بی ام و M8 سرانجام از راه خواهد رسید

بنا به اعلام منابع نزدیک به وب‌سایت BMWBLOG، کمپانی بی‌ ام‌ و سرانجام مدل رده‌بالایی از خودروی سری M با نام M8 روانه‌ی بازار خواهد کرد.

برند M8 در سال ۲۰۱۹ مجددا احیا می‌شود و در آن زمان نه یک مدل، بلکه سه نسخه‌ی مختلف از این خودرو معرفی خواهند شد. بی‌ام‌و سه مدل مختلف M8 کوپه (F92)، روباز (F91) و گرن کوپه (F933) را بر پایه‌ی خودروهای خانواده‌ی سری ۸ جدید تولید خواهد کرد. از سه مدل جدید مورد اشاره، عرضه‌ی مدل کوپه برای سال ۲۰۱۹۹ برنامه‌ریزی شده است و یک سال پس از آن، مدل M8 روباز و گرن کوپه روانه‌ی بازارها خواهند شد.

بی‌ام‌و M8 یکی از خودروهایی است که خبرهای زیادی در مورد آن منتشر نشده و بیشتر عمر این محصول پشت درهای بسته انجام شده است. خودروی M8 ساخته شده، بر پایه‌ی نسل سری ۸ بی‌ام‌و (در سال ۱۹۹۹ توقف تولید شده است) توسعه یافته است از پیشرانه‌ی V12 بهره می‌برد. این محصول گیربکس شش سرعته‌ی دستی دارد و بدنه‌ی آن از طراحی دیوانه‌واری بهره می‌برد. این خودروی قدرتمند همان محصولی است که بسیاری از هواداران بی‌ام‌و مدت‌های مدیدی در انتظار آن هستند؛ اما تا به این لحظه چنین خودرویی از جانب بی‌ام‌و عرضه نشده و در همان مرحله‌ی خودروی مفهومی باقی مانده است.

BMW 3 - بی ام و M8 سرانجام از راه خواهد رسید

خبر تولید بی‌ام‌و M8 حکایت از آن دارد که تولید خانواده‌ی سری M6 بی‌ام‌و در حال حاضر متوقف شده است. پیش از این نیز پیش‌بینی شده بود که خودروهای سری ۸ جایگزین خودروهای سری ۶ کوپه، روباز و گرن کوپه خواهند شد.

مدل‌های جدید M8 درست همانند خودروی مورد انتظار (M5 (F90، از نسخه‌ی بازسازی‌شده‌ی پیشرانه‌ی توئین‌توربو ۴.۴ لیتری V8 بی‌ام‌و بهره خواهند برد. عملکرد این پیشرانه همانند نمونه‌ی به‌کار رفته در خودروی بی‌ام‌و M550i خواهد بود؛ بنابراین باید انتظار توانی برابر با ۶۰۰ اسب بخار را داشته باشیم.

BMW 1 - بی ام و M8 سرانجام از راه خواهد رسید

سیستم چهارچرخ محرک نیز در سری جدید M8 ارائه خواهد شد. کمپانی بی‌ام‌و به‌استثنای مدل‌های شاسی‌بلند سری M، به مدت چند سال از سیستم چهارچرخ محرک در سایر مدل‌های خود بهره نگرفته بود. اما اکنون بی‌ام‌و با M5 مجددا این روند را آغاز کرده است و پس از آن مدل‌های دیگر نیز از قابلیت چهارچرخ محرک بهره خواهند برد. افزون بر آنچه گفته شد، مدل‌های جدید M8 نماینده‌های شایسته‌ای برای ارائه‌ی این ویژگی به شمار می‌آیند.

به‌ احتمال زیاد در سال ۲۰۱۸ شاهد عرضه مدل‌های اولیه‌ی M8 خواهیم بود؛ اما تا آن زمان باید منتظر انتشار اخبار و جزئیات بیشتری در مورد این خودرو باشیم.

نظر شما در این مورد چیست؟

منبع BMWBLOG

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.