بررسی خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی مدل 2017 (Honda Clarity Fuel Cel)

داشتن سوخت هیدروژن به عنوان یک راه حل بالقوه در کمک به مسائل زیست محیطی مواجه شده جامعه در سال های اخیر است. شرکت هوندا تحقیقات پایه ای در زمینه خودرو هایی با سلول های سوختی در اوایل ۱۹۸۰ آغاز کرد.

 Honda Clarity Fuel Cell 2017 1024 12 - بررسی خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی مدل 2017  (Honda Clarity Fuel Cel)

که این تحقیات تا سال ۲۰۰۲ به نتیجه رسید و  شرکت خودروسازی هوندا برای اولین بار در جهان توانست  تاییدیه ای  از سوی دولت آمریکا برای فروش خودروهای سلول سوختی کسب کند که این مجوز  را در سال ۲۰۰۸ نیز از ژاپن کسب کرد.

 Honda Clarity Fuel Cell 2017 1024 11 - بررسی خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی مدل 2017  (Honda Clarity Fuel Cel)

قرار است اولین وسیله ای که شرکت هوندا با پیل های سوختی تولید می کند هوندا کلاریتی مدل ۲۰۱۷ باشد ،این خودرو از نظر تولید گازهای گلخانه ای ایزوله است و تولیدی در این زمینه ندارد.

Honda Clarity Fuel Cell 2017 1024 45 - بررسی خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی مدل 2017  (Honda Clarity Fuel Cel)

در خودروهای الکتریکی سنتی یک باتری نیروی موتور را تامین می کند اما در خودروهای هیدروژنی یک بسته سلول سوختی برق مورد نیاز موتور را تولید می کند.بسته سلول سوختی با ترکیب هیدروژن تحت فشار ذخیره شده در یک مخزن با اکسیژن که از هوا گرفته می شود، نیرو تولید می کند. طی این فرآیند، برق تولید شده برای حرکت موتور استفاده می شود. یکی دیگر از محصولات تولید شده در این فرآیند بخار آب است که به عنوان ماده ای زائد خارج می شود.

Honda Clarity Fuel Cell 2017 1024 4c - بررسی خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی مدل 2017  (Honda Clarity Fuel Cel)

خودروهایی که از سوخت هیدروژن نیرو می گیرند دارای بسته باتری نیز هستند. با این وجود، باتری های آنها بسیار کوچکتر از بسته های باتری مورد استفاده در خودروهای الکتریکی هستند و به عنوان منبع اصلی تامین نیروی محرکه استفاده نمی شوند. در عوض، بسته های باتری خودروهای هیدروژنی تنها زمانی که به بالاترین سطح عملکرد نیاز است، به عنوان مثال، هنگام شتاب گیری سریع به کار گرفته می شوند.

Honda Clarity Fuel Cell 2017 1024 1e - بررسی خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی مدل 2017  (Honda Clarity Fuel Cel)

شارژ باتری ها در خودروهای هیدروژنی نیز نسبت به خودروهای الکتریکی متفاوت است. روش اصلی برای شارژ بسته باتری استفاده از نیروی ترمز خودرو است که به معنای استفاده باتری از انرژی جنبشی تولید شده هنگام ترمز گرفتن برای شارژ مجدد است.

Honda Clarity Fuel Cell 2017 1024 21 - بررسی خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی مدل 2017  (Honda Clarity Fuel Cel)

 هوندا کلاریتی هیدروژنی قرار است با یک بار شارژ و با حالت ترکیبی ۶۹۰ کیلومتر مسافت را طی کند .قیمت این خودرو ۶۰.۰۰۰ دلار در سایت رسمی این شرکت می باشذ و برای هر بار شارژ خودرو شما فقط ۳ دقیقه زمان نیاز دارید.هوندا کلاریتی  دارای خروجی ۱۷۵ اسب بخاری است

Honda Clarity Fuel Cell 2017 1024 01 - بررسی خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی مدل 2017  (Honda Clarity Fuel Cel)

خودروهای هیدروژنی در مقایسه با خودروهای الکتریکی برتری‌هایی از جمله طی مسافت‌های طولانی‌تر و زمان شارژ سریع‌تری دارند و به همین دلیل بیش‌تر مورد توجه هستند. اما بدون یک شبکه‌ی واقعی از ایستگاه‌های هیدروژن به‌منظور حمایت از آن‌ها، خودروهای هیدروژنی جهت فراگیر شدن زمان زیادی منتظر خواهند ماند.

Honda Clarity Fuel Cell 2017 1024 03 - بررسی خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی مدل 2017  (Honda Clarity Fuel Cel)

هوندا کلاریتی را باید یک سدان ۵ سرنشینه با فضای زیاد برای سرنشینان دانست که متناسب با نیاز های زندگی امروزی طراحی شده است.طراحی هوندا کلاریتی قدرتمند با شکوه و همراه با حال و هوای خودرو های مدرن است.رینگ های هوندا کلاریتی از نوع ۱۸ اینچی آلمینیومی است و در نمای پشتی دارای یک اسپویلر برجسته است که به خودرو حال و هوای اسپرت را میدهد.شیشه های خودرو رنگی است  و در نمای جلوی هوندا کلاریتی از  چراغ های جدید LED استفاده شده است.طراحی چراغ های دی لایت در این خودرو جدید است و به L در آمده اند و از نوع ال ای دی می باشند.

Honda Clarity Fuel Cell 2017 1024 21 1 - بررسی خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی مدل 2017  (Honda Clarity Fuel Cel)

هوندا کلاریتی از در بخش طراحی خود تغیراتی را داشته است که دلیل آن افزایش قدرت آیرودینامیک است که از جمله آنها باید به پوشش کف و زیر خودرو و لایه های محافظ در مقابل جریان هوا همانند باله های کناری کشیده شده روی چرخ عقب اشاره کرد.

هوندا کلاریتی دارای قابلیت های تکنولوژی بالایی است ،امکاناتی نظیر :

  • HondaLink
  • نمایشگر ۸ اینچی با کیفیت بالا
  • پشتیبانی از اپل کارپلی
  • پشتیبانی از اندروید اتو
  • هد آپ دیسپلی
  • برنامه کامپیوتری   HondaLink FCV برای اتصال به ماشین از راه دور
  • مدیریت کیفیت هوای کابین هوا
  • کنترل آب و هوا اتوماتیک با سنسور کیفیت
  • هوای فیلتر شده و یونیزاسیون
  • پانل ابزار پلاسما کلاستر
  • انتخاب حالت رانندگی
  • استفاده از ۸۰ درصد مواد داخل کابین با قابلیت بازیافت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.