخ

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.